Loading...
nl

Sterre Ogen

sterre
sterre mei 7 '07
Een zeer lange tijd geleden, werd er op deze wereld een meisje geboren. Men was zeer blij met haar geboorte, daar in die tijd het vrouwelijke nog als "heilig" werd beschouwd, daar deze de kracht had om voor opvolgers te zorgen voor de stam.Maar dit meisje was anders dan de andere kinderen, haar ogen schenen als sterren, en alsbaby leek ze door alles en iedereen heen te kijken. Zelfs de "heilige mannen"van de stam hadden respect voor dat kleine ding met haar glinsterende blauwe ogen.
Overdag ging het meisje, met haar moeder en zusjes op zoek naar voedsel, heerlijk vond dat kleine meisje het om buiten te zijn en het zonlicht op haar lijfje te voelen. 's-avonds viel ze dan heerlijk in slaap bij het warme vuur, en de zang en de stemmen van de anderen.Toen het meisje net 2 jaar was, begon de aarde te beven, en vuur te spuwen, en werden er vele van de stam gedood, waaronder de ouders van het meisje. Haar zusje die al 7 was, nam de zorg van het kleine meisje op zich, maar het was zwaar voor haar, en ze waren voor voedsel en onderdak afhankelijk van de rest van de stam.

Daar het vuur de omgeving waar de stam woonde had verwoest, en de winterperiode voor de deur stond, besloot men een nieuwe woonplaats te gaan zoeken, en zodoende vertrok de stam van de plaats, waar ze vele zonnen hadden gewoond. Het werd een barre tocht voor de jonge meisjes, maar vooral het kleine ding met de "sterre ogen" bleef vrolijk en zorgde dat vele zich naar de reis overdag 's-avonds konden ontspannen en even de zorgen kon vergeten.

Maar een nieuwe ramp stond er voor de deur, tijdens de barre tocht, kwam er een watervloed zo hoog, wat de rest van de stam verwoeste. Alleen de kleine meisjes en 3 van de "mannen" van de stam overleefde ook dit natuurgeweld.Ze trokken verder, maar wisten dat ze de komende winter nooit zouden overleven als ze zich niet aansloten bij een andere stam, en zodoende gingen ze op zoek, naar een stam die hun op zou nemen.

Naar een tocht van nog 3 weken, waarin ook het zusje van het meisje overleed, vonden ze eindelijk een stam die hun op wou nemen. Echter hadden de "heilige mannen"wel bedenkingen over het kleine meisje, dat zo anders eruit zag, als hun eigen kinderen. Hier werd het kleine ding niet gerespecteerd zoals in haar eigen stam, en zo groeide ze op zonder liefde en warmte van mensen om haar heen. Bespot door de andere kinderen, en genegeerd door de volwassenen. De sterretjes in de ogen van het kleine meisje begonnen steeds minder te schijnen, en op de dag dat ze bijna 9 werd, en als "vrouw" volwassen werd verklaard, werd ze ook door de mannen als een stuk vuil gebruikt.

Het enige wat het meisje op de been hield waren haar dromen, waarin haar ouders, haar zusjes en andere stamleden verschenen, en die dromen sterkte haar om alles te ondergaan. Toen het meisje een jaar of 13 was werden er vele mensen ziek in de stam en stierven, de ` mannen` belegde een bijeenkomst, waarin de `heilige man` de geesten om raad zou vragen. Tijdens de bijeenkomst vertelde de geesten dat het meisje met de rare ogen de oorzaak was van wat er met de stam gebeurde, en men besloot dat het meisje moest sterven.

Echter die nacht kwamen de ouders in de droom van het meisje, en vertelde haar dat ze meteen moest vluchten, omdat haar leven op het spel stond. Zo vertrok ze midden in de nacht de bossen in. Hier leefde ze nog enkele jaren en waren de enige wezens die ze nog zag, de dieren die dan ook haar grootste vrienden werden. Toen het meisje 26 werd is ze gestorven, alleen zonder ooit nog contact gehad te hebben met andere mensen

Veel liefs gerda
Delen:
Mimi*
Mimi* mei 7 '07
Wow dit lijkt heel veel op een boek wat ik heb gelezen!

Dat gaat ook over een meisje die in een stam woonde. Toen kwam er een aarbeving en was ze alleen over. Haar ouders waren beide dood. Ze was helemaal alleen en begon een tocht om andere mensen te zoeken. Helemaal verzwakt werd ze door een stam gevonden. Die hebben haar opgevoed en voor haar gezorgd. De medicijnvrouw en de mogur (de heilige man)zorgden voor haar. Ze werd steeds ouder, kreeg een kind.

Op de stambijeenkomst die om de 7 jaar werd gehouden zag het meisje (inmiddels een vrouw) iets wat ze niet had mogen zien. Alle heilige mannen waren bezig met een ritueel en zij kwam er bij. De man die haar heeft opgevoed, de heilige man leide haar bij het ritueel. Daarna is ze nooit meer hetzelfde geweest. Ze kreeg eigenaardige dromen, en was betrokken bij de geestenwereld.

Totdat er een nieuwe stamleider kwam. De zoon van de oude stamleider werd als hij er klaar voor was de nieuwe leider.

Er kwam een nieuwe aardbeving en hun grot werd verwoest zodat ze op zoek moesten naar een nieuwe.

De vrouw kreeg er de schuld vanen werd vervloekt met de dood. Haar kind werd van haar afgenomen Ze was dood voor de stam en niemand kon haar zien. Ze was weer alleen en kwam terrecht in een vallei waar ze weer begon met leven. Haar dieren waren haar beste vrieden. Een paard die later een veulen kreeg en een holeleeuw.

het verhaal gaat veel verder dan dit.

Liefs Michelle
sterre
sterre mei 7 '07
Hallo Michelle

Het bovenstaande verhaal heb ik ooit voor iemand beschreven die mij haar problemen vertelde, en ik deze beelden erbij doorkreeg.

De boeken die jij beschrijft ken ik, ( de stam van de hollebeer) heb ze een tijdje terug gelezen en het gaf mij veel herkenning. Zeker het laatste boek waarin ayla samenkomt met jonathan genoot ik ontzettend van

veel liefs sterre
Mimi*
Mimi* mei 7 '07
jaaa die bedoel ik! het 5e deel is een vuurplaats in steen! Super mooie boeken!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki