Loading...
nl

spiritueele alleenstaande reizen bestaan deze ook?

Spud
Spud feb 9 '13
Ik ben bezig met voor het eerst in mijn leven een vakantie te plannen in het buitenland om te ervaren wat reizen nu precies inhoudt en te onderzoeken of ik dat wel kan.

Ik ben altijd op sleeptouw genomen door andere dus ik heb geen flauw benul hoe het in zijn werk gaat. Dus ik dacht, laat ik simpel beginnen met een alleenstaande reis.
Mocht ik dan vragen of twijfels hebben of vastlopen in de taal, dan kan ik tenminste nog iemand aan zijn of haar jasje trekken voor hulp. wink
Inmiddels heb ik deze gedachtes met mensen besproken en daarmee heb ik meer info gekregen over alleenstaande reizen en dat je toch ook met de keuze van je bestemming rekening moet houden met wat voor volk er naartoe gaat. Want mensen vertellen leuke verhalen over hun alleenstaande reis omdat ze daar volk tegen kwamen die gelijk over iets dachten en sommige praten ook vol afgrijzen over hun alleenstaande reis omdat ze daar waren met mensen waar ze totaal geen verbinding mee voelde, dus waar de oorspronkelijke keuze voor een alleenstaande reis (zo nu en dan toch eens je ervaringen kunnen delen met iemand) te niet werd gedaan.

Ik heb eigenlijk geen zin om de keuze waar ik naartoe wil te moeten laten afhangen van het type mens wat daar naartoe gaat. Dus ik vroeg me af of er ook niet een reisorganisatie bestaat voor spirituele mensen? Dan hoef je in mijn opzicht nog steeds niet overeen te komen met je hobby´s en interesses maar is er iig begrip voor je eventueel anders denken.

Ik ben dus benieuwd of dat bestaat? En of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en deze ervaringen met mij willen delen?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 10 '13
Ja, Spud... het bestaat zeker!

ik weet dat Marion Berndsen (Hoofddorp, Amsterdam) regelmatig met een groepje op vakantie gaat... bijv naar Griekenland
Tijdens zo'n reis word er veel gemediteerd enzo
ik zal eens opzoeken hoe haar organisatie heet...

je hebt ook http://www.avalonreizen.nl/
dat zit in Renkum

deze is met Marion
http://www.maylight.nl/avalon/node/136

groetjes Moonflowertje wink
Spud
Spud feb 11 '13
Hé wat mooi! En dankjewel!
Hebben jullie dat zelf ook weleens gedaan?
Is wel heel georganiseerd of lijkt dat maar zo? Hihi, het zet me iig tot denken wat wil ik nu eigenlijk precies? Want dit lijkt me super om eens te doen, maar diep van binnen voel ik, dat ik eerst iets anders gedaan moet hebben. Namelijk leren reizen, inchecken/uitchecken, je bagage weer terug zien te vinden op een vliegveld, je standplaats zoeken. Het was altijd zo makkelijk om dat andere mensen te laten regelen omdat zij er meer verstand van hadden dan ik. Met zo´n reis ben ik een beetje bang dat ik weer opnieuw de gemakzucht verkies boven zelf iets leren.
Ik ben gewoon opzoek, naar een manier van reizen, waarop ik genoodzaakt ben voor mezelf te zorgen, maar als ik het echt niet meer weet en vastloop wel nog hulptroepen kan inschakelen.
Ik weet wel dat ik niet in 7 sloten tegelijk loop, maar toch in het buitenland lijkt me dat toch heel anders.
Sarah_
Sarah_ aug 6 '13
Dit is een late reactie maar ik zie het nu pas en hoop dat je er toch iets mee kan.

Ik heb geen ervaring met alleenstaande reizen maar wel met alleen reizen en ik vind het geweldig! Natuurlijk, met een groep reizen is ook leuk en met een vriend of vriendin is ook leuk natuurlijk als het klikt maar wat ik bijzonder vind aan alleen reizen is dat je zoveel meer contact hebt! Klinkt heel apart natuurlijk maar ik merkte dat ik veel meer aanspraak had en mensen me echt veel makkelijker dingen vroegen.

Kijk, wij zijn vrouwen winken wij durven de weg te vragen als we die niet weten. Dat scheelt toch ook hoor. Vooral in het buitenland merkte ik dat het gesprek dan geopend is (misschien door mijn accent grin) en dat ze vragen waar ik vandaan kom, hoe lang ik blijf, waar ik allemaal naar toe wil blabla
Schrijf eens op waar je nog (allemaal) naar toe wilt en ga gewoon! Je ontmoet dan zeker mensen die ieder geval dezelfde interesses hebben, andere reizigers die ook naar dezelfde plaats(en) willen of bewoners. Ook heel goed, je verlegt je eigen grenzen weer en merkt dat je het echt kan!

Lieve groet, Sarah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki