Loading...
nl

Doorheen het woud

niels
niels mei 6 '13
Hallo allemaal,

Het voelt weer goed om hier eens langs te komen smile.
Ik kan jammer genoeg niet beloven dat ik lang ga rond blijven hangen op dit forum maar jullie kennen mij ondertussen al wel.

Ik heb vorige nacht een zeer vreemde droom gehad, ik hoop dat iemand er iets zinnigs van kan maken.

De droom begint in het oude huis waar ik 16 jaar lang had gewoond met mijn ouders en blijkbaar woonde ik daar weer.Mijn hele familie (waar ik de helft niet van herkende) was daar om feest te vieren. We gingen samen allemaal boven naar de slaapkamer waar een tafel was gedekt. iedereen begon met veel smaak te eten. Terwijl ik op mijn gemak mijn boekentas neer zette op een stoel en rustig op mijn gemak rondkeek.
Ik vond het huis mooier geworden en ik was trots dat ik daar woonde. Iets later herinnerde ik mij weer dat ik terug naar school moest gaan. Daar aangekomen praatte ik de hele tijd met een vriendin van mij. Plots besefte ik dat ik mijn boekentas thuis had laten liggen. Ik nam mijn vriendin mee naar huis dat ik trouwens niet kon vinden. In plaats daarvan wandelde wij rond in een bos waar een groot recht pad doorliep. Ik was er heilig van overtuigd dat we op de goede weg waren maar op een gegeven moment begon ik te vliegen. Ik achter mij en langs de kant zag ik verschillende vleugelpiano's terwijl ik bleef vooruit zweven de ene keer een beetje hoger de andere keer een beetje lager. Door mij af en toe van de grond af te zetten kon ik vooruit geraken. Op een gegeven moment stopte het zweven en kwamen we uit op een kinderkermis waar we even rond keken.
Op dat moment werd ik wakker en besefte ik dat ik nog maar een halfuur had om op tijd in de les te geraken. smile
Ik kijk er al naar uit wat jullie eruit kunnen halen.

Heel veel liefs
Niels
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 7 '13
Ik vind het een mooie droom, Niels....

al snap de boodschap niet...
(de symbolen zijn mooi)
Eten met jou familie in een feeststemming...
Saamhorigheid
ik weet ook dat een bos een sterk symbool is, (bomen staan voor groei in leven) het pad kan duiden op jou levensweg...
? ga je binnenkort je studie afmaken...
Ik denk dat het zeer leuk wordt om de dingen te leren...
(dat is de kermis (de onschuld van een kind)
misschien op spelende wijze leren...

groetjes Moonflowertje
niels
niels mei 8 '13
Hey Moonflowertje,

Ik vond het ook een pracht van een droom.
Ik ga mijn studie nog niet afmaken ( dat is pas voor binnen 4 jaar :)) Maar er staan wel een paar leuke dingen te gebeuren. Zoals binnenkort wordt er een kortverhaal van mij gepubliceerd in een iets groter tijdschrift dan ervoor.
Er komen wel leuke dingen naar mij toe.
Maar wat ik mij afvraag is: Heeft het zweven geen betekenis in een droom?

Heel veel liefs
Niels
tinkernel
tinkernel mei 8 '13
Dag Niels,

Je droominleiding verwijst naar het feit dat jij je vertrouwde levenshorizon ontgroeit bent.
Als je iets ontgroeit dan passen de oude begrippen, idealen en emotionele problemen je niet meer. Het ogenblik voor het overschrijden van een drempel is aangebroken. Typerend voor de omstandigheden tijdens je droomoproep is het feit dat je dacht dat je op de goede weg (pad) te zijn maar plotseling begon je te vliegen.
Dit is geen louter toeval, het is het gevolg van onderdrukte verlangens en conflicten. De conflicten hebben hun oorsprong in je kindertijd. (kinderkermis)

De verdwenen boekentas en de vleugelpiano's symboliseren de macht van het lot.
Zoals ik al eerder aangaf ga je een (geestelijke) drempel over daarmee bezegel je je eigen lot. Met lot wordt onder geen beding een negatieve kracht bedoelt maar juist een groei-kracht, die jou de (goede) weg zal wijzen naar je wezenlijke kern!

Mooie droom Niels!
Kan je hier wat mee?

groet,
smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki