Hoi Patty,
Wat ik bij jou ervaar als ik naar je foto kijk en me afstem, is dat jij heel open bent naar je omgeving over wie je bent. Het beeld was ik zie is dat je op een zachte manier vanuit jezelf, de ander toelaat en dat je de ander laat zien wat er zich in jou afspeelt.
Verder zie ik een verbinding met jou en de aarde, ik voel dat je steviger in je schoenen bent gaan staan. In dat proces van ‘sterker staan’ heb ik het gevoel dat je jouw persoonlijke dingen hebt geleerd te accepteren, dat je je als het ware in de overgave en acceptatie bent gegaan. Mooi:D!
Wat ik verder als beeld zie is een beetje een gek beeld, maar ik zal proberen het te omschrijven: je staat als het ware door je knieeen gezakt, een beetje angstig en je houdt die angst vast in het gebied van je heiligbeenchakra (eerste chakra, dit chakra heeft als schaduwzijde Angst).
Mijn gevoel erbij is dat je als het ware die angst mag leren toelaten en loslaten en er bewustzijn op te krijgen waar die angst eigenlijk over gaat en hoe en wanneer die ontstaan is. In het boek: Handboek Chakra Psychologie van Anodea Judith kun je meer lezen over het eerste chakra en hoe je aan je eerste chakra kunt werken als die niet in balans is.
Misschien zou je iets met lichaamsgerichte oefeningen kunnen doen om te werken aan je eerste chakra? Om de energie wat losser te maken: toevallig ben ik daar op dit moment ook mee bezig via yoga (doe ik thuis zelf). De oefeningen voor het wortelchakra die ik erg prettig vind, heb ik gevonden in het Praktisch Handboek Chakra Yoga, door Brigit Feliz Carrasco (Deltas). Mijn ervaring is, als ik met mijn lichaam werk, en daar beweging in breng door lichaamsgerichte oefeningen en ademwerk, dat daardoor ook de emotionele dingen kunnen loskomen, zodat er weer ruimte ontstaat in mezelf.
Heb jij verder iets met kinderen of werk met kinderen?
Grtjs,
L’arbe de vie