Origineel van carolyn:
... uiteindelijk moet ik het zelf doen...
Ik ben het te moe om boosheid of verdriet te kunnen uitten. Maar als mensen mij echt beginnen te neten, kan ik wel flink kwaad uit mijn hoekje komen. En wat kan ik meer doen dan mijn best? Op dit moment heb ik het punt dat ik het moeilijk vind om afspraken na te komen.
...
Hij werkt 60 uur per week en ik? Ik zit op mijn luie flikker. Dus ja, ik ben degene die moet veranderen.
...
.., maar nu ben ik gisteren ontslagen en dat is ook niet echt bevorderend...
Hoi Carolyn,
Dat je ontslagen bent (wat natuurlijk best klote is), hoef je niet eens als falen te zien; je hebt de kans gekregen werk te maken van jezelf.
Pak je problemen bij de BRON aan. Uit je berichten maak ik op dat je graag de GEVOLGEN wilt oplossen, maar de OORZAAK ligt binnen in jezelf. Dat vreet enorm veel energie en maakt je moe. Je kracht moet zoveel omwegen nemen om naar buiten te komen..
Je vriend hoef je in ieder geval niet aan te twijfelen, zo te horen is ie harstikke gek op je en staat ie achter je (lees:naast je).
Je ziet zelf in dat het tijd wordt te veranderen, grijp deze kans met twee handen!
Het zal tijd, liefde en geduld kosten te leren leven met je littekens, maar de eerste grondige stappen kan je NU maken.
Transformeer je negatieve patronen en gedachten, zet ze bijvoorbeeld op papier, puntsgewijs met wat ruimte ertussen. Leest ze door zonder te oordelen en leg ze even weg. De volgende dag zet je eronder wat de oplossing ervoor is, het positieve.
Maak er iets moois van met rode en groene inkt ofzo, en blijf realistisch. Betrek het ook alleen op jezelf.
Ga er niet in krabbelen of corrigeren, maar maak een nieuwe als je er iets in wilt wijzigen, bewaar de oude.
Probeer ze stuk voor stuk af te werken en laat het volledig in je bewustzijn doordringen wat je kan doen om de 'rode' te verbeteren/genezen. Kom dan tot actie, merk op wanneer je een 'rode' gedachte heb en zet m gelijk om naar de 'groene'.
Als je een soort werkboek van jezelf bijhoudt, kan je goed overzien wat je doet en hebt gedaan om je rugzak op te schonen. Lijkt een beetje oubollig, maar achteraf kan je jezelf (en eventuele helpers) er een schouderklopje om geven, want je ziet de 'verhaallijn' beter.
Observeer je gedachten en koppel ze los van jezelf, ze produceren negatieve energie die je uit balans halen.
Bij mij helpt het om (desnoods hardop) 'UIT' te zeggen als er shit door mn hoofd gaat.
Plak er dan een positieve gedachte voor in de plaats. En ja, je mag af en toe best wel lachen om jezelf, want het blijft een beetje maf om te doen. Maar uiteindelijk helpt het. En: zo binnen zo buiten, alle overwinningen straal je uit en hebben invloed op je omgeving.
!!! Tip: kijk de film-documentaire 'What the Bleep do we know?'
Zeer aan te raden, voor iedereen trouwens. Gaat over de samenloop van quantumfysica, gedachten en 'realiteit'.
Ga je nog een stukje bewuster kijken naar jezelf en je omgeving.
Liefde en licht,
Rinke.
PS: Mijn ex-vriend had het uitgemaakt omdat ik te afhankelijk was, niet aan mezelf 'werkte' en niet op eigen benen kon staan, zowel emotioneel als financieel. Dit was ook een daad van liefde (loslaten), het deed ons beiden pijn, maar achteraf zie ik dat het wel een goed besluit was, want ik kom nu echt meZELF tegen.
Nogmaals; een ander kan je problemen niet oplossen, maar je hierin slechts steunen en adviseren.