Loading...
nl

Spuds dromen

Spud
Spud sep 22 '13
Ik droom de laatste maanden heel veel en sedert de laatste maand droom ik zulke interessante dromen dat ik ze wil blijven doordromen.

Lukt me ook wel, want ik sta ermee op en de volgende avond ga ik er weer mee naar bed. Er komt alleen nooit een einde aan. Ik droom een verhaal, waar steeds oude dingen weer terugkomen als iets anders opgelost is.

Zo heb ik 3 maanden geleden in een droom een huis gekocht waar ik echt heel blij mee was. Er zat alleen een enge kamer in dat huis, leken wel geesten te zitten. Ik wilde dat onderzoeken, hoe eng het ook was. Alleen toen ben ik zoveel andere dingen gaan dromen, dat ik dat huis een beetje vergeten was. Maar die dromen lijden altijd naar dat huis toe. Dat ik er ben vergeten te wonen, dat ik er in de buurt woon en verkocht heb en nu op een flatje zit en neerkijk op de voormalige tuin van mij.
En dat huis veranderd ook elke keer, ondanks dat ik weet dat het mijn huis is.

Kortom, ik betrek mijn woning steeds niet maar vind er wel mijn thuishaven.
Zo droomde ik vannacht dat ik met een clubje drugdealers zat met cokedealing en zij mij betrokken bij hun plan en ook een taak kreeg. Nou dat werkte allemaal, spul was gescoord en tot mijn verbazing ook flink genuttigd onder het mom van voorproeven. Leek allemaal gelukt.
Maar we kwamen op een straat, gewoon een autoweg en daar liepen mensen die ons tegen wilde houden. Voor die mensen waar ik mee omging concurrenten ed. Dus afslaan.

Maar dat hadden we beter niet kunnen doen. We kwamen in een vuurlinie terecht van mensen die het gehad hadden met coke dealers. Nou vond het helemaal niet leuk om als schietschijf gebruikt te worden en ben dus van de wagen gesprongen voordat ze gingen schieten. Maarja dan krijg je dus een mensen menigte op je dak die je niet moeten.
Ik had het geluk dat die mensen allemaal niet durfde te doden, want anders was mijn droom af.
Ik werd wel door een man met vleesmes achterna gezeten, waarmee ik probeerde te praten en die mij liet gaan.
Toen stond ik bij mijn huis. En verbaasde me over het feit hoe makkelijk je meegesleept wordt in andermans rotzooi.
Ging er binnen om mijn veilig te zoeken en toen werd ik wakker.

Ben wel nieuwsgierig wat jullie hiervan kunnen maken?
Delen:
Loi
Loi sep 22 '13
Dat je te veel naar actieseries/films kijkt wink

Nee serieus, met dat achtervolgingsverhaal kan ik niet veel, maar de rest zegt me dat je je plek nog niet helemaal gevonden hebt, maar dat je er wel naar op weg bent.

Nog even en je komt figuurlijk (en misschien ook wel letterlijk) thuis.
Het is in ieder geval al binnen handbereik, geef de moed dus niet op nu je er bijna bent.
Ilona83
Ilona83 sep 23 '13
Klinkt mij in de oren als onverwerkte dingen in je leven die je onbewust of bewust nog bezig houden.

Je wilt je ergent thuis voelen.
Dit kan werk zijn of inderdaad je eigen thuis.

Het is je huis nog niet, maar het kan nog wel worden.

Je dwaalt rond in je leven en weet nog niet echt wat je wilt op een bepaald gebied.
Je word aangemoedigd om een richting te nemen in het cirkeltje waar je in blijft dwalen.
Zodra je je doel gevonden heb, kan je het huis je eigen thuis noemen.
Spud
Spud sep 26 '13
Sorry ben een beetje laat met terug reageren. Had even andere zaken aan mijn hoofd.
Hihi, moet er wel om lachen om die opmerking van dat ik teveel films kijk. Zelf dacht ik, ik moet eens met een regisseur gaan praten want het zijn mooie films die ik droom.

Het actie gedeelte kan misschien wel kloppen. Maar heel dat deal gebeuren breng ik dan weer terug op het verhaal van een vriendin van mij een aantal weken terug. Zwaar verslaafd geweest en die deed haar verhaal over dealers en hoe verschrikkelijk ze kunnen zijn.

Klopt denk ik wel onverwerkte dingen in mijn leven die me onbewust of bewust bezig houden.
Valt me in ieder geval op dat mijn hersenen momenteel veel van wat ik nu in het hier en nu meemaak of hoor of zie, verwerken in mijn dromen, blijkbaar maken ze overuren of maken zaken onbewust meer indruk op me dan dat ik door heb.
Weinig kan ik terugbrengen naar onverwerkte zaken uit het verleden. Heel zelden kom ik daar zaken van tegen die ik kan herleiden naar zaken uit het verleden.

Maar het klopt als een zwerende vinger dat ik dwaal in het leven en niet weet wat ik wil of voor welke richting ik moet kiezen. Alles wat ik tegenkom op mijn pad boeit me en zou ik graag dieper op in willen gaan. Maar het is zoveel dat ik daar inderdaad keuzes en beslissingen in moet maken.
Momenteel stel ik ze nog uit omdat ik anders bang ben dat ik iets anders weer mis.

Qua thuis, jeps ik heb mijn honk gevonden. (sommige mensen noemen mij honkvast) Alleen het klopt wel dat het nog niet helemaal af is.
Ook daar heb ik moeite mee om knopen door te hakken en voor 1 doel te gaan.

Ik merk dat ik en mijn leven daardoor in grote mate aan het veranderen zijn, wat me deugt doet overigens, maar waarvan ik soms wel denk mag wel wat minder snel. Omdat ik het ene voor mijn gevoel nog niet verwerkt heb en er komt wel weer iets anders ook moois.

Zou dat het stuk kunnen zijn wat vaak in mijn dromen voorkomt, dat ik bij 1 van mijn huizen kom en ineens besef dat ik teveel dagen ben weggebleven en mijn dieren zonder verzorging hebben gezeten? Gek genoeg kom ik dan altijd met angst binnen, ongegrond want met die dieren gaat het voortreffelijk dan!

Zo zijn regelmatig terugkerende dromen van mij dat ik in een donker ruimte zit opgesloten en dan doen ze van buitenaf een rood licht aan. En in de schemer van dat rode licht zie ik allemaal uilen zitten. Deze uilen moeten voer krijgen en ik heb een mandje met muizen, maar ik had nooit tijd genoeg om al die uilen te voeren voordat het licht uitging. Met als gevolg wanneer het licht weer aangaat, heel veel magere of dode uilen zien wat mij pijn doet.
Inmiddels heb ik er een oplossing voor gevonden, tegenwoordig als het licht aan gaat grijp ik zoveel mogelijk uiltjes die ik zie en voer ze in het donker op de tast. (wel gek overigens, want ik ben eigenlijk heel bang voor muizen)

En een andere droom, heb ik een dochter waar ik heel blij mee ben. Een peuter dus nog luiers aan. En die vergeet ik dus te verschonen en haar eten te geven. Mijn omgeving vangt dat op en attendeert mij daarop. En dan word ik met een schuldgevoel wakker en voel me de slechtste moeder die er is. Momenteel probeer ik dat op te lossen door heel veel post-its op de muur te plakken. Maar dat wil niet zo vlotten omdat ik er naar vergeet te kijken.

En dat ik soms door dimensies kan vliegen, heerlijk dat vliegen maar ik weet nooit hoe ik moet landen omdat ik me bewust ben dat een mens doorgaans niet kan vliegen. Voor de landing plof ik meestal weer wakker. Hetzelfde als je droomt dat je van je fiets valt en als je valt je wakker schrikt.
Maar dat schijnt te maken te hebben met dat je uit je lichaam bent geweest, althans zo heb ik dat begrepen.

Enfin, ik droom dus heel graag! Geen betere film dan je eigen dromen.

Nou ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?

Spud
Spud nov 7 '13
lijkt wel alsof ik klaar gestoomd wordt voor iets anders.
Mensen van mijn geschiedenis maken in mijn dromen mee wat ik nu ervaar. Zoals mensen soms zeggen die bijna dood waren, mijn hele leven ging aan me voorbij.
Zo gebeurt dat ook in mijn slaap. Soms voel ik me wakker, maar heb onlangs ontdekt dat ik dan ook gewoon slaap.
Bijzonder, vind die dromen wel leuk.
Sarah_
Sarah_ nov 7 '13
Die voorspellende dromen zoals jij ze hebt herken ik niet maar ik heb ook periodes gehad waar ik me echt kon verheugen op het slapen, zodat ik weer leuk kon dromen smileHet bijzonder was toen ook dat ik mijn dromen echt onthield. Ze gingen ook altijd door op een manier.

Na een paar keer ging ik ze opschrijven zodra ik wakker werd en het was dan echt een verhaal. Soms ook heel spannend maar soms leek het nergens op te slaan. (tot ik het ging analyseren) Vaak ging ik gewoon weer slapen en kwam er weer een andere droom. Echt leuk!

Ja, ik herken het dus smile
Spud
Spud nov 10 '13
Herken je het ook, dat mensen uit je verleden waar je nu geen contact meer mee hebt, omdat je ze uit het oog verloren bent, in zo´n droom een rol spelen in het hier en nu?

Ik zie namelijk oude vrienden voorbij komen en voor zover dat ik mijn droom analyseer, zijn het mensen waarmee ik bepaalde emotisch deelde toen.
Bijvoorbeeld
Ik droom over bedrog en 2 vrienden uit 87 en 92 komen in mijn droom voor. Beide hadden grote geheimen die ik met ze deelde. En in die droom komen ze mij helpen om uit het bedrog te komen.
Niet een probleem waar ik in het dagelijks leven mee te maken heb, maar toch.

Heden en verleden wordt met elkaar vermengd zeg maar. Dan zie ik vandaag iemand die niet goed ter been is bijvoorbeeld, stuntelen om een meloen die gevallen is weer in haar karreltje te krijgen. En die help ik dan.
En vervolgens droom ik daarover en zie ik mensen uit mijn verleden terug, die me dit gedrag geleerd hebben, of die erdoor in de problemen zijn geraakt omdat hun hulp anders uitgelegd wordt.
En dan kom ik in een ander verhaal.

Momenteel vind ik het echt heel leuk om te dromen inderdaad. Want vind het wel leuk om weer herinnerd te worden aan mensen die je allang vergeten was maar die je wel ontmoet hebt in je leven.
Ik vraag me vaak af waarom, moet ik hier iets mee? Maar anders vind ik het voornamelijk heel bijzonder en ben er dankbaar voor.

Want maakt me wel bewuster van de contacten die ik nu maak.
tinkernel
tinkernel nov 11 '13
Quote:
@Spud: Momenteel vind ik het echt heel leuk om te dromen inderdaad. Want vind het wel leuk om weer herinnerd te worden aan mensen die je allang vergeten was maar die je wel ontmoet hebt in je leven.
Ik vraag me vaak af waarom, moet ik hier iets mee? Maar anders vind ik het voornamelijk heel bijzonder en ben er dankbaar voor.


Spud, je geeft zelf het antwoord op je gestelde vraag:

Quote:
Want maakt me wel bewuster van de contacten die ik nu maak.


Het hele droomproces weerspiegelt 'bewust-wording'!

smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 11 '13
laughnet als het in het dagelijks leven...
waar draait het om? ... inzicht en bewust-wording)

Nice! smile
Spud
Spud nov 17 '13
Tinkernel, Thanks!

Als ik wakker ben, leef ik bewuster, (als een kind me verbazen over zaken die normaal voor me zouden moeten zijn filosofischer zeg maar)
Zouden mijn dromen daar een reflexi van kunnen zijn?

En Moonflowertje, lach jij maar grinHeb jij dan nooit zulke dromen?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki