gisteravond lagen mn man en ik op bed. ik ging nog even lezen in een van de vele ouderwetse boeken die ik van mn moeder heb gekregen. mijn man ging meteen slapen hij moest vanmorgen om 7 uur rijden. ik hoorde de kerkklokken 12 uur slaan en bedacht me dat ik maar es moest gaan slapen, dan kon ik er ook om 6 uur uit en nog even een bakje koffie met hem drinken aangezien hij maandagnacht pas weer thuis komt.
ik kon de slaap niet vatten lag met dicht ogen op bed maar het lukte gewoon niet. het maakte me ook niet zoveel uit ik lag lekker in mn warme bedje te geniten dat ik even helemaal niks hoefde en gewoon op bed kon liggen doezelen.
de kerkklokken sloegen 1 uur nog steeds kon ik niet slapen. ik denk dat het ongeveer half 2 was ik voelde dat ik bijna in slaap viel ik lag echt op het randje. en dacht wat een heerlijk gevoel is dat om in slaap te vallen.
opeens hoorde ik muziek het was een nummer wat ik kende ik dacht nog bij mezelf hoor ik dat goed?? en verklaarde de buren voor gek dat ze zo laat de muziek nog aandeden.
de muziek werd luider en ik zou mee kunnen zingen als ik dat wou maar kende de tekst van het nummer niet uit mn hoofd.
hoe luider de muziek werd hoe vreemder het begon te worden ik was klaarwakker en voelde hoe mn hele lichaam begon te tintelen van mn tenen tot mn vingers. ik omhoog kwam (huh??? ik lig toch op bed onder de dekens???)
mn armen die ik over mn lichaam had geslagen gingen omhoog en spreiden zich naar boven het was alsof iemand mn handen vastpakte en me meetrok.ik kreeg het heel erg warm. ik proberde om me heen te kijken en voelde en zag mn armen naar boven gaan heel zwaar alsof je ze na een verlamming weer gaat gebruiken. er zat een wit blauwe gloed omheen.
plots besef ik me dat dit niet kan en probeer naar beneden te kijken en daar ligt het bed.
ik schrik me een ongeluk en val snel maar zacht weer naar beneden. de muziek verdwijnt en ik probeer me te bewegen maar alles zit vast en dat lukt niet. ik geef me eraan over en probeer maar weer te gaan slapen. nog een paar keer komt weer dat rare tintelende gevoel maar doordat mn man niet stil ligt als hij slaapt en opeens regelmatig beweegt gaat het ook weer weg.
om 01:54 lukt het me eindelijk om op de klok te kunnen kijken en bedenk ik mezelf dat ik me de volgende ochtend niet wijs moet gaan maken dat ik sliep.
want ik was er constant 100% zeker van dat ik wakker was.
ppff zo moest het even kwijt