Je voelt je zo rot, zo verraden, eigenlijk... dat je dat ook naar je toe trekt...
Ik zeg niet dat er niets is... want je ziet het toch...
Waar je woont zitten meer jongeren die spijbelen,zich met drugs inlaten en zich rot voelen...
is daar iemand geweest die zelfmoord heeft gepleegd
Of helemaal doorgedraaid is?
Waar ik heel sterk aan moet denken is de periode dat ik zelf spijbelde en in een internaat terecht kwam...
Al die soortgenoten die onhandelbaar waren, allemaal op een eigen manier, sommige waren echt niet goed wijs!
Ik schopte tegen alles wat maar met de maatschappij te maken had...
alle regels lapte ik aan mijn laars, ik voelde me ontzettend in de steek gelaten, en was vaak snachts bang
(ik voelde wat de andere bewoners voelde)
ik kreeg het benauwd daar...
het verstikte me gewoon
door al die gevoelens en de angst voor al die zwarte schaduwen die daar door mijn kamer kwamen... creëerde ik "iets" in mijn hoofd wat een psycholoog "verbeeldings-kracht" noemde...
"onzichtbare vrienden"
nou dit waren echt geen vrienden, maar hij zei dat ik het me verbeelde...
In de psychologie wordt gedacht dat alles uit de hersenen komt, terwijl ik echt niet gek ben (dat is jaren later door een psycholoog gezegd die wel luisterde)
er was trouwens ook een kerkhof op het terrein waar ik zat... dit grensde aan onze groep...
ik denk dat die schimmen of schaduwen daar iets mee te maken hadden?
maarja... dit is mijn visie
Ik denk dat het iets van daar is... wat doordat je je zo rot voelt, 10x wordt versterkt...
vraag het eens aan de andere personen die daar wonen...
toen ik over die schimmen begon waren er zeker 3 die ook zulke ervaringen hadden...
meestal zijn het de meiden die het zien (een jongen zal er niet snel over praten, die houden zich groot)
(ik zat in Zetten btw
groetjes Moonflowertje