Loading...
nl

rare ervaring vannacht

juppie
juppie sep 28 '06
gisteravond lagen mn man en ik op bed. ik ging nog even lezen in een van de vele ouderwetse boeken die ik van mn moeder heb gekregen. mijn man ging meteen slapen hij moest vanmorgen om 7 uur rijden. ik hoorde de kerkklokken 12 uur slaan en bedacht me dat ik maar es moest gaan slapen, dan kon ik er ook om 6 uur uit en nog even een bakje koffie met hem drinken aangezien hij maandagnacht pas weer thuis komt.

ik kon de slaap niet vatten lag met dicht ogen op bed maar het lukte gewoon niet. het maakte me ook niet zoveel uit ik lag lekker in mn warme bedje te geniten dat ik even helemaal niks hoefde en gewoon op bed kon liggen doezelen.

de kerkklokken sloegen 1 uur nog steeds kon ik niet slapen. ik denk dat het ongeveer half 2 was ik voelde dat ik bijna in slaap viel ik lag echt op het randje. en dacht wat een heerlijk gevoel is dat om in slaap te vallen.

opeens hoorde ik muziek het was een nummer wat ik kende ik dacht nog bij mezelf hoor ik dat goed?? en verklaarde de buren voor gek dat ze zo laat de muziek nog aandeden.
de muziek werd luider en ik zou mee kunnen zingen als ik dat wou maar kende de tekst van het nummer niet uit mn hoofd.

hoe luider de muziek werd hoe vreemder het begon te worden ik was klaarwakker en voelde hoe mn hele lichaam begon te tintelen van mn tenen tot mn vingers. ik omhoog kwam (huh??? ik lig toch op bed onder de dekens???)
mn armen die ik over mn lichaam had geslagen gingen omhoog en spreiden zich naar boven het was alsof iemand mn handen vastpakte en me meetrok.ik kreeg het heel erg warm. ik proberde om me heen te kijken en voelde en zag mn armen naar boven gaan heel zwaar alsof je ze na een verlamming weer gaat gebruiken. er zat een wit blauwe gloed omheen.
plots besef ik me dat dit niet kan en probeer naar beneden te kijken en daar ligt het bed.

ik schrik me een ongeluk en val snel maar zacht weer naar beneden. de muziek verdwijnt en ik probeer me te bewegen maar alles zit vast en dat lukt niet. ik geef me eraan over en probeer maar weer te gaan slapen. nog een paar keer komt weer dat rare tintelende gevoel maar doordat mn man niet stil ligt als hij slaapt en opeens regelmatig beweegt gaat het ook weer weg.
om 01:54 lukt het me eindelijk om op de klok te kunnen kijken en bedenk ik mezelf dat ik me de volgende ochtend niet wijs moet gaan maken dat ik sliep.
want ik was er constant 100% zeker van dat ik wakker was.

ppff zo moest het even kwijt
Delen:
LPChip
LPChip sep 28 '06
Ik denk dat dit een uittreding is.

Ik heb zelf nog geen uittreding gehad, dus kan dat niet bevestigen, maar wat je beschrijft komt wel overeen met een uittreding, al heb ik er nog nooit van gehoord dat je muziek hoort dan :p

Misschien dat er anderen zijn die hier wat meer over kunnen zeggen?
juppie
juppie sep 28 '06
hhmm ja dat idee schoot mezelf ook al even door de kop heen. je kan er nog zo vaak iets over lezen maar als je dan zelf es een keer iets meemaakt is het toch apart
CoZ
CoZ sep 28 '06
Ik wil niet flauw doen, maar ik denk dat het een lucide droom was. Alle zintuigelijke ervaringen die je beschrijft wijzen op een zogenaamde WILD ervaring dit is een Wake-Induced-Lucid-Dream, hetgeen wil zeggen dat je bewust (dus wakker) het in slaap vallen ervaart. Ik heb diverse mensen gesproken die dergelijke ervaringen gehad hebben en op basis van experimenten hebben we aan kunnen tonen dat de meeste van deze ervaringen lucide dromen zijn. Een lucide droom moet je niet vergelijken met een gewone droom die heel anders aanvoelt en je ook herkent als droom. In een lucide droom kan de omgeving net zo echt lijken als in het dagelijkse leven.

Ik weet dat er veel mensen weerstand tegen voelen om te accepteren dat het een droom ervaring was, omdat het zo bijzonder voelde. Maar degenen die ervaring hebben met hoog lucide dromen zullen bevestigen dat een dergelijke droom erg sterk lijkt op een uittreding.

Ik sluit overigens niet uit dat het een uittreding was, dat kan wel, maar het komt veel minder voor dan soms lijkt omdat lucide dromen en uittredingen door elkaar wordt gegooid.

Is het verschil belangrijk?... nee, ik vind van niet, het is maar een naampje, al is een lucide droom heel gewoon en wetenschappelijk te verklaren en te bewijzen.
CoZ
CoZ sep 28 '06
PS: Ik heb vroeger veel lucide dromen opgewekt door middel van meditatie en bewustzijnstechnieken, en één van de meest succesvolle is WILD, al kan niet iedereen dit zomaar.

Het feit dat je dit van nature kan, biedt veel mogelijkheden, maar dat gaat even te ver voor dit topic.

Mocht je dit nog een keer mee maken dan heb ik een leuk experimentje voor je:
- probeer tijdens dit moment iets wat naast je bed staat op de grond te zetten (bijv. je wekker, of een boekje). Of verander iets anders in de omgeving.
- En kijk de volgende ochtend als je wakker wordt of je verandering daadwerkelijk plaats gevonden heeft.

Goede test om te weten of het echt of een droom was ;-)
LPChip
LPChip sep 28 '06
Ik denk dat je gelijk hebt CoZ. Dat verklaart ook de muziek, want normaal bij een uittreding wordt het juist stil.
juppie
juppie sep 28 '06
ok!! nou zoals je zegt het beestje heeft een naampje dus vat het absoluut niet flauw op hoor.
het klinkt aannemelijk. en het voelde idd heel raar vroeg me echt af wat er gebeurde. ik ga es verder kijken op internet wat het allemaal inhoud enz. bedankt!!
juppie
juppie sep 28 '06
ok!! ben even aan het sneupen geweest en denk dat het het wel es zou kunnen zijn. heb regelmatig wel gehad dat ik wist dat ik aan het dromen was en dat ik zelf kon bepalen wat ik ging doen in mn dromen. mn dromen zijn dan af en toe ook faschinerend zoals je zult begrijpen.
maar wat ik zo gek vind (heb een forum gevonden erover) er zijn een aantal mensen die weten al een hele tijd dat ze lucide dromen hebben en proberen uit alle macht zo'n soort droom te krijgen zo'n wild ding droom.

ppff maar veel info over van alles en nog wat over hypnagogisch en slaapverlamming en weet ik veel allemaal. heb het hele weekend vrij en zal dan es even verder kijken.

dat met dat boekje ga ik zeker proberen!!!
CoZ
CoZ sep 28 '06
Er is inderdaad heel veel informatie te vinden over lucide dromen en gerelateerde onderwerpen. Een website die ik hiervoor kan aanraden is LD4ALL ( http://www.ld4all.com/nl/forum/index.php )

De meeste mensen moeten het inderdaad leren, slechts weinigen ervaren dit uit zichzelf... ik kende lucide dromen al als kind, dus voor mij was het redelijk makkelijk om meer controle over de dromen te krijgen.

Het meest irritante was het wakker worden uit een nachtmerrie en blijken nog te dromen, en dan weer wakker te worden, en nog te dromen, en dan nog een keer wakker worden... en dan weet je echt niet meer of je nu wakker bent of slaapt :p

Met name jouw woorden over het tintelen en opstijgen herkende ik als een lucide ervaring, voor sommigen komen er ook nog licht flitsen en suizen bij kijken. Maar als je het herkent kan je er soms hartelijk om lachen, zo lag ik eens in een lucide droom met een ander meisje in bed en begon daarmee te vrijen, tot ik me besefte dat ik in de echte wereld met mijn vriendin in bed lag, en ging twijfelen of ik nu niet bovenop mijn vriendin lag :p
juppie
juppie sep 28 '06
haha ja dat zijn wel grappige dingen. ik heb als kind een keer een droom gehad dat ik in mn bed lag en er een eend voor het raam lansvloog en daarna mn kamer binnen kwam als een paars monster. vaak schrok ik dan wakker en begon het van voren af aan droom in droom in droom. maar goed ik dacht dat iedereen zo droomde.

en die site daar heb ik me net aangemeld. die bedoelde ik ook. en ik had geen lichtflitsen of suizen het was helemaal zwart en ik hoorde dus die muziek en zag mn armen omhoog (terwijl het donker was)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki