Maar ook merk ik dat je het wel kan vertellen, in woorden kan uitleggen, maar de emoties opgesloten houdt.
Je vertelde al dat je wel wilt huilen, maar de tranen er niet uit krijgt/kreeg. Huilen is volgens mij een manier om je emoties te laten stromen, zodra je harnas een beetje open is.
Ik heb je foto even bekeken en ben geen 'begaafd' foto-lezer, maar je harnas zie ik wel, plus de enorme berg emoties die je daarachter opgesloten houdt, ook voor jezelf. Je bent sterk, maar gevoelig en bang.
Misschien is huilen (nog) niet de oplossing. Ik wil niets opdringen en wil zeker niet mijn eigen ervaringen op je projecteren, maar zoek eens een andere manier om die emoties te uiten, huilen is maar 'een manier om..'.
E-motie= energie in beweging, in dit geval pijn, verdriet en boosheid.
Maak een kampvuur, schreeuw, ga hout hakken, dansen, trommelen. Uit je boosheid!
WIL je je harnas kwijt?
Wil je die oude energie laten stromen?
Wil je je verleden loslaten en ze transformeren in wijsheid, kracht en ervaring?
Je kunt jezelf helpen, andere mensen kunnen je daarin bijstaan, maar alleen jij kan je harnas openen!
Je kunt de juiste omgeving zoeken, veiligheid, mensen die je kunnen steunen en begeleiden, maar je ervoor open stellen moet je echt zelf doen!!
Quote:
Origineel van carolyn:
Elke keer als ik weer een beetje op krabbel, val ik net zo hard opnieuw in een bodemloze put. Wat doe ik verkeerd?? Heb ik het dan echt niet verdiend om een leuk rustig normaal leventje te leiden? Of alleen maar om een rottig leven te lijden??
Elke keer als ik weer een beetje op krabbel, val ik net zo hard opnieuw in een bodemloze put. Wat doe ik verkeerd?? Heb ik het dan echt niet verdiend om een leuk rustig normaal leventje te leiden? Of alleen maar om een rottig leven te lijden??
Niet wat je verkeerd doet, dat weet je namelijk zelf al.
En of je het verdient kan niemand je vertellen als je het zelf niet geloofd. Want als ik je vertel dat je een prachtmens bent en het allemaal ontzettend waard bent, gewoon omdat jij het bent. Geloof je me dan? Doet het je iets?
Ook als ik het echt meen?
Een andere vraag; hoe denk je dat de wereld aan z'n wijsheden komt? Door een knus gezinnetje, een relaxte baan en een fijne vriendenkring?
Hoe worden mensen sterk, emotioneel veerkrachtig en hoe bouwen ze weerstand op tegen de stormen in het leven?
Quote:
Origineel van Thomas A:
Iedereen heeft wel een probleem en de een een wat heftiger dan de ander. Het schiet niet op om er een hek omheen te zetten en het te verwoorden. het werkelijke probleem ervan is dat wij het spiegelen aan de maatschappij en dan ontstaat het probleem pas werkelijk.
Zolang wij zelf niet beseffen dat alle rottigheid in ons leven de beste voedingsbodem tot het groeien van onze eigen bloem is, verzuipen wij zelf in onze eigen modder.
Besef wel heel goed dat zij die een rot leven achter de rug hebben en het zelf ombuigen tot iets positiefs, wel de sterkste onder ons worden, de meest gemotiveerde en ook hen die hele rijen mensen die het moeilijk hebben uit de modder trekken.
Dat betekent dat je op moet willen staan in je eigen leven in plaats van types op te zoeken die je ellende bevestigen.
Tuurlijk is het prima om eens of regelmatig bij iemand uit te huilen.
Maar zij die geen gemakkelijke start in hun leven hadden kunnen werkelijk uit groeien tot de grootste en sterkste onder ons en volledig in liefde leven.
Daarom identificeer je niet met mensen die jouw drama blijven bevestigen, zij halen je uiteindelijk alleen maar omlaag, maar zoek mensen op die er zelf uitgekomen zijn, daar zijn er echt heel veel van.
liefs
thomas
Iedereen heeft wel een probleem en de een een wat heftiger dan de ander. Het schiet niet op om er een hek omheen te zetten en het te verwoorden. het werkelijke probleem ervan is dat wij het spiegelen aan de maatschappij en dan ontstaat het probleem pas werkelijk.
Zolang wij zelf niet beseffen dat alle rottigheid in ons leven de beste voedingsbodem tot het groeien van onze eigen bloem is, verzuipen wij zelf in onze eigen modder.
Besef wel heel goed dat zij die een rot leven achter de rug hebben en het zelf ombuigen tot iets positiefs, wel de sterkste onder ons worden, de meest gemotiveerde en ook hen die hele rijen mensen die het moeilijk hebben uit de modder trekken.
Dat betekent dat je op moet willen staan in je eigen leven in plaats van types op te zoeken die je ellende bevestigen.
Tuurlijk is het prima om eens of regelmatig bij iemand uit te huilen.
Maar zij die geen gemakkelijke start in hun leven hadden kunnen werkelijk uit groeien tot de grootste en sterkste onder ons en volledig in liefde leven.
Daarom identificeer je niet met mensen die jouw drama blijven bevestigen, zij halen je uiteindelijk alleen maar omlaag, maar zoek mensen op die er zelf uitgekomen zijn, daar zijn er echt heel veel van.
liefs
thomas
Carolyn, kies voor jezelf, vanaf Nu, niet vanaf toen. Je reageert/leeft nu zoals je door toen bent geworden, dit is jouw verhaal. maar je BENT het niet. Het is je boek, jouw bijbel, schrijf er vanaf nu je wijsheden in op. Denk vooruit.
Prima als je af en toe even achterom kijkt, maar probeer het los te laten, uit de rottigheid die er aan vast kleeft, stukje voor stukje, scheur voor scheur, deuk voor deuk.
Ik geloof in je kracht.
Ik ga niet beloven dat je leven er makkelijker door wordt, maar wel rijker en mooier, omdat je de lessen kunt zien voor wat ze zijn.
Uitdagingen en mogelijkheden.
'Ne me ho renge kyo.'
Een lotus komt op uit de modder.
Jij bent een lotus.
Ik wens je veel liefde en licht toe.
Wens jij dat alsjeblieft ook naar jezelf?
Hulp is hier en overal, je hoeft er alleen maar om te vragen.
De godin in mij groet de godin in jou!
Rinke.