Loading...
nl

Droom ruggengraat

MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 22 '13
In mijn droom kreeg ik een nieuwe ruggengraat...

Volgens mij is dit een duidelijk symbool
alleen ik zou niet weten wat het betekend?

groetjes Moonflowertje wink
Delen:
tinkernel
tinkernel apr 22 '13
Dag Moonflower,

Mooi droomsymbool! Ruggengraat is het belangrijkste frame van het fysieke lichaam.
Ook luidt het spreekwoord: je rug rechten ( je ergens sterk voor maken)
Omdat er sprake is van vernieuwing duidt dit op vernieuwde krachten!
Waar jij je in het verleden druk over maakte heb je nu los gelaten en mag je met
vernieuwde kracht je rug rechten! (denk aan het liedje 'recht op in de wind')

Kan je hier wat mee?
smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 23 '13
Bron: Je kunt je leven helen, Louise L. Hay
p. 206

Ruggegraat, staat voor;
>'Buigzame ondersteuning van het leven',
>Affirmatie 'Ik word gedragen door het leven '.

Rugklachten:

Hoog> gebrek aan emotionele steun. Ons niet geliefd voelen. Liefde inhouden.
Affirmatie> Ik hou van mezelf en waardeer mezelf. Het leven steunt me en houdt van mij

Midden>Schuldgevoelens. Nog vastzitten in nare gebeurtenissen die al achter de rug zijn. Laat me met rust.
Affirmatie>Ik zet het verleden van me af. Ik mag verder gaan met liefde in mijn hart.

Laag>Angst voor geld. Gebrek aan financiele steun.
Affirmatie>Ik vertrouw het levensproces. Er wordt altijd gezorgd voor alles wat ik nodig heb. Ik ben veilig.

Na aanleiding van tinkerbels reactie; ik bedoel met dit bericht niet letterlijk de beleving van een ander over te nemen. Ik vind haar boek interessant omdat het aanzet tot nadenken over je lichaam; elk lichaamsdeel heeft een verhaal te vertellen als je goed in contact staat met je lijf, kun je de boodschap van het deel dat om aandacht vraagt ontvangen. Dit zijn voorbeelden. Ga vooral zelf op onderzoek uit in jezelf; dat was mijn bedoelde ingeving. Hoop dat mijn bericht zo duidelijker is.
tinkernel
tinkernel apr 23 '13
Dag l'arbre de vie,

Ik heb er altijd wat moeite mee om je persoonlijke leven te koppelen aan
de beleving van een ander. Zo ook de uitspraken over de rug uit het boek van Louise Hay.

Louise Hay heeft het boek 'je kunt je leven helen' geschreven toen ze zelf de diagnose kanker kreeg. Louise kon haar zienswijze in praktijk brengen . Ze onderzocht alternatieve mogelijkheden, in plaats van operaties en medicijnen, en ontwikkelde een intensief programma van affirmaties, visualisaties en reiniging door middel van voeding en psychotherapie. Binnen zes maanden was ze volkomen genezen van kanker.

Maar wees eens realistisch, hoeveel kankerpatiënten ken jij die werkelijk genezen zijn en nog wel binnen 6 maanden. Mijn vrienden (5) die stuk voor stuk zeer spiritueel waren ingesteld en werkelijk alle bovenstaande alternatieven geprobeerd hadden zijn desondanks toch overleden! Vraag ik mezelf af: hadden ze dan onvoldoende
v e r t r o u w e n in zichzelf? Want daar is het volgens Louise op gebaseerd.. vertrouwen dat jij jezelf kunt helen! O ja, én het bezitten van een hele dikke portemonnee gezien de kosten die het met zich meebrengt!

smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 24 '13
Ik droomde dat ze de oude hadden verwijderd, en net toen de nieuwe erin gezet zou worden werd ik wakker smirk
tinkernel
tinkernel apr 24 '13
Zoals ik al schreef Moonflower, vernieuwing, opnieuw (op)starten!
Het 'oude' eruit en het 'nieuwe' erin... soort van reset!

herken je dit proces?

smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 25 '13
maakt het niet uit dat ik wakker ben geworden?
Ik heb vaak van die dromen die worden verstoort door de wekker...
Daar baal ik dan van, weet je?
Maar het gaat natuurlijk om de boodschap!
Ik begrijp de intentie... zeker!!

Voor mij staat "ruggengraat" het voor levenskracht ( besef ik)
Mensen zonder ruggengraat zijn zwak...
Ik maak ook een periode door waarin ik me zwak voel
Ook merk ik de afgelopen 2 weken dat mijn gids me meer uitlegt dan normaal... Ik moet voor mezelf op komen, en doen wat IK wil... geen zorgen maken om een ander... maar voor mezelf zorgen!
Pas als ik goed voor mezelf zorg, zal ik eruit komen(depressief en stress)...
En als ik eruit ben (zonder medicatie) kan ik eventueel voor een ander zorgen...
dit krijg ik telkens door...
ik laat altijd over me heen lopen, of mijn vriend loopt te snauwen tegen me (omdat hij dingen gewoon niet normaal kan zeggen, net als zijn moeder)
De laatste 2 weken kan het me niet meer schelen!
Ik doe gewoon waar ik zelf zin in heb, dus ja....
Hij moet me maar gewoon accepteren zoals ik ben, net als ik zelf
Ik heb een nieuwe ruggengraat...
en ik ga de depressie en stress overwinnen door mezelf te zijn!

ik herken het tongue
bedankt wink

groetjes Moonflowertje laughlaugh
tinkernel
tinkernel mei 6 '13
Quote:
maakt het niet uit dat ik wakker ben geworden?
Ik heb vaak van die dromen die worden verstoort door de wekker...
Daar baal ik dan van, weet je?
Maar het gaat natuurlijk om de boodschap!
Ik begrijp de intentie... zeker!!


Het moment van 'wakker' worden in een droom is soms zeer frustrerend. Het is een reactie van de Remslaap*.
*Remslaap: de remslaap (Rapid Eye Movement) is de slaapperiode waarin men droomt. Dit wordt zo genoemd omdat tijdens het dromen je ogen snel heen en weer bewegen. Op deze manier kan men met de ogen ook signalen uit de droom doorgeven aan de echte wereld. Op basis hiervan is het lucide dromen wetenschappelijk bewezen en is men ook tot andere conclusies gekomen. Zo heeft men onder meer ontdekt dat gebeurtenissen in een droom net zo lang duren als in het echt, in plaats van korter, zoals vaak gedacht werd.

Soms wordt je als dromer ook wakker van 'buitenaf' geluiden; dit kan veroorzaakt worden door een wekker die afloopt of een voorbijrijdende auto of door een telefoon enzovoort. Maar maak er geen probleem van als je de inhoud die je al gedroomd hebt maar onthoud. Vergeet niet MoonFlowertje dat sommige droominformatie nog niet tot je kan komen omdat het (nog) niet het juiste moment is om dit te kunnen aanschouwen!

smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki