Loading...
nl

Droom belevenis

Dolff
Dolff okt 12 '13
Hallo,

Normaal als ik droom ben ik het al vergeten terwijl ik wakker word.
Maar afgelopen nacht droomde ik het volgende. (En ik weet alles nog precies)

Ik liep op een kamer op zolder (niet mijn eigen huis, gewoon ergens denk ik), ineens voelde ik een koudere plek, ik voelde met met mij hand in de koude plek, vervolgens maakte ik met twee handen een kommetje in die kou. Ik dacht: laat je maar zien, en daar verscheen een lichtbolletje in mijn handen. Eerst heel vaag en hij werd steeds duidelijker.
Ik deed een paar stappen naar achter en het volgde mij.
Daarna kan ik me niks meer herinneren.

Later droomde ik dat ik in een supermarkt was, de fruit afdeling draaide verlies en we kwamen tot de conclusie dat de presentatie niet goed was, het bord van de fruitafdeling moest meer in het zicht en beter belettert worden. We gingen aan de slag.
Daarna vloeide deze droom ook weer weg.


Arjan
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 14 '13
Klinkt als diepe dingen in jezelf aan het licht brengen. De zolder is vaak de plek, waar oude dingen worden "weggestopt". Nu mag je het weer afstoffen en in het licht brengen.

De vraag die ik heb, wat betekent die lichtbol voor jou?
tinkernel
tinkernel okt 15 '13
Dag Arjan,

De zolderkamer in je droom symboliseert een bepaald 'overzicht'. Dit kan ik zo schrijven omdat je droom aangeeft dat het niet je eigen huis betreft. Een 'overzicht' in een droom aanschouwen gaat meestal gepaard met een 'koude wind/plek/gevoel'. Het idee dat je in je droom een kommetje met je handen maakt getuigd van een grote droomcreativiteit en wilskracht. De lichtbol die door je creatieve wilskracht gecreëerd wordt, is het teken van je eigen zielsvonk. De diepgang in deze droom is het feit dat jij zelf-bewust tijdens het dromen je contact legt met je ziel, die zich op haar beurt uitdrukt in een 'lichtbolletje'. Geweldige droom Arjan!

Het tweede droomstukje is eigenlijk een kort vervolg on je 'overzicht' droom hierboven. Het fruit symboliseert de vruchten van het (zielen)leven. Bepaalde 'dingen' in het leven gaan (nog) niet zo als jijzelf het zou willen hebben/zien. Maar zoals jij aangeeft moet je nog 'wat werk aan de winkel' verrichten oftewel meer energie in bepaalde zaken steken!

Dank je wel voor het delen van je droom.
Kan je hier wat mee?


Tinkernel
smile
Dolff
Dolff okt 16 '13
Bedankt voor jullie reacties.
@julien, ik zie die lichtbol als een energie veld. Een lichtwezen die zich liet zien, in reallife zie ik ze niet.
Ik heb het gevoel dat ik droomde en leerde of ervaarde hoe ik deze lichtwezens kan zien en hoe ze er uitzien in het echt.

@tinkernel: bedankt voor je uitleg. Zo had ik het nog niet gezien. Bewust in contact treden met je eigen ziel. Het bijzondere vind ik ook dat ik het nog zo specifiek kan herinneren. Zoals ik hier boven schrijf denk ik dat dit een manier was om mij te laten ervaren hoe zo'n lichtwezen eruit ziet.
Ik krijg ze namelijk altijd op foto en video film.

Ik ben net wakker, het laatste wat ik nu droomde was dat ik bij een klassiek concert was, ik een kaartje van 500 euro met tegenzin gekocht maar dat ik er niet mee terug durfde te gaan. Ik ging maar zittenden luisteren. Mijn kapster was er ook, die ging mijn haar doen. Toen werd ik wakker.
Erg vreemd.
tinkernel
tinkernel okt 16 '13
Het is niet zo verwonderlijk dat jij deze specifieke droom zo goed kan herinneren want alle herinneringen worden als 'levens-ervaring' in de ziel (eeuwig bewustzijn) opgeslagen en sommigen tonen zich als 'bijzondere dromen'.

Het klassieke concert is een droom-voorbeeld van het verlangen naar harmonie. Bij een concert worden immers talloze stemmen tot een harmonieus geheel gesmeed. Om tot een harmonieus gevoel (innerlijke rust) te komen moet je vanuit-jezelf in-jezelf investeren én daar hangt een 'kostbaar prijskaartje (500 euro) aan. Het prijskaartje drukt zich in je droom niet alleen als 500 euro uit maar ook in het feit dat de kapster je haar deed. 'Haar' symboliseert in dit geval 'op eigen kracht'. Om innerlijke harmonie/rust te creëren moet er op juiste 'moment' keuzes gemaakt worden.
Durf je te vertrouwen op jezelf? Deze vraag is bedoeld om jezelf weer terug te vinden. Dit houdt in dat je leert weer op jezelf te vertrouwen en onderscheid te maken over zaken die van jezelf zijn of van een ander.

Kan je hier iets mee?

groet,
smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki