Loading...
nl

Ik ben denk ik een beetje mezelf kwijt. Wie helpt mij hieruit??

Mirreke
Mirreke dec 20 '06
Tja Thomas.... als ik eens wist waarom ik steeds in mijn hoofd ga zitten.... Dan had ik dit probleem niet. Gedachten zijn krachten. Ik probeer om niet in mijn gedachten te gaan zitten.
Andere mensen, mijn kennissen, kunnen mij terugzetten zeg maar. Ff in de realiteit blijven en zo krijg ik weer handvaten. Ik heb dat vaker, gaat het een paar weken goed en hop weer 2 dagen van de rails. Ik moet nog leren hoe ik dat zelf moet doen.
Deze ziekte zorgt wel dat je eraan denkt. Bij alles wat je doet. Ik heb gewoon grenzen nu. En dat besef ik maar al te goed. Ik neem ook mijn rust, maar slapen gaat niet, vooral niet omdat mijn dochter vandaag thuis is. Het beter worden heb ik nu losgelaten. Ik ben er nu niet meer mee bezig, ik "probeer" te accepteren dat het nu nou eenmaal zo is. Maar dat valt niet mee.
Van mezelf houden.... hmmmm.... ik hou van mezelf dacht ik, maar ik baal van dit gevoel. Het brengt me uit balans omdat de gevoelens zo sterk zijn. Die slaan me onderuit. Maar als ik dan even gesproken heb met een vriendin, man van meditatie ofzo zie ik de weg weer en kan ik weer verder. Moet dan even op de rails gezet worden. Ik werk er aan om dit zelf te kunnen doen maar vooralsnog lukt dat niet.
En hoe kun je dan afstand doen van dit alles? Ik wil graag terug naar mijn liefde, maar hoe doe je dat? Als je niet weet dat 1 + 1 - 2 is.
Bedankt voor jullie reacties!
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
Nee geen afstand doen. Iets anders gaan doen, je eigen be-staan innemen en dingen gaan doen die je ziel je ingeeft. Nee afstand doen van iets dat niet be-staat hoeft dan ook niet meer; het is er dan simpelweg gewoon niet meer.........

voorbij het ego is er je ziel...........

deze zal jou altijd liefde geven.............

Thomas
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
Misschien is dat het wel.
Het is eng zonder de angst, het was mijn enige zekerheid, de angst was er toch wel.
Bedoel je dat?

Ik kan wel janken!
Ik heb het al eerder gezegd Thomas, maar je bent een wijs mens, echt!
Je woorden geven me steun, kracht en handvaten.

Dank je!
LPChip
LPChip dec 20 '06
Misschien heb je wat aan deze tip:

Als mijn hoofd overloopt en ik ook even wil ontspannen ga ik altijd op bed liggen, en zet ik muziek op.

Door het luisteren naar de muziek en verder alleen maar te liggen luisteren/genieten, laat ik mijzelf toe om over dingen na te denken waar ik normaal geen tijd voor heb. Zo kan ik dingen een plekje geven.

Dus: zet lekkere muziek op, en ga er even bij liggen en geniet van het moment. Boeie als het een uur of wat in beslag neemt.. het is jouw moment, en jij hebt het even nodig!
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
Het zal het eens proberen! Goeie tip, dank je.
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
Ik voel me wel al stukken beter, het zal wel goed komen.
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
Het is eng zonder de angst, het was mijn enige zekerheid, de angst was er toch wel.
Bedoel je dat?
Als het eng is zonder angst??? Dat is toch al weer angst?
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
Wie heeft er trouwens tegen jou gezegd dat jij ziek bent?
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
de dokter zei dat. En veel mensen om me heen, ze noemen dit een kopziekte ofzoiets.

Nou eng zonder de angst is het niet, het is heerlijk, een bevrijdend gevoel, maar wel een leegte ergens, ik kan het niet omschrijven. Ik doe mijn ding en verder weet ik het niet. Het overkomt me gewoon.
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
Zeker zal het goed komen Mirreke, jij bent veel sterker dan JIJ DENKT. Je denken zal het op een dag afleggen tegen je gevoel, zo waar ik hier leef............

liefs

Thomas
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
Hoezo legt mijn denken het op een dag af?
Ik wil gewoon rust en genieten van het leven. Maar ik hou mezelf gewoon aan de gang hiermee. Het gaat een tijdje goed en bij teveel verplichtingen of veranderingen gaat het weer mis. En dat terwijl ik me zo goed voelde. Waarom gaat het dan mis denk ik dan. Ben zelfs vorige week bij mijn verzorgpaard geweest. Maar gisteren ging er iets mis waarschijnlijk....Maar wat... Ik kan het niet goed uitleggen....
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
Ik ben ook best sterk, denk ik zo, anders had ik al wel een psychose of zo gehad en intern gezeten. Al had ik vanochtend het gevoel mezelf echt ff kwijt te raken.

Ik las net een mooie zin, problemen zijn kansen in werkkleding.
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
onbalans
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
ja dat is zeker, onbalans tussen mijn verstand en gevoel.
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
Tip; doe meer dingen die je voelt en doe niets om welke emotie dan ook te controleren of te sturen............
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
ook daarna niet over na denken........gewoon laten zijn............
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
Ja precies, ik snap wat je bedoeld. Gewoon dingen doen waar je je lekker bij voelt, die in je op komen, niet omdat het moet of moet testen of trainen in iets, maar omdat ik het graag wil doen.

Ik ga er mee aan de slag. Bedankt weer Thomas!
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
wie heeft er gezegd dat jij ziek bent Mirreke?
Mirreke
Mirreke dec 20 '06
De dokter, mijn baas, arbo, mijn omgeving.
Thomas A
Thomas A dec 20 '06
koop een stuk speksteen of albast en snij eens een beeld uit die brok............
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki