Loading...
nl

Waarom?

Spud
Spud mrt 13 '13
Waarom vertrekken mens hier die ik hoog in het vaandel heb?
Waarom veranderd de benadering ook ineens?
Wat is hier veranderd?
Komt dat door de bugs die ons iriteren of omdat we veranderen in onze opvattingen en interpretaties?
Tot voor kort, toen mijn vrienden dit pand nog niet verlieten, of heel lang niks schreven, voelde het voor mij als een speeltuin hier, ik kon vragen stellen waarover ik inzicht nodig had, ik kon schrijven en delen wat ik wilde. Nu moet ik toch wel rekening houden met veranderingen. Ik wilde dit namelijk zetten op het verificatiedraadje van mijzelf, maar hoewel ik al ingelogd was, ze mij toch om mijn inlog gegevens vroegen. Ik weet niet hoor, maar denk dat er een geloofsstrijdt hier plaatsvind. Jammer!
I
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 13 '13
Ik probeer je te volgen in wat je schrijft, maar ik begrijp niet wat je zegt.

Kun je uitleggen wat je bedoelt met 'geloofstrijd' strijd: tussen wat of wie?

Kun je uitleggen wat jij precies bedoelt met veranderingen en benadering'?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 13 '13
Als je vraagt waarom je vrienden weggaan kan ik die natuurlijk niet voor je beantwoorden. Dat zou je toch echt aan hun zelf moeten vragen. Het enige dat ik weet dat er een tijdje geleden een aantal nep profielen waren met als doel merudi neer te halen en paniek te zaaien. Deze accounts zijn dan ook verwijderd. Wat mij opvalt in je vraag is vooral het waarom er dingen veranderen. Misschien een vraag die je eens voor jezelf kunt beantwoorden: hoe makkelijk ga je om met veranderingen?
Spud
Spud mrt 14 '13
Ze zijn nog niet weg. En ik ben van de generatie met een grote b.
Spud
Spud mrt 14 '13
Dit forum is veranderd en dat mag best gezegd worden.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 14 '13
Ik krijg het gevoel dat je je persoonlijk aangevallen voelt, klopt dat? Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.

Natuurlijk mag je zeggen wat je ervaart, maar als je niet specifiek zegt of benoemt waar dat gevoel bij jou uhm in zit, dan kunnen we er toch niet zoveel mee?

Ik neem aan dat je dit topic niet alleen gestart hebt vanuit je teleurstelling (is dat wat het is?).. maar dat je daarmee een discussie wil open gooien?

Nogmaals, ik ben wel nieuwsgierig: Wat zou jij anders willen zien? En waarom?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 14 '13
Origineel bericht van: Spud
Dit forum is veranderd en dat mag best gezegd worden.
Uiteraard mag je dat zeggen, maar wat wil je ermee zeggen? Er zijn zoveel dingen die veranderen, mensen veranderen en zo ook gevoelens en emoties en hoe mensen reageren. Zoals ik in mijn vorige bericht ook al aan je vroeg:

Wat mij opvalt in je vraag is vooral het waarom er dingen veranderen. Misschien een vraag die je eens voor jezelf kunt beantwoorden: hoe makkelijk ga je om met veranderingen?
Spud
Spud mrt 15 '13
Ik geef toe, dat ik vanuit een zekere teleurstelling dit draadje gestard ben. Maar met alle speculatisch die jullie mij geven, is het niet zo dat ik me daar zo extreem mee verbonden voel, dat ik uitleg plichtig ben.

Ik leef mijn hele leven al vanuit voelen en veel vragen stellen. Ik voelde weerstand bij mijn vraag die ik stelde. En ja daardoor voelde ik mij geblokt. Niet aangevallen.
Jullie geven mij het gevoel, dat ik mijn gevoel niet mag bespreken, dat er eerder iets mis is met mij, omdat ik de groep niet volg.

Veel kan en wil ik begrijpen en me daarbij neerleggen, maar ik ben het niet met jullie eens dat er nu geen bugs zijn. Ik vind het oneerlijk dat jullie dus dit forum laten lijken alsof alle bescherming daar is. En je je geen zorgen hoeft te maken over aanvallen.
Voor mijn gevoel is dat nep.

Het is nu stiller op het forum geworden, welke kant willen jullie op met dit forum. Want met jullie reacties krijg ik het gevoel dat ik rekening met regels moet houden, wat ik nooit zo gevoeld heb.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 15 '13
Het is inderdaad een beetje stil op het forum...
Net als vorig jaar... misschien de tijd van het jaar?
ik voel persoonlijk, dat ik niet meer hoef te reageren op alles...
(toch doe ik dat wel hoor)

maar ik heb niet het idee dat er een strijd gevoerd word ofzo?
Ik mis bepaalde personen wel, btw
Personen die ik nu ook op Facebook heb...

Spud, je kan hier alles zeggen zolang het gezellig blijft (denk ik)
En over de veiligheid, kan ik niets zeggen?
Ik weet dat internet niet veilig is... en er wordt ook hier vaak gewaarschuwd dat je geen persoonlijke info erop moet zetten
(info waarvan je niet wil dat het openbaar wordt)
Dit forum is namelijk voor iedereen toegankelijk...
Ook als je geen account hebt kun je meelezen

Groetjes Moonflowertje wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 15 '13
@Spud,
Ik vraag niet, omdat ik vind dat je ‘verplicht’ bent om uitleg te geven, ik vraag alleen omdat ik Oprecht wil Begrijpen wat je nou eigenlijk zegt. Je vertelde veel ‘woorden’, maar achter die woorden voelde ik een hele hoop gebeuren wat ik niet kon plaatsen..

Doordat ik je vraag wat er in je omgaat, geef ik je naar mijn gevoel Juist de Ruimte om te zeggen wat je van binnen ervaart. Ik wilde je alleen maar uitnodigen om jouw gevoel Bespreekbaar te maken ;-). Dat jij het gevoel krijgt dat je je gevoel niet bespreekbaar mag maken, ligt denk ik aan jouzelf dan..

Ik heb het niet over bugs gehad.. ook niet over bescherming.. Wat betreft aanvallen, tjaaa ik probeer niet alles persoonlijk te nemen… op sommige dingen moet je je niet te druk maken vind ik;-) Bugs verdwijnen vanzelf weer..

Jaa idd is het stiller op het forum.. maar miss is dat nodig.. gaat het niet altijd in vlagen? Dat oude leden weggaan, zodat er weer ruimte is voor nieuwe mensen en nieuwe verhalen??

Ik heb het niet over regels gehad… was benieuwd of je nieuwe ideeen had.. that’s all.

Ben wel met Moonflowertje eens; voorzichtig zijn met persoonlijke informatie..
Spud
Spud mrt 20 '13
Ik heb bewust even afstand genomen na mijn laatste posting, maar als ik het nu allemaal teruglees, werd ik niet zozeer door jou geïriteerd L´arbe de vie, maar door de opmerking van Julien.
Ik hoop dat ik hem goed qoute
Origineel bericht van: JulienMoorrees
Wat mij opvalt in je vraag is vooral het waarom er dingen veranderen. Misschien een vraag die je eens voor jezelf kunt beantwoorden: hoe makkelijk ga je om met veranderingen?

Ik vond dat zo´n nonsens vraag, omdat je inmiddels wel moet weten dat ik veranderingen vaak nutteloos vind, en wie heeft nu geen last van veranderingen? In de hele discussie vond ik dat echt een dooddoener. Alsof jijzelf niet wil dat erover gesproken wordt.
Deed me ook heel erg aan mijn oma denken, die vond mij ook altijd lastig omdat ik haar gesprekken altijd onderbrak en ze het ongebelangrijk vond wat ik haar wilde laten zien. Soms een super mooie vlinder. Tot op de dag, dat haar pannetje melk overkookte, ik wilde het haar wel vertellen, maar ze had me uitdrukkelijk gezegd, jij mag niet spreken als volwassenen het woord hebben. Tsja en zij was haar verhaal aan het doen en hapte niet eens naar adem, dus ik heb het zo gelaten. En dat vond ze ook niet leuk. Dus toen mocht ik wel weer.

Als mensen het beter weten dan ik de vrager, vind ik dat helemaal prima. Maar om mij in een hoekje te proberen schuiven en me te bestoken met nonsens vragen zodat ik even stil ben. Vind ik niet zo prima, dan komt er toch een sterk gevoel naar boven van dat ik voor mezelf wil opkomen. grin

En bij deze heb ik dat voor mezelf gedaan. cool
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 20 '13
Hoi Spud,

Lees ik nu goed uit jouw reactie hierboven, dat ik jou het gevoel gaf dat ik je een nonsens vraag stelde, omdat je geen moeite hebt met verandering. En dat ik vooral deze vraag aan je stelde om je daarmee stil te krijgen zodat je niets meer zou zeggen?
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 20 '13
@spud.

Okay ;-)

Wat in me opkomt na het lezen van je reactie, spud, is dit gedichtje.

Gedicht:
Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken, blijf ik denken zoals ik altijd dacht.
Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht, blijf ik geloven wat ik altijd heb geloofd.
Als ik blijf geloven zoals ik altijd heb geloofd, blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan.
Als ik blijf doen zoals ik altijd heb gedaan, blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt.

Grtjs
Spud
Spud mrt 21 '13
Je kan echt niet lezen en interpreteren. Valt me erg tegen van je Julien.

Zeker omdat je mijn bericht bewerkt hebt, komt je verdraaiing van mijn woorden eigenlijk wel heel onrespectvol over.

Maar is goed. winkJij bent de baas van deze site en onaantastbaar. :)Waarom geef je eigenlijk nooit antwoorden op vragen die met jou gevoelsbeleving te maken hebben en kaats je deze vragen weer terug met een wedervraag? Of opzettelijke omdraaiing van woorden van iemand? Of gewoon dmv negeren?
Is dat therapeutische zakelijkheid, zodat je niet betrokken raakt met de mens en je werk kan doen? Of is het uit angst?

L´arbe de Vie, mooi en sprekend gedicht! Dankjewel! grin
Want dat geeft precies aan dat ik uit die cirkel gestapt ben. Joepie!!! cool
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '13
De reden dat ik het vraag is omdat ik je wil begrijpen. Daarom vraag ik of ik je woorden goed begrepen hebt. Uit je reactie wordt me duidelijk dat ik je niet goed heb begrepen en uit je laatste reactie krijg ik het gevoel dat je me dat kwalijk neemt.

Ik vind het dan ook jammer dat ik niet in staat ben om jouw woorden op de juiste manier te ontvangen en dat dit mij blijkbaar "onaantastbaar" en de "baas "maakt. Ik voel dat niet zo en krijg nu het gevoel dat er geen mogelijkheid meer is om op een open manier te communiceren.

Ik heb het gevoel dat het niet uitmaakt wat ik zeg en dat ik op dit moment gebruikt wordt om de pijlen op af te schieten. Dat doet me pijn en vind ik niet leuk.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 21 '13
Hoi spud,

Mijn gedichtje heb je anders vertaalt dan dat ik het bedoel.

Ik zie dat er iets pijnlijke bij je wordt aangeraakt en dat je vooral die pijn van je afduwt door andere de - boeman- te maken. Je reageert uit je pijn en kan daardoor ook helemaal niet meer objectief nr de communicatie kijken. Dit zou ook anders kunnen, en vanuit meer respect naar de ander toe;)

Wat ik denk dat anders had gekund, bij jou, julien; je had ook kunnen vragen of spud feedback wilde ontvangen. Ik weet van jou dat je een haarscherp derde en vierde oog hebt en dat niets jou ontgaat. Daar zit volgens mij als ik het zo zie ook een keerzijde aan, namelijk dat je te snel inzichten communiceert. Dan geef je de ander geen keus om ervoor te kiezen om feedback te ontvangen. Ik snap dat het soms verleidelijk is om gelijk erop te springen, maar zoals ik nu bij spud zie, is zij er nog niet altijd klaar voor dat te ontvangen.. Miss zit hier dus een leerpunt in? Stukje in afstemming;)

Denk dat jij spud nu onverwachts een beetje overrompeld bent en dat het allemaal ff teveel is binnen gekomen. Ik hoop dat je wel kunt voelen dat dit een spiegel naar jezelf is, en dat de intentie altijd gaat om heling, hoe kut het Miss ook voor je voelt.

Ik hoop dat jullie beide uit de strijd kunnen stappen;)

Knuffel aan beide!
Spud
Spud mrt 22 '13
Nou volgens mij gaat deze discussie helemaal de verkeerde kant op. Dit gaat niet meer over een open gesprek over de leegloop van dit forum en de vraag hoe dit zou komen en wat er misschien aan veranderd kan worden.

Dit gaat over de ego´s van Spud, Julien en l´arbe de Vie die lijnrecht tegenover elkaar staan omdat ze elkaar niet verstaan.
Wat ik niet begrijp is, jullie zeggen steeds dat je me niet begrijpt, maar intussen vullen jullie wel alvast zaken in van wat mijn persoonlijk "probleem" nu zou kunnen zijn? Daar kom ik niet mee, als ik een persoonlijke analyse gewild had, had ik daar wel om gevraagd.Ik kom met de opmerking, dat het forum leegloopt en dat het me opvalt dat de sfeer veranderd is. Bij mij kan het er niet in dat dat enkel mij opvalt.

De therapeutische benadering die jullie mij dan geven hoe goed of kwaad bedoelt, geeft mij het gevoel dat er niet over gesproken mag worden. En dat jullie mij op deze manier onder een bedekte sluier van hulpvaardigheid mij het zwijgen op willen leggen. En dan wordt ik doortastender en wellicht directer en persoonlijker. Want wat moet er dan verborgen worden of wat mag er dan niet gezegd worden?
Dan ga ik jullie ook analyseren en mijn visies op jullie toepassen op dezelfde manier als jullie dat bij mij doen, alleen kan ik het minder nuanceerd. En dat vinden jullie dus blijkbaar ook niet leuk. wink

Maar waar hebben we het dan over? In ieder geval niet over de leegloop van het forum en wat we er misschien aan zouden kunnen doen om het weer toegankelijker voor mensen te maken. Verstaan jullie mij nu wel? En zouden jullie het daarover willen hebben of vinden jullie dat totaal zinloos omdat jullie er blijkbaar niks van merken? Althans zo schrijven jullie het, waarbij ik mijn twijfels heb of jullie het zo ook wel voelen. Enfin nu verval ik ook weer in invullen. Dus ik laat het hier voorlopig maar bij.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 22 '13
Wat een naar gesprek blijft dit cry!!!

Wijzen, prikken, vechten.. pfff!

Jammer dat je me onder 'Jullie' plaatst. Ik spreek vanuit mezelf, los van wie dan ook.

"Bij mij kan het er niet in dat dat enkel mij opvalt."
>Hier gaat het dus mis Spud>;
iedereen heeft z'n eigen ervaring en beleefd dingen anders. Mijn beleving, zienswijze en mening is anders. Ik kijk vanuit een andere blik naar de punten die je noemt. Daarbij krijg ik niet het gevoel dat 'afwijkende' ervaringen, zienswijze, belevingen of meningen mogelijk mogen zijn, naast die van jou.. en zo ontstaat Strijd frown

Dit is het laatste wat ik in deze discussie wil bijdragen en zeggen ;-).






JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 22 '13
Nu begrijp ik je volgens mij weer. En als je het hebt over de leegloop van het forum, wil ik het daar zeker over hebben. Als ik kijk naar wat jij onder leegloop verstaat, is dat er een aantal mensen zijn vertrokken die hier vrij actief waren. In de afgelopen maand waren dat ongeveer 5 mensen.

Echter als je kijkt naar het aantal nieuwe registraties, komen er gemiddeld 2 mensen per dag bij. Er zijn dus ongeveer 60 nieuwe leden bijgekomen. Daarnaast heb ik naar de laatste statistieken gekeken en die laten het volgende zien:
Tot nu toe waren er in Maart (tot en met de 21) 95.573 bezoekers op de website. Dat zijn er gemiddeld 4.551 per dag.

Ten opzichte van de vorige maanden is dit juist een groei en in mijn ogen het tegenovergestelde van leegloop. Dus misschien wil je mij helpen door aan te geven wat jij bedoeld met leegloop? Is dit misschien het grote aantal lezers, ten opzichte van schrijvers?
Spud
Spud mrt 23 '13
Nou precies daar zou ik het met iedereen hier over willen hebben. smileHet grote
aantal lezers tov schrijvers.
Ben ik de enige die opmerkt dat er iets veranderd lijkt te zijn of zijn
er andere met mij die dit ook zo ervaren?
Gezien het aantal views bij dit topic denk ik iig dat er wel genoeg mensen zijn die geïntereseerd zijn in dit onderwerp. wink

Nu ja als er dan iets veranderd zou zijn, wat zou de reden daar dan van kunnen zijn?
Ik gooi maar een balletje op.
Ontwikkeling/vooruitgang of blokkade/weerstand, waardoor mensen zich
niet meer zo geroepen voelen om te reageren of iets te delen.
En wat zou je eraan kunnen doen om het weer toegankelijker/interessanter te maken?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki