Loading...
nl

verrijzenis

linkie
linkie mrt 20 '13
Na lange lange tijd weereens een hele bijzondere droom gehad. Deze wil ik graag met jullie delen. Wellicht kan jullie visie mij ook helpen bij het begrijpen ervan.

Ik woon ik een hoekhuis (niet mijn normale huis overigens) en in de tuin ligt een overleden jonge dame. Ze is prachtig. Ze heeft een witte jurk aan, lang lichtblond stijl haar en ligt in een wat ongemakkelijke houding. Ze ligt half op haar rug/zij en haar hoofd naar opzij. Ik kan haar gezicht vanaf hier niet zien. Er ligt aarde om haar heen als een soort hoopjes rond haar, maar niet op haar. (de aarde ligt op een manier alsof ze een engeltje heeft gemaakt zoals kinderen in de sneeuw kunnen doen) Haar huid is wit/grijs. Ze heet Jennifer.

Ik ga naar binnen. Later ga ik weer even buiten kijken.
Het lijkt erop alsof ze wordt begraven onder ons huis. Dit lijkt me heel gewoon op dit moment. Ik kan haar gezicht nu wel zien en ze is echt heel knap. Ik kan me niet herinneren of haar ogen open zijn, maar denk van wel. Er ligt nog steeds aarde om haar heen en ze ligt half onder het huis.

Binnen besef ik me dat ze onder ons huis ligt en hierbij voel ik me wat ongemakkelijk.
We (ik en meerder mensen die ik niet ken, maar wel bij mij horen) zitten in de eetkamer, boven op haar zeg maar (zij ligt op deze plek onder het huis) en het is tijd om afscheid te nemen van Jennifer. We wachten nog op 1 persoon, een man.
Zodra hij binnen is zegt hij dat het tijd is. Hij helpt jennifer met opstaan/verrijzen en met in een ogenblik verschijnt Jeniffer buiten achter het raam. Ze is nu volledig zichtbaar. Ze zweeft zeg maar achter het raam en kijkt iedereen in de kamer aan ze lacht en knikt naar de mensen in de kamer. Naar mij lacht ze niet ze kijkt me indringend aan 2x. Dit voelt voor mij heel ongemakkelijk. Het lijkt alsof ze bevestiging zoekt bij mij.

Dit laatste doet me denken aan ruim 25 jaar geleden toen ik als kind snachts een verschijning heb gezien van een meisje. De blik van het meisje toen en de vrouw in mijn droom nu was precies hetzelfde. Ook het uiterlijk van de personen meisje toen jonge vrouw nu, zou hetzelfde kunnen zijn maar dan zoveel jaar later zeg maar.
Delen:
tinkernel
tinkernel mrt 23 '13
Dag linkie,

Ik vind het een ongemakkelijke droom. Zelf is dat jou ook tweemaal in de droom opgevallen. De houding van het meisje en je gevoel dat jij beseft dat het meisje onder je huis ligt geven jou een 'ongemak'.

Als ik heel eerlijk mag zijn is de hele droom een 'weerspiegeling' van jezelf.
Ongetwijfeld zal je 25 jaar geleden een meisje hebben waargenomen. Dit heeft een diepe indruk op je gemaakt. Waarschijnlijk refereert je gevoel van de waarneming van toen (25 jaar terug) aan een gevoel wat je nu ergens deep down in jezelf verstopt hebt. Dat verstopte gevoel heeft met 'vrouw-worden/zijn' te maken.
Wanneer een mens verder op de leeftijdslijn komt dan komen weggestopte gevoelens/gebeurtenissen alsnog te voorschijn om 'gezien/waargenomen' te worden. Het moet uit de 'schaduw' in het 'licht' gebracht worden. Vaak gebeurd dat door middel van dromen en dat is ook zo in jouw geval. Ga eens voor jezelf na wat je 25 jaar geleden weggestopt hebt en wat nu bevrijdt (verrijzenis) wil worden.
Dank je wel voor het delen van je droom.
Kan je hier wat mee?

groet,
Tinkernel
smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 24 '13
Hoi Linkie,

Een Huis in een droom staat vaak voor je eigen zelfbeeld: hoe het huis eruit ziet en hoe de tuin erbij ligt, laat stukjes over jezelf zien.

Heb je er al aan gedacht dat deze dode persoon jijzelf zou kunnen zijn? Ik denk dat de droom jou laat zien dat de symbolische dood, begrafenis, en 'overgaan' gebeurtenissen zijn die ongemakkelijk voor je zijn.

Dat hoeft natuurlijk niet letterlijk te gaan over 'een overledene', het kan ook symbolisch zijn voor iets wat nu Op Dit Moment Actueel voor je is; dat iets afsterft (iets wegvalt), dat het nog een plekje in je mag krijgen, en dat het getransformeerd mag worden naar iets nieuws.

Wat mij opvalt in je berichtje is het woord 'bevestiging'. Heb jij bevestiging nodig van jouw omgeving om over te gaan tot iets nieuws/tot een nog onbekend gebied?
Het kan zijn dat dat een 'kronkel' is die nog in je systeem zit en dat je droom je dat wil laten zien.

Omdat je dit 25 jaar geleden zeg je ook herkende, kan het zijn dat dit zich op nieuw aandient om uitgewerkt te worden.

Dit komt in me op.

Grtjs,
L'arbre de vie


linkie
linkie apr 2 '13
Dank jullie wel voor jullie reactie, beide raken me heel erg.

Het is inderdaad zo dat ik momenteel verander en nieuwe dingen mag ervaren en ja ik was op zoek naar bevestiging of dit goed is. En ja ik heb er ook aan gedacht ofdat ik het niet zelf was die bevrijdt wilde worden.
Ik denk dat ik mezelf op dat moment heb bevrijdt want ik werd me bewust van heit feit dat alleen ik die bevestiging van mezelf kon krijgen.

Ongeveer 25 jaar geleden overleed mijn oma en rond die tijd ervaarde ik de verschijning van het kleine meisje. (ik was in mijn beleving toen wakker) Ik was toen erg bang om dood te gaan en afscheid te nemen en kon dat geen plek geven.

Laatst heb ik in regressie een eerder sterven mogen meemaken en heb ik ervaren hoe dat ging waardoor die angst er niet meer is.
Wel moet ik erg wennen aan het feit dat ik die angst niet meer ervaar, ik heb het lang meegedragen. Soms ben ik er zelfs een beetje verdrietig om omdat ik het soms mis. Ik reageer duidelijk anders op gebeurtenissen, meer geemotioneerd in plaats van met angst.

Ik voel me nu een stuk vrijer en dat zorgt weer voor nieuwe initiatieven, ietwat onwennig dat wel, ik zie nu soms dingen van mezelf die ik als klein kind (meer dan 25 jaar geleden) ook zo deed en dan ben ik verdrietig dat ik dat zo lang heb gemist.

Door verhuizingen in mijn omgeving ben ik erg bezig met het nemen van afscheid, waar door ik ook heel bewust ben van het feit dat de angst weg is. Voor het eerst in jaren neem ik bewust afscheid van dingen en mensen en dat voelt heel goed. Door dat bewust afscheid nemen heb ik het gevoel dat ik dingen afsluit een tijd of periode waardoor ruimte voor nieuwe dingen wordt gemaakt.

Het lijkt ook alsof ik door afscheid te nemen van personen nu ook gelijk afscheid neem van de mensen en gebeurtenissen van vroeger, toen ik er voor weg liep en het afscheid uit de weg ging en "ruimt erg op" zeg maar.

groet Kalinka

L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 2 '13
Mooi opruiming in jezelf:D Dank voor het delen van je reactie
tinkernel
tinkernel apr 2 '13
@ Kalinka:
Quote:
Ik denk dat ik mezelf op dat moment heb bevrijdt want ik werd me bewust van het feit dat alleen ik die bevestiging van mezelf kon krijgen


Wat een geweldige ontdekking Kalinka en zo 'waar'!
Dank je wel voor je feedback en ik wens je heel veel zoete dromen toe!

smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '13
Mooie bewustwording dat als je ergens afscheid van neemt, je daarmee ook dingen loslaat. Daarnaast is het ook zo, als je iets loslaat, er ruimte ontstaat voor iets nieuws. Geniet van de ruimte met potentie om alles te worden!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki