Loading...
nl

Emotionele bevrijdingstechnieken

Enigma
Enigma nov 30 '13
EMOTIONELE BEVRIJDINGSTECHNIEKEN


1. EMOTIONELE HELING EN HET BELANG VAN OORDEELLOZE VERANTWOORDELIJKHEID
Ongeheelde emoties zijn de grootste oorzaak van een onvervuld leven.

In deze Self Empowerment Training gaan we allerlei technieken, inzichten en
oefeningen aanreiken om de geblokkeerde energie van ongeheelde
emoties weer in stroming te brengen. Het is de belangrijkste stap op weg
naar heelwording en integratie van onszelf...


http://www.giving-it-forward.net/SEO_TRAINING_02/emotionele_bevrijdingstechnieken.pdf
Delen:
Sarah_
Sarah_ nov 30 '13
Interessant Enigma. Toevallig las ik vanmorgen hier ook over op dit forum http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/topics/17140/EFT.html#Post17140

Heel bijzonder te lezen. Er staan ook allemaal leuke linken! Ik krijg dan gelijk zin om ook zoiets te proberen.
Enigma
Enigma dec 1 '13
Hey Sarah laugh

Ik gebruik dit al lang, raad het veel mensen aan en mijn kinderen doen het zelf ook (10,16).
Jonge kinderen waaraan ik het leer pikken het meteen op en Pubers moeten in het begin altijd een beetje onhandig giechelen en gniffelen tongue

Ik heb dat topic ook gezien, maar twijfelde of ik het daar moest plaatsen.
Ik vond het onduidelijk, omdat daar alleen EFT staat.
Er zijn nog altijd veel mensen die niet weten waar dat voor stat.
Ik vind deze titel meer voor zich spreken.
Het is mijn bedoeling dat mensen die deze technieken willen/kunnen gebruiken het sneller vinden onder deze naam.

Ik hoop dat ook anderen op dit topic meerdere technieken zullen plaatsen, zodat iedereen een techniek kan kiezen die bij hem of haar past.

Sarah_
Sarah_ dec 9 '13
Enigma, weet jij dit? (of iemand anders natuurlijk smile)
Op de site van het centrum waar ik cursussen volg zag ik dat ze ook een dag EFT gaven. Ik schrok nogal van de onderstreepte zin hieronder. Omdat jij EFT zelfs bij jouw kinderen gebruikt durf ik aan te nemen dat jij weet hoe het werkt.

Weet jij wat ze bedoelen? Dit staat er letterlijk:

Emotional Freedom Techniques
Workshop EFT - Onder leiding van Mary van Dijk

Een universeel hulpmiddel voor genezing ”de oorzaak van alle negatieve emoties is een ontregeling in het energiesysteem van het lichaam”

Wat is EFT eigenlijk? Emotional Freedom Techniques (EFT) is een therapie-methode die is gebaseerd op het wegnemen van verstoringen in het energiesysteem van het lichaam.

EFT vermindert op dramatische wijze de ergste pijn van traumatische herinneringen, verdriet, boosheid, fobieën en bijna elke emotionele aandoening die je kunt opnoemen. Verder werkt het gewoonlijk snel, langdurig enrelatief mild. Het werkt vaak ook waar niets anders helpt.

EFT is gebaseerd op de ontdekking dat onevenwichtigheid in het energiesysteem van het lichaam diepgaande gevolgen heeft voor het persoonlijk functioneren. Door deze onbalans te corrigeren, vindt vaak heel snelle genezing plaats.
Deze correctie wordt gedaan door op bepaalde plekken op het lichaam te kloppen. De meeste problemen verdwijnen in een paar minuten!


* bron: site EPC Waterland Amsterdam
(het staat nu op de site maar de workshop werd in september gegeven en wellicht in 2014 weer)



En wat gebeurt er als "ze" verkeerd kloppen? Hoe weet je of je op de goeie plek zit(en hoe weet je als degene die EFT krijgt of de behandelaar op de goede plek klopt? Ben jij niet bang dat je kinderen gaan stuiteren of ben je zo zeker van je zaak of is het zo mild ... ehhh relatief mild, zoals ze zeggen?

Bedankt alvast voor je reactie!

Lieve groet, Sarah
Enigma
Enigma dec 9 '13
Hey Sarah smile

Hier is mijn simpele antwoord tongue(waar we het al eens eerder over gehad hebben in een pb hahaha).

Het valt mij op dat jij woorden nogal eens letterlijk intepreteerd.
Voor elk mens hebben woorden een andere lading (negatief/positief).
Ik bekijk alles vanuit het positieve, ik heb ook geen angst en benader alles met vertrouwen (ik weet niet hoe jij hier in zit?).

Vanuit het positieve lees ik hier het woord dramatisch, zoals in deze context hier is geschreven, als opzienbarend.
Andere positieve contexten van dramatisch kunnen zijn: spectaculair, sensationeel, weergaloos of bijvoorbeeld fantastisch.
Natuurlijk kan ik ook wel enkele negatieve contexten van dramatisch opnoemen, maar dat doe ik lekker niet hihihi tongue
Zoals ik al eerder schreef benader ik altijd alles positief vanuit mijn gevoel en innerlijk weten.
Natuurlijk is elk mens anders en heeft een andere beleving van realiteit.

Ik ben dus niet bang dat mijn verkeerd kloppen, omdat het ook om de intentie gaat.
Je hebt te maken met de frequenties buiten je aardse lichaam om.
We zijn zoveel meer dan ons aardse lichaam smile
Ik vind het mild, vooral vergeleken bij de pijn van emotionele traumatische ervaringen, boosheid enz. waar mensen vaak al veel te lang mee rond lopen.
Het is effectief en dat vind ik het belangrijkste.

Dit is mijn waarheid. Of het bij jou past weet ik niet, maar ik hoop dat ik met mijn simpele antwoord je een beetje meer inzicht heb mogen geven.

Heb vertrouwen smile

Lieve groet, Enigma
Sarah_
Sarah_ dec 9 '13
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Het is zo helemaal duidelijk!

Lieve groet, Sarah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki