Moet ik me ongerust maken ? Ik voel me er echt heel rustig bij, heb er geen eng gevoel bij of zo, daarom ook dat ik denk dat het een overleden familielid is, in paar maanden tijd zijn twee familieleden die me nauw aan het hart liggen overleden, .....
Je schrijft dat je er heel rustig bij bent. Blijf bij je gevoel. Als het goed voelt dan IS het goed! Het is eigenlijk heel simpel. Als je het niet wilt dat ze komen dan zeg je dat je het niet wilt en of ze weg willen gaan. Gewoon, beleefd, zoals je in het dagelijkse leven ook aan andere mensen zou vragen of ze weg willen gaan.
Zoals ik al bij je foto schreef, ook jij bent heel gevoelig. Niets mis mee. Het is ook niet voor niets dat je zoveel ziet en hoort. Praat met ze, zolang het goed voelt!!!!!
Vraag eerst bescherming aan je gids (of als je het gevoel hebt daar nog geen contact mee te hebben dan vraag je het gewoon). Dan, zolang het goed voelt, vragen wie het is en wat ze willen. Soms alleen maar aandacht; laten weten dat ze er zijn en nog meekijken. Niets bijzonders, alleen maar lief. Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt en het niet wilt. Dan zeg je dat!
Een voorbeeld. Gisteren ben ik weer eens met de fiets gevallen. Met mijn hoofd tegen een bushokje aan. Flink in de war en weer klap op mijn hoofd. 's-Avonds werd ik lastig gevallen door een donker iets. Ik vroeg of het weg wilde want ik wilde slapen en het bleef maar doorgaan, terwijl ik het niet wilde want ik wilde slapen. Het was ook JAREN geleden dat er zo'n donkere energie me lastig viel. Groot, kleiner werd het, groter werd het, dichterbij, verderaf, dichterbij. Ik kreeg het niet weg en wilde ook niet praten want ik wilde slapen. Ik heb (in mijn hoofd) gezegd dat ik heel moe ben, het zelf niet kan op dit moment maar of "ze" alsjeblieft degene die daar was weg wilden halen zodat ik kon slapen. Ik kon het niet alleen, vroeg om hulp. Rara: ik heb als een roos geslapen en niets meer gezien.
Moraal van dit verhaal: gewoon vragen als je het zelf niet kan en je wordt geholpen. Er is zoveel hulp boven! Houden zo dat je niet bang bent, hoeft ook niet. Wat goed voelt, dat is goed. Voor jou. Want jij staat zo dicht bij je gevoel.
Vragen of ze het weg willen halen of vragen of ze je willen zeggen wie het is of vragen of hij/zij weg wil gaan of zeggen dat je het waardeert dat degene er nog af en toe bij je is en dat jij ook nog aan hem/haar denkt maar dat het beter is naar het Licht te gaan of dat je nu niet bang bent en dat graag zo wilt houden of ze alsjeblieft ..
Hoop dat je hier iets aan hebt.