Loading...
nl

De Draak en de Slang

tinkernel
tinkernel apr 2 '13
Dag Dromers,

Onderstaande droom is ruim een jaar geleden gedroomd. Ik ben erg benieuwd hoe jullie tegen deze droom aankijken. Het is een van de vele dromen die als het ware in mijn geheugen gegrift blijven. Ieder detail in de droom kan ik zo weer oproepen.
Wat merken of zien jullie op?




03-12-2011

De Draak en de Slang

Ik krijg een soort rondleiding in een huis wat voelt alsof het mijn huis zal worden.
De bouwstijl is een mix van Arabische en Noord Europees. Ik kom in een ruim toilet terecht. Ik kijk naar de tegelvloer, deze bestaat uit grote witte vloertegels. Wat opvalt is dat in iedere hoek (4 in totaal) een rondje uit de tegel gesneden. Ik vraag me af waarom dit is maar merk al snel op dat de vloer verwarmt is en dat de rondjes gemaakt zijn voor de ventilatie van de vloerwarmte. Ik voel aan de blauwe mozaïek wanden en ook deze zijn verwarmd. Soort van knuffelmuren. Ik ga met mijn rug tegen de muur staan en voel de warmte. Wat een luxe.

Er wordt mij vertelt dat er ook twee dieren in het huis leven, namelijk een Slang en een Draak. De Draak is actief en voor de bewaking en terwijl ik deze informatie ontvang, zie ik de Draak op de vloer van het toilet liggen. De persoon die de rondleiding geeft probeert de Draak tot actie te manen maar de Draak kijkt met zijn lodderige rechteroog naar mij en verroert zich niet. De dikke tandeloze geelgroene Slang daarentegen wordt voorgesteld als huisdier en is volgens de informatie totaal niet actief meer. Hij is soort van (tam)huisdier geworden.
De man (Slangendrager) die mij dit vertelt laat mij de Slang die rondom zijn arm gekronkeld is zien. Ik zie de enorme brede Slangenkop, de Slang kijkt vals. Plotsklaps bijt de Slang (zonder tanden) in mijn rechterhand. Mijn hand verdwijnt in zijn bek. Ik roep dat de Slang mijn hand los moet laten en ik schreeuw dat mijn hand vreselijk pijn doet omdat ik artrose heb. De man lacht wat en lijkt niet naar mij te luisteren. Ik breek met mijn linkerhand de bek van de Slang open en worstel wat om mijn rechterhand te bevrijden. Na enige tijd lukt me dat. Ik word wakker van (droom)pijn in mijn rechterhand.

smile
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 2 '13
ik schrijf maar gewoon wat in mij opkomt, Tinkernel...

Allereerst zijn de draak en de slang dierenriemtekens in de Chinese astrologie (ikzelf ben een slang)
ook de Slangendrager is een teken die tussen de boogschutter en de steenbok zou horen?

Misschien is er iemand in je leven gekomen die een andere cultuur met zich mee nam?
Ben je toevallig zelf draak of slang
Slang staat voor gevaar, volgens mij
Iets wat je niet meteen ziet, maar het is er wel

De draak kan staan voor vuur of vurige liefde
misschien is de droom een waarschuwing?
Laat je niet meeslepen door alle luxe
er zit een addertje onder het gras zegmaar...

Ik vind het wel erg dat je zo'n pijn hebt aan je hand
(ben zelf ook een paar keer wakker geworden van de pijn, wat ik gewoon met de droom meng)

het is mijn visie op jou droom wink

groetjes Moonflowertje wink
tinkernel
tinkernel apr 3 '13
Dank je wel voor je interpretatie MoonFlowertje.
Neen, ik ben geen Slang of Draak, ik val onder de Haan en nog wel een houten Haan. De droom vond wel plaats precies op het moment dat het sterrenteken De Slangendrager aan de hemel stond (dit wist ik pas achteraf, ik kende dit teken niet) En 2013 is het jaar van de Slang.

Inderdaad is de Slangendrager het dertiende dierenriemteken uitgaande van de Maan horoscoop. Nu gaan we van de Zon uit in de klassieke astrologie, vandaar de twaalf dierenriemtekens.

Neen, er is niemand in mijn leven die vanuit een andere cultuur komt. Ook bij luxe kan ik me niets voorstellen. Ik
ben nooit voor geld of bezit gegaan.

Maar ik zal je niet langer in het ongewisse laten MoonFlowertje. Ik zal hier de link plaatsen waarin je mijn uitleg kan lezen.
Ik dank je voor je aandacht en hoop van harte dat je weer wat opgeknapt bent.

Tinkernels Droomproject
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 3 '13
pfoe, zover had ik het niet kunnen bedenken...
Wel een leerzaam stukje wat je schrijft!

Ik wou een droom plaatsen maar het lukte niet...
Bij: Plaats hier uw droom, is er geen mogenlijkheid om dit te doen
of ik zie het gewoon niet tongue
Zelf schrijf ik ook mijn dromen op
(niet altijd, maar als ik er aan denk wel)

leuke pagina heb je ervan gemaakt wink
tinkernel
tinkernel apr 4 '13
Goed van je MoonFlowertje dat je mij opmerkzaam maakt dat je geen droom kon plaatsen. Inmiddels heb ik het label aangepast en kan je nu wel je droom plaatsen. Maar let wel op, het is niet mijn bedoeling dromers van dit forum weg te halen! Alleen als niemand je kan helpen wil ik mijn 'licht' erover laten schijnen.

Dank je wel voor je compliment.

smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 4 '13
Tinkerbel wink...ik weet dat je dat niet doet...
Dat kan ik wel voelen hoor wink

Ik wilde eigenlijk een droom neerschrijven die ik wel begreep tongue
zo eentje met een boodschap (niet zo'n leuke)

http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/topics/112169/De_droom_die_me_een_symbolisch.html#Post112169

en later hoe ik een boodschap kreeg, waarschijnlijk omdat ik me zo'n zorgen maakte om mijn andere kater
Ik droomde dat ik in de bus zat met mijn kater, we moesten uitstappen...
we liepen een eindje over de stoep, Minky liep rechtop, zoals een mens
hij pakte mijn hand vast !
een prachtig gebaar...
Ik wist meteen dat ik me geen zorgen hoefde te maken over Minky!
Hij wordt in Mei al 6 jaar smile

Ook heb ik al een keer gehad dat ik al wakker was, maar de droom was nog niet klaar
Mijn gids probeerde mijn droom te beïnvloeden door mijn denk-kanaal
Ik weet niet eens meer waar de droom over ging, maar wel dat het beeld niet goed was bij mijn gedachten
Dit probeerde hij zegmaar te sturen...
dat is best wel een rare bewustwording, zegmaar

groetjes Moonflowertje smile
tinkernel
tinkernel apr 5 '13
Dag MoonFlowertje,

Ik heb je droom gelezen. Het is heel duidelijk dat je een voorspellende droom had. Wanneer je veel voorspellende dromen krijgt leer je vanzelf de diepere symboliek van de 'boodschap' in je droom te begrijpen. Gewoon een kwestie van oefenen, we zijn tenslotte mensen.

In voorspellende dromen gaat het om situaties en gebeurtenissen die later uit blijken te komen, zo ook in jouw geval Moonflower. Een voorbode of een voorloper op iets dat echt blijkt te gebeuren. Een voorspellende droom komt slechts bij de 'normale' dromer zelden voor; andere talenten komen er namelijk bij te pas.
Het is eerder zo dat een droom de mogelijke keuzes laat zien en je voorspelt hoe dan de uitkomst zou zijn bij welke keuze. Concrete voorspellingen zijn er bijna niet in dromen vanwege de symbolische weergave, die voor velerlei uitleg vatbaar is, vandaar de moeilijkheidsgraad 'voorspellen'.

Je tweede droom over je kater Minky die je hand vastpakte is een prachtig gebaar van 'verbondenheid'. Mede doordat de kater een mensenhouding aannam zou je kunnen stellen 'verbondenheid door de eeuwen heen'. De mens is ook eeuwig, zij het steeds met een ander jasje (incarnaties) aan! Ik geloof dat dieren door levens heen steeds bij je terugkeren. De 'verbondenheid' is tussen mens en dier is voor eeuwig.

Ik ben niet van de 'gidsen' omdat ik besef en weet dat ik het allemaal zelf moet doen. Ik geloof wel dat het hogere Zelf communiceert met mijn Ik-bewustzijn. Dus misschien is dat (Hogere Zelf), in jouw geval, wel hetzelfde als jouw gids.
Dus zoals ik het zie, communiceer mijn Ik-bewustzijn met het Hogere Zelf tijdens het dromen.

droomgroet,
smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki