Loading...
nl

jeanette hier kan je je foto plaatsen

Spud
Spud aug 20 '13
Loi dankjewel!

Ik weet niet of dat ook van invloedt is bij foto lezen, maar doorgaans laat Mick zich niet aan andere mensen zien. Hij is zeg maar mijn onzichtbare kat. Kan dat misschien de rede zijn dat je geen woorden doorkrijgt maar lichamelijke ongemakken?

Hij heeft dus fip, maar gelukkig nog de droge vorm. Astma en bij een foto maken 2 maanden terug bleek dat er weer behoorlijk wat longblaasjes stuk zijn. Ik heb Mick gekregen als wild kitten om tam te maken en vanaf het moment dat ik hem ken, kampt hij met een slechte stoelgang, dus daar zouden die maagklachten van kunnen zijn. (had dat zelf niet zo in de gaten dat hij daar veel last van ondervond) Verders, gedraagd hij zich altijd super relaxed, ik zie hem nooit rennen ofzo. (behalve als er visite komt of wanneer hij weer mee moet naar de dierenarts)
Ik heb dat altijd gezien als zijnde dat hij zwaar relaxed was, maar als ik jou lezing zo lees met al die ongemakken die hij heeft kan ik me wel voorstellen dat hij zo rustig aan doet.
Hij slikt inderdaad regelmatig heel moeilijk, ik heb dat door de dierenarts na laten kijken maar die vinden niks in zijn keel. Meestal gaat dat moeilijk slikken vooraf aan een astma aanval. En moet hij van te voren kokhalzen en komt er een klein beetje slijm uit.
Nou, het allerbelangrijkste wat ik wilde weten, heb je gezegd, hij wil nog wel blijven. Het is dus mijn gevecht niet alleen, nog steeds ons gevecht. En dat vond ik heel belangrijk om te weten.

Verders ga ik met al de punten die je benoemd hebt en de andere tips omtrent longproblemen toch eens naar de dierenarts. Fip en astma kun je niet genezen maar wellicht kunnen we hem wel van een aantal narigheden ontlasten.
Mijn dank is dus weer zeer groot! Dankjewel!
Spud
Spud aug 20 '13
Nu ik de uitspraak weet, wat een fantastisch naam Loi!
Waren het bij haar ook de longblaasjes die kapot waren of werkelijk haar longen?
Ik ga die medicatie toch proberen hoor! Want die cortisone ben ik eigenlijk niet meer zo enthousiast over.
Loi
Loi aug 20 '13
Bij Loi waren het inderdaad ook de longblaasjes (ze had allemaal vlekken op de longen op de foto waar de blaasjes kapot waren).

Wat leuk dat jij ook een "onzichtbaar katje" hebt, ik heb er zelf ook 1 (Mosi, ik heb van haar een foto geplaatst in dit hoekje).
Mosi heette nog Lapje toen ze als pleegkitten bij me kwam en zij is uiteindelijk ook gebleven, omdat ze "onplaatsbaar" was en ik haar niet wilde laten uitzetten. Ik heb haar nu 3 jaar en nog bijna niemand heeft haar gezien. Vorig jaar had ik een nieuw bankstel gekocht en toen heb ik wat mensen foto's van haar op de nieuwe bank gestuurd als bewijs dat ze echt bestaat wink
(Mosi is een native american naam en betekent kat).

Het zou best kunnen dat ik gevoelens door krijg i.p.v. woorden etc. omdat Mick niet zo graag in contact komt met mensen, ik weet het niet..... Maar het klinkt eigenlijk wel logisch.

Ik vind het wel heel bijzonder dat je zoveel herkent in wat ik over jouw dieren schrijf, want ik ben nog maar heel kort bezig met dierencommunicatie en oefen normaal eigenlijk alleen op 1 van mijn eigen katten. blushIk vind het eigenlijk ook wel spannend om het met dieren van een ander te proberen, ik ben daar een beetje onzeker in

Ik ben ermee begonnen nadat ik een "dierentolk" had ingeschakeld omdat er problemen waren tussen 2 van mijn katten en zij gaf aan dat degene die de andere pestte graag wilde dat ik met haar zou communiceren. Ik heb toen een boek aangeschaft en ben gaan oefenen met haar, zij wordt erg blij van mijn pogingen en doet erg haar best om mij te helpen. Met mijn andere katten wil het eigenlijk niet zo goed, maar dat is misschien ook omdat ze te dicht bij me staan.
Loi
Loi aug 21 '13
Oh, nog iets: als hij last van slijm heeft dan kan je hem ook broomhexine geven, dat gaf ik Loi ook als ze verkouden was (kreeg ze dan gewoon naast de theolair).
Loi kreeg dan een kwart tabletje per keer, als ze heel erg benauwd was 2x per dag, anders 1x. Je kan hiervoor ook gewoon tabletjes voor mensen voor gebruiken die je dan breekt, of met een mesje snijdt.
Even een quote van een ander forum:
Quote:
Let wel op hoeveel mg er in de tabletten zit, ik had 4mg tabletjes.

Ik heb nog even opgezocht wat de standaarddosering moet zijn, want Loi* was maar een klein katje.
http://www.myhealthbox.eu/nl/NL/farmaco/KombivetB.V./BROOMHEXINEHYDROCHLORIDE4MG/136832.html
Quote:
Par. I
1.
De samenstelling van het diergeneesmiddel dient nauwkeurig overeen te komen
met de bij de aanvraag voor registratie verstrekte gegevens met als werkzame
bestanddeel of bestanddelen zowel kwalitatief als kwantitatief:
per tablet:
broomhexinehydrochloride 4,0 mg
2.
Farmaceutische vorm: tablet.
3.
Aard van het werkzame bestanddeel of bestanddelen:
mucolyticum.
Par. II
Bij de toepassing van dit diergeneesmiddel dienen de navolgende voorschriften in
acht genomen te worden:
1.
Diersoorten waarbij het diergeneesmiddel uitsluitend mag worden gebruikt bij
de opgegeven doseringen en indicaties:
- hond, kat.
met als indicatie:
- aandoeningen van de luchtwegen waarbij abnormaal veel slijm wordt gevormd.
in de volgende dosering:
- 0,3 - 1 mg per kg lichaamsgewicht tweemaal daags, gedurende 5-7 dagen.

Loi
Loi aug 21 '13
Dit was mijn Loi
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '13
smileLief laugh
helemaal in haar element smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '13
heb jij altijd vrouwtjes katten (poezen) Loi ?

Ik heb namelijk altijd katertjes laugh

het is een voorkeur natuurlijk wink
maar ik vindt het wel gaaf om te zien hoe verschillend vrouwtjes en mannetjes zijn...

Trouwens wat ik schreef over dettol> je mag maar 5ml gebruiken aanvullen tot 100 ml water (tenminste bij de 48mg/ml chloroxylenol)

daarna wel droog maken...
nooit puur gebruiken, en zeker niet op dieren!
het kan brandwonden veroorzaken...
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '13
@Spud... jou Mick heeft wel iets van Snorro weg...

(volgens mij)

Sarah_
Sarah_ aug 21 '13
(Leuke naam Moonflowertje: Snorro smile)
Spud
Spud aug 21 '13
Hihi, weet je wat mij opvalt? Alle katten die op dit topic geplaatst zijn tot nu toe, zijn of tijgers of tijgers met wit. grin
Ja Snorro (inderdaad een geweldige naam) heeft wel wat weg van Mick, ongeveer het zelfde snuitje.

En zie ik het nu goed of niet, maar heeft Loi ook 1 oog gewoon wit?
En Loi, volgens mij hoef je je helemaal niet onzeker te voelen, je bent gewoon steengoed!
Nu even alles omtrent Abby en Mick regelen zodat dat weer op de rit zit en dan mag je wat mij betreft ook oefenen op mijn andere katten hoor! Als je dat wil.
Loi
Loi aug 21 '13
@Spud: Klopt, Loi had ook 1 oog wit, net als Mick, alleen net het andere oog.
Ze was ongeveer getekend zoals mijn avatar, deze heb ik ook gemaakt a.d.h.v. een foto van haar met de catoonizer: http://www.cartoonizemypet.com/catoonizer/

@MoonFlowertje: Ik heb altijd 1 of 2 katers gehad met 1 of meer poezen samen, 15 jaar lang was dat 1 poes met 1 kater. Op dit moment heb ik 1 kater en 5 poezen.
En ik heb in de jaren tussen 2007 en 2012 ook 16 opvangertjes in huis gehad. Maar 1 van mijn jongste dames, die eind 2011 bij mij is komen wonen vindt dat helemaal niet leuk, dus ben ik gestopt met opvangen (voor een asiel), want mijn eigen katten gaan voor.

@Spud: dank je blushIk wil best ook een poging doen met je andere katten hoor.
Spud
Spud aug 22 '13
Op 1 of andere manier kreeg ik gedurende de gesprekken inderdaad het idee dat jou avatar niet zomaar een cartoonkat was maar 1 van je katten. Grappig! smile

Ik heb vandaag de Theolair en de Bromhexine gehaald, maar Mick is momenteel in geen velden of wegen te bekennen en ik weet heel zeker dat hij binnen zit. Doet ie meestal als hij zijn naam hoort vallen wanneer ik aan de telefoon zit. Dan wordt hij ook een dagje onzichtbaar voor mij. wink
Toen ik op weg was naar de dierenarts, zat ik wel te denken... Eigenlijk is het niet zo gek dat hij zich verder ook zo ellendig voelt. Ik bedoel dat moeilijke ademen zal op het hele lichaam wel invloedt hebben niet?
Heb voor de echt heftige aanvallen nu toch weer een ventolin puffertje gehaald, zou snel verlichting moeten brengen op zo´n moment.

Ik stond er overigens van te kijken hoe goedkoop die Theolair eigenlijk is, wellicht dat dierenartsen er daarom niet veel mee werken? wink

Oh ja, hele fijne tip! Bij de apotheek kun je pillensnijders kopen, best handig als je pillen moet versnijden tot 1/8

Ik houd jullie iig op de hoogte.
Loi
Loi aug 22 '13
Dus jouw dierenarts vond het ook het proberen wel waard.
Ik duim dat het bij Mick net zo goed zal werken als het bij Loi heeft gedaan, want dan zal hij zich een stuk beter gaan voelen.

Ik vond het wel leuk om een avatar te nemen die bij de naam Loi past en wat past daar beter bij dan mijn meisje zelf wink
(Loi is 2 jaar geleden overleden, ze heeft haar 16e verjaardag net niet gehaald, dus best een mooie leeftijd voor een longpatiëntje)
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki