Loading...
nl

waarom lukt het me niet om zwanger te worden??

browneyedsoul
browneyedsoul mei 29 '13
Ik probeer al bijna een jaar zwanger te worden maar het wil niet lukken. We zijn nu ook aan het dokteren in het ziekenhuis om te kijken wat de reden is dat ik niet zwanger word. Kan iemand hier een antwoord op geven? Gaat het ooit nog wel gebeuren?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '13
Als je er heel erg gefocussed en geforceerd mee bezig bent, wil het vaak niet lukken. Zwanger worden is vaak meer dan alleen maar "het doen". Energetisch gezien is er namelijk ook een kindje dat bij jullie wil komen. Misschien helpt het, om jezelf af te vragen welke rol dit kindje in jullie relatie gaat spelen en wat de essentie van jullie kinderwens is.

Ik heb zelf ervaren in een vorige relatie, dat het niet lukte om zwanger te worden, omdat ik zelf, diep van binnen niet gelukkig was in mijn relatie. Nadat deze relatie voorbij was, is mijn ex wel zwanger geworden in een veel betere relatie. Uiteindelijk kwam het bij mij dus, omdat de basis van onze relatie niet goed was en ik dacht dit te kunnen oplossen, door kinderen te nemen. Wat uiteindelijk natuurlijk niet heeft gewerkt.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jullie ook zo is hoor, maar het kan wel een grote rol spelen als je je vraagt, waarom er nog geen kindje naar jullie is toegekomen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 29 '13
Als de tijd rijp is...

waarschijnlijk ben je heel lang aan de pil geweest
jou lichaam heeft tijd nodig om te herstellen...

soms duurt dat kort, maar bij sommige kan het een tijdje duren

http://www.ovulatie-berekenen.com/bereken-ovulatie/

hier kun je uitrekenen op welke dagen je het meest vruchtbaar bent ^^

als het echt niet lukt, dan kun je altijd nog naar de dokter gaan...
browneyedsoul
browneyedsoul mei 30 '13
Ik ben niet aan de pil geweest en we zijn al bezig in het ziekenhuis. Ik dacht dat misschien iemand iets zou kunnen zien of voelen er over. We wachten al zo lang!
Sarah_
Sarah_ mei 30 '13
Jij schrijft dat het moeilijk is een kindje te krijgen. Dat je dacht dat het makkelijker zou gaan en dat je binnen een jaar zwanger zou zijn. Logisch dat je je zorgen maakt als je het zo graag wilt. Het lijkt dan natuurlijk heel lang te duren. Goed dat jullie de hulp/advies van een arts hebben ingeroepen. Ben benieuwd wat hij/zij gaat zeggen. Tot die tijd: probeer het los te laten, hoe moeilijk ook. Als het zo moet zijn dan gebeurt het, echt!


(Ik snap dat jullie nu antwoord via deze weg proberen te krijgen. Hoe graag ik ook zou willen, ik krijg helemaal niets door als het om deze vraag gaat. Ik vind het ook een te gevoelig onderwerp en wil me er ook niet aan wagen. Misschien iemand anders. Tot die tijd: heb vertrouwen ...)
L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 1 '13
Hoi Browneyedsoul,

Vind het een gevoelig onderwerp, zeker als je aangeeft dat je het zo graag wilt. Daarom vind ik het ook lastig om te schrijven wat ik ervoer bij je vraag;

ik hoorde twee dingen; 'het is niet de tijd' (ik vatte dat op in de zin van, dat het nu niet het moment is. wil dus niet zeggen 'nooit'). En ik hoor iemand heel hard 'Nee, nee, nee' zeggen, en voel veel weerstand. Het lijkt erop alsof dit op de achtergrond meespeelt, iets wat sluimert, maar wat nog niet zichtbaar is.
Van dat laatste weet ik niet helemaal hoe ik het kan uitleggen, het kan een deel in jouzelf zijn (een deel dat lichamelijk in de weerstand schiet (waar je je nog niet bewust van bent)). En anders vraag ik me af, hoe je vriend erin zit. Wil hij het wel net zo graag?
rosalba
rosalba jun 8 '13
hey meid ik ken jouw situatie heel goed, ben er al 6 jaar mee bezig. Je moet niet opgeven, maar geduld hebben gelijk mij. Heel zwaar maar toch, laat het niet de bovenhand nemen want het maakt je psycologisch alleen maar kapot. Probeer positief te blijven en te denken misschien is het je tijd nog niet. Als je er eens over wilt praten mag je mij altijd aanspreken. Ik kan het zeker weten wat geduldig zijn wilt zeggen wink
Gesina
Gesina jun 8 '13
Heee meid ik ken je situatie

ik was hier ook op het forum om het te vragen of ik zwanger mocht raken ja of nee maar weet je die antwoord krijgen we toch niet want het zieltje kiest zelf de ouders uit en als hij/zij het tijd vind om te komen dan pas gebeurdt het

ik zelf heb er 2 jaar overgedaan en wij liepen ook in het ziekenhuis nu zijn we in blijde verwachting van een jongentje

er werdt mij ook altijd verteld probeer er niet te veel mee bezig te zijn ik werdt altijd moedeloos en verdrietig als ze dat zeiden want hoe kan je er nou niet mee bezig zijn ??
maar toch is het waar ik ben tussen kerst en oud en nieuw zwanger geraakt en in die tijd periode dus absoluut niet bezig geweest met zwanger raken!!

dus mijn advies is probeer het van je af te zetten en te ontspannen en hopelijk komt jullie wondertje dan snel smile

Liefs
browneyedsoul
browneyedsoul jun 18 '13
Dank jullie wel voor al jullie reacties. Morgen een spannend onderzoek waar ik nerveus voor ben. Ik probeer het ook al van me af te zetten al is dat niet makkelijk. Misschien is het inderdaad onze tijd nog niet!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 19 '13
Hoi Browneyedsoul. Als ik ook je andere berichtje lees over het contact dat je hebt met je eigen man, vraag ik me af in hoeverre jullie hierover samen met elkaar communiceren. Het is in deze tijd erg belangrijk dat je open en eerlijk naar elkaar bent en dat de zaken die tussen jullie spelen, wel bespreekbaar zijn. Hoe is dat voor jullie?
browneyedsoul
browneyedsoul aug 4 '13
ik lees je berichtje net pas. mijn man heeft moeite met communiceren maar ik niet echt dus we praten er zeker wel over en hij heeft me tijdens de onderzoeken ook echt wel goed gesteund. hij weet hoe graag ik een kindje wil maar zelf wil hij het ook heel graag. het frustreert hem ook dat het elke maand niet lukt...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki