Loading...
nl

Wil en kan ik iedereen als mens behandelen?

Spud
Spud aug 1 '13
Origineel bericht van: Sarah_

Dan kom ik dus weer terug bij mijn onbegrip naar mezelf, hoe kan het zijn dat je niets voelt bij zo iemand, geen negatieve gedachten of gevoelens? Hoe kan het zijn dat je niets voelt bij een oorlogsmisdadiger als b.v. Menten, een kindermisbruiker, een dierenmishandelaar?


Misschien omdat jij net zoals ik, door mensen heen kijkt en ook iets anders ziet? Namelijk een mens die zich ook maar een houding weet te geven in de wereld?
En daarin fouten maakt, althans in onze ogen een foute keuze heeft gemaakt.
Ik veroordeel dit dubbele gevoel en gedrag totaal niet in mij en ik hoop dat jij dat ook niet meer gaat doen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 2 '13
Ik denk dat een mens een ander niet mag beperken in het kind zijn... net als dieren
Ik zie een soort gelijkheid tussen kinderen en dieren...
mensen die dieren en kinderen mishandelen, zodat ze ineens volwassen zijn, dit kun je gewoon niet maken!
Dit is volgens mij een wet in de kosmos, omdat zoiets zwaar tegen de principes ingaat van velen...
Ik voel zo'n pijn als ik zoiets hoor... of zie op tv...
dan staan mijn (spreekwoordelijke)stekels meteen overeind!
ik wil niet eens normaal doen tegen zo'n persoon...
tuurlijk, als zo iemand oprecht inzicht heeft gekregen, dan zal ik hem kunnen vergeven...
Maar zo iemand als detroix, die kille ogen, geen spijt...
zo iemand kan ik gewoon alleen verafschuwen! dat zit zo diep...
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 4 '13
Wat ik heb geleerd over oordelen, is dat als ik oordeel over een ander, dat dat een schaduwkant is die ik nog niet van mezelf heb gezien. Zo kom ik achter mijn eigen puntjes om mee aan de slag te gaan en zorgt ervoor dat ik een oordeel ook niet langer op de ander projecteer.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 4 '13
^^ ja daarom zeg ik ook, het is iets wat ik zelf nog moet verwerken...
Ik kan me nu, op dit moment eigenlijk niet voorstellen dat ik er ooit anders over zal gaan denken...
akschuna
akschuna aug 6 '13
Mooie opmerking Moonflower !

Op dit moment zal dat ook niet nodig zijn in jouw ZIJN.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki