Dag Dromers,
Onderstaande droom is ruim een jaar geleden gedroomd. Ik ben erg benieuwd hoe jullie tegen deze droom aankijken. Het is een van de vele dromen die als het ware in mijn geheugen gegrift blijven. Ieder detail in de droom kan ik zo weer oproepen.
Wat merken of zien jullie op?
03-12-2011
De Draak en de Slang
Ik krijg een soort rondleiding in een huis wat voelt alsof het mijn huis zal worden.
De bouwstijl is een mix van Arabische en Noord Europees. Ik kom in een ruim toilet terecht. Ik kijk naar de tegelvloer, deze bestaat uit grote witte vloertegels. Wat opvalt is dat in iedere hoek (4 in totaal) een rondje uit de tegel gesneden. Ik vraag me af waarom dit is maar merk al snel op dat de vloer verwarmt is en dat de rondjes gemaakt zijn voor de ventilatie van de vloerwarmte. Ik voel aan de blauwe mozaïek wanden en ook deze zijn verwarmd. Soort van knuffelmuren. Ik ga met mijn rug tegen de muur staan en voel de warmte. Wat een luxe.
Er wordt mij vertelt dat er ook twee dieren in het huis leven, namelijk een Slang en een Draak. De Draak is actief en voor de bewaking en terwijl ik deze informatie ontvang, zie ik de Draak op de vloer van het toilet liggen. De persoon die de rondleiding geeft probeert de Draak tot actie te manen maar de Draak kijkt met zijn lodderige rechteroog naar mij en verroert zich niet. De dikke tandeloze geelgroene Slang daarentegen wordt voorgesteld als huisdier en is volgens de informatie totaal niet actief meer. Hij is soort van (tam)huisdier geworden.
De man (Slangendrager) die mij dit vertelt laat mij de Slang die rondom zijn arm gekronkeld is zien. Ik zie de enorme brede Slangenkop, de Slang kijkt vals. Plotsklaps bijt de Slang (zonder tanden) in mijn rechterhand. Mijn hand verdwijnt in zijn bek. Ik roep dat de Slang mijn hand los moet laten en ik schreeuw dat mijn hand vreselijk pijn doet omdat ik artrose heb. De man lacht wat en lijkt niet naar mij te luisteren. Ik breek met mijn linkerhand de bek van de Slang open en worstel wat om mijn rechterhand te bevrijden. Na enige tijd lukt me dat. Ik word wakker van (droom)pijn in mijn rechterhand.