Loading...
nl

EVP's opname!

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 28 '06
Mensen het gaat hier niet om gelijk hebben. Vaak blijken mensen hetzelfde te zeggen terwijl ze het anders bedoelen. Hier is duidelijk sprake van een mooie vorm van eigenWijsheid. Dat is ook belangrijke wijsheid. Toch zit de kracht van de wijsheid niet in de boodschap zelf, maar in hoe hij gebracht wordt. Don't shoot the messenger wil ik alleen maar zeggen. Geef Carolyn de kans om het goed uit te leggen. Carolyn, je moet niet mensen aanvallen als je ze niet begrijpt. Neem de moeite om ook eens te luisteren en vooral te begrijpen. Misschien bedoelen ze wel hetzelfde maar zeggen ze het anders.
Charlie
Charlie nov 28 '06
Laat mensen dan ook niet gelijk denken dat ik ze aanval als ik mijn mening geef, dank u.
LPChip
LPChip nov 28 '06
Misschien dat je door op een iets andere manier te communiceren dit probleem zelf kan oplossen? Want dat is wat Incripted o.a. zegt.
Charlie
Charlie nov 28 '06
Mijn excuses voor alles wat ik verkeerd doe of zeg. Of beter gezegd, voor alles wat ik doe of zeg. Want ik kan nooit iets goed doen en het is ook altijd allemaal mijn schuld. Nogmaals mijn excuses daarvoor.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Je hoeft je niet te verontschuldigen omdat wij je niet begrijpen. Je neemt een Engelsman toch ook niet kwalijk dat hij geen Nederlands spreekt? Dat is hier het geval. Jij spreekt een taal die wij niet begrijpen en wij spreken een taal die jij niet begrijpt. Het is minder erg dan dat ik het nu schets hoor, maar verklaard waarom iedereen zo reageert. Het probleem is namelijk dat de woorden wel hetzelfde zijn, maar dat ze een andere betekenis hebben.
Charlie
Charlie nov 29 '06
Ja, maar niemand heeft mij tot nu toe ooit begrepen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Begrijp jij jezelf dan wel?
Charlie
Charlie nov 29 '06
ja, maar doordat niemand mij begrijpt, ga ik wel ontzettend aan mezelf twijfelen.
LPChip
LPChip nov 29 '06
Ik heb ook wel eens het probleem dat ik iets niet aan iemand kan uitleggen. Dit komt vaak omdat zij de taal niet spreken die ik spreek. Op zo'n moment neem ik een stapje terug en probeer het in hun eigen taal uit te leggen.

M.a.w. misschien kun je door middel van allerdaagse voorbeelden toch uitleggen hoe jij over dingen denkt. Doe bijvoorbeeld alsof je het een kind wil uitleggen. (die techniek werkt vrij goed bij mij)

Voorbeeld:

Ik heb eens aan iemand uitgelegd wat een harde schijf is.

Ik begon: een harde schijf is een apparaat in de computer die de gegevens opslaat zodat je dit later kan terugvragen. Die persoon snapte er geen hout van. Toen heb ik het in een taal uitgelegd die voor hem wel duidelijk was. Hij is werkzaam met kleding dus zei ik het volgende.

Zie een harde schijf als een hele grote kast. Elk kledingstuk is een stukje informatie dat je wilt opslaan. In dit voorbeeld slaan we het op in je kast. Omdat jouw kast heel groot is, moet er een lijst bij gehouden worden. Ook wel technisch: een FAT genoemd. Deze lijst geeft aan waar in de rijen kleding welke stukken bij welke klant horen. Bijvoorbeeld: voor Klant A zijn uit rij 3 stukken 89 tot en met 95 en uit Rij 4 stukken 10 tot en met 21.

Bestanden worden op dezelfde wijze opgeslagen op een hardeschijf.

Dit voorbeeld begreep hij wel, omdat hij hier een voorstelling van kon maken.

Misschien dat jij er ook wat aan hebt Carolyn.
Charlie
Charlie nov 29 '06
Ik dacht dat ik mijn mening toch duidelijk had uit gelegd, maar omdat mensen zich dan gelijk aangevallen voelen, lezen ze het denk ik niet goed. En dus kunnen ze het niet begrijpen. Nogmaals, het is mijn mening en mijn geloof.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Je hebt je mening niet begrijpbaar uitgelegd, vandaar ook dat mensen je niet snappen. Het is niet een kwestie van niet goed lezen, het is gewoon niet goed uitgelegd. Iedereen kan alles begrijpen als het goed wordt uitgelegd. Het gaat niet om, of het jouw mening of geloof is, het gaat erom wat je met jouw mening of geloof wilt bereiken. Wil je ook echt dat andere mensen jouw mening of geloof, begrijpen? Steek dan ook tijd en moeite in het uitleggen hiervan. Wil je dit eigenlijk niet, doe dan geen moeite, maar klaag dan ook niet als ze je niet begrijpen. Tenslotte is dat ook niet wat je wilt.
Incripted
Incripted nov 30 '06
 Quote:
Origineel van LPChip:
Misschien dat je door op een iets andere manier te communiceren dit probleem zelf kan oplossen? Want dat is wat Incripted o.a. zegt.
inderdaad LRChips
Incripted
Incripted nov 30 '06
 Quote:
Origineel van carolyn:
Ik dacht dat ik mijn mening toch duidelijk had uit gelegd, maar omdat mensen zich dan gelijk aangevallen voelen, lezen ze het denk ik niet goed. En dus kunnen ze het niet begrijpen. Nogmaals, het is mijn mening en mijn geloof.
het was goed uitgelegd carolyn enkel en alleen koos je op sommige momenten de verkeerde woorden voor de verkeerde zin.
twijfel niet aan jezelf omdat enkelingen je soms niet volgen zolang jij jezelf volgt en zelf weet wat u bedoeld is er geen reden om aan uzelf te gaan twijfelen.

dit is namelijk een van de redenen dat ik wat vaag blijf zo kunnen mensen zelf beslissen wat ik bedoel en meestal hebben ze dan de juiste conclusie.
zoals LRChip gedaan heeft door mij te verduidelijken op dit onderwerp wat hij trouwens goed gedaan heeft hij had het begrepen en kon het beter uitdrukken dan ik dat kon op dat moment.

twijfel niet aan jezelf, of aan anderen. we spreken allemaal dezelfde taal soms nemen we gewoon andere woordspelingen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '06
Wijze woorden, helaas spreken we niet allemaal dezelfde taal. Dat zou mij een hoop werk voor de vertalingen schelen ;).
Debiorah
Debiorah dec 4 '06
Wat een commotie...
Ik ben ook van mening dat iedereen de wereld en het leven ziet vanuit zijn eigen ogen. En vind ook dat je respect kunt hebben voor de mening van een ander. Ik ben het ook met nims eens dat veel misverstanden ontstaan door een verkeerde interpretatie. Maar aan de andere kant kun je daar ook rekening mee houden. Carolyn zegt dat wij haar niet begrijpen omdat zij verder is. Toch vraag ik me dan af lieve carolyn waarom jij geen vrede hebt met de reacties van anderen. Je betrekt het allemaal op jezelf en als je zo ver bent zou je dan niet weten waardoor mensen zo reageren? Ik wil hier niemand beschuldigen maar ik denk dat je ook af en toe uit je eigen wereld moet stappen om die van een ander te begrijpen.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki