Loading...
nl

hulp bij energetische bescherming

Sarah_
Sarah_ mrt 20 '14
Fons Delnooz: Energetische Bescherming

tegen leeglopen, vervuilen en meetrillen

Uitgeverij: Ankh-Hermes BV, Deventer, 2000

ISBN: 90-202-7020-6

verkrijgbaar bij iedere nieuwetijdsboekhandel en bestelbaar bij elke boekhandel

prijs: € 17.92

Al vele jaren heb ik boeken en artikelen geschreven. Ik schreef ze altijd in mijn hoofd. Het kwam er nooit van om ze op papier te zetten. Totdat ik energetische bescherming schreef. Ankh-Hermes koos ervoor om dit boek uit te geven en dat bleek een gelukkige keuze te zijn: de eerste druk was in tien weken uitverkocht. Het boek is in het engels vertaald.



Over de inhoud (uit de Ankh-Hermes boekenkrant)

De auteur studeerde orthopedagogiek en ontwikkelde zich daarna tot lichaamsgericht en energetisch therapeut. In een bepaalde periode kwam hij steeds moe terug uit zijn praktijk. Hij was dan snel geïrriteerd en had weinig ruimte voor zijn gezin. Op een gegeven moment werd het duidelijk dat dat kwam doordat hij energie van cliënten opnam (vervuilde) en zijn levensenergie aan hen weggaf (leegliep). Hij leerde gaandeweg dat hij dit leeglopen en vervuilen kon stoppen. Deze persoonlijke ervaring heeft zijn ogen geopend naar de energie-uitwisseling die overal tussen mensen plaatsvindt. Waar mensen bij elkaar zijn, maar ook over grote afstanden beïnvloeden ze elkaar energetisch. Klachten van plotselinge moeheid, geïrriteerdheid, lusteloosheid, pijn en zeker ook burn-out kunnen allemaal het gevolg zijn van dat energetisch contact.

Dit boek is voor gevoelige mensen geschreven. Het is een doe-boek, waarin de lezer stap-voor-stap wordt geleerd, hoe hij energetisch leeglopen bij zichzelf kan vaststellen; hoe hij de oorzaak daarvan kan vaststellen en wat hij daaraan kan doen. In het eerste del wordt duidelijk uitgelegd wat energetisch leeglopen en vervuilen is. In het tweede deel worden andere invloeden op ons energiesysteem bekeken. Ook dit deel is doorspekt met praktische adviezen.

Energetische bescherming is als opleidingsboek een must voor de opleidingen in lichaamsgerichte en energetische therapieën. Maat het is ook bedoeld voor al die gevoelige mensen die op een of andere manier in hun werk veel met anderen in aanraking komen: kappers; bejaarden en ziekenverzorgers; onderwijzers, etc.



Lezers over dit boek

Wij krijgen veel reacties over dit boek. De mensen die reageren zeggen dat ze de problematiek die in dit boek wordt behandeld herkennen. Het is hun eigen problematiek. Eindelijk vinden ze deze goed uitgelegd. Ze snappen daardoor zelf ook veel beter wat er gebeurt. Partners van mensen met deze problematiek reageren ook: 'Eindelijk begrijp ik waar mijn vrouw last van heeft'. Ze geven aan de oefeningen die in het boek staan te gebruiken en daar baat bij te hebben.

Praktisch iedereen die op het boek reageert vertelt uit zichzelf dat hij het boek zo helder geschreven vindt. Ook mensen die helemaal niets van energie afweten vertellen dat ze de tekst goed kunnen volgen. Dat deze moeilijke problematiek zo helder is beschreven, wordt zeer gewaardeerd.



Recensies

In verschillende bladen zijn delen van de tekst gepubliceerd, (hoofd)artikelen aan het boek geweid en recensies gegeven. Benadrukt wordt steeds weer dat het een zeer praktisch boek is voor gevoelige mensen. De helderheid waarmee het thema wordt behandeld wordt zeer gewaardeerd.

http://www.de-verbinding.com/toc.htm
Delen:

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki