Loading...
nl

vliegende vis bij mijn oncoloog

1970
1970 aug 11 '13
Ik zit bij mijn oncoloog aan tafel, in een ongebruikelijke setting. Het is een gewoon woonhuis en het (schuif) raam naar de tuin staat wagenwijd open. Plotseling zwemt er een grote groene vis voorbij. Hij doet mij geen kwaad maar ik vind hem doodeng. Mijn oncoloog pakt hem (wat ik nogal stoer vind) en gooit hem uit het raam. Een paar tellen later zwemt hij weer rustig naar binnen, ik denk dat hij wel 40 of 50 cm groot is. Ik besluit niks te doen, deze vis is klaarblijkelijk niet te stoppen. Hij zwemt rustig vlak voor mijn gezicht en verdwijnt naar de belendende kamer.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 11 '13
pfff... best heftig...

Ben je bang om ziek te worden? of ben je ziek en bang dat je niet meer beter wordt?
dit is volgens mij een angst-droom...

ik ben niet zo goed in droomuitleggen
omdat het per persoon verschilt...

Groen
Groen staat voor een positieve verandering, goede gezondhed, groei, genezing, hoop en vrede. Groen staat ook symbool voor je streven naar erkenning en het bewerkstelligen van je onafhankelijkheid. Geld, weelde en jaloezie worden vaak geassocieerd met deze kleur.

Vis
DROMEN OVER vissen in helder water duidt erop dat je in de gunst zult komen bij rijke en machtige personen. Dode vissen wijzen op het verlies van rijkdom en macht door trieste omstandigheden.

Als een jonge vrouw droomt dat zij vissen ziet voorspelt dit een aantrekkelijke en begaafde minnaar. Dromen dat je een meerval vangt voorspelt dat je in verlegenheid gebracht zult worden door het toedoen van uw tegenstanders, maar uw geluk en gezonde verstand zal je door het moeilijke vaarwater loodsen.

Wanneer je wadend door een rivier vissen vangt voorspelt dit grote rijkdom die door je eigen ondernemingsgeest wordt verkregen. Dromen dat je aan het vissen bent, wijst op energie en zuinigheid. Als je er niet in slaagt een vis te vangen zullen beoogde doelen slechts ten dele worden behaald. Het eten van vis voorspelt warme en langdurige verbintenissen.

ALS JE droomt dat je bang bent om een bepaalde situatie voort te zetten, duidt dit op problemen thuis of in zaken. Als anderen bang zijn in je droom, suggereert dit dat een vriend(in) zodanig in beslag is genomen door zijn/haar sores, dat ze je even niet bij kunnen staan met iets.

ik hoop dat je hier iets mee kan?

Bron http://droominfo.nl/

groetjes Moonflowertje wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 12 '13
Wat me opvalt is de kleur van de vis, groen. En je angst ervoor. Groen staat voor de kleur van je hart en staat voor eigen liefde. Waarom ben je daar zo bang voor?
Loi
Loi aug 12 '13
Ik weet niets van droomuitleg, maar wat mij opvalt is dat, op het moment dat je besluit om je angst onder ogen te zien, de dreiging ook weer verdwijnt.

En dat je daar geen ander voor nodig hebt, want toen je oncoloog de vis het raam uit zette kwam hij direct weer terug.

En op het moment dat je zelf besloot het dan maar aan te kijken, bleek het bij nader inzien niet zo bedreigend te zijn, want de vis zwom rustig voorbij en verdween naar een andere kamer.

Je kunt dus op jezelf vertrouwen is wat ik hier uit opmaak.

Sterkte, ik hoop dat het groen je genezing brengt.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 12 '13
Ik zat te denken dat "de vis" is een feit, daar doe je helemaal niets aan... alleen waar staat die vis voor?
tinkernel
tinkernel sep 11 '13
Gezien de setting van de droom staat de 'groene vis' voor een 'tumor' MoonFlowertje.
Het gedroomde woonhuis met het open schuifraam (uitzicht op een tuin) staat symbool voor de baarmoeder.

Bovenstaande informatie wil niet zeggen dát de betekenis letterlijk genomen moet worden. In de meeste gevallen is dit een soort waarschuwingsdroom om jezelf eens een extra check-up te laten ondergaan omdat de dromer onbewust 'angstig-zijn-voor' met zich meedraagt.



smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki