Ik ben bezig met voor het eerst in mijn leven een vakantie te plannen in het buitenland om te ervaren wat reizen nu precies inhoudt en te onderzoeken of ik dat wel kan.
Ik ben altijd op sleeptouw genomen door andere dus ik heb geen flauw benul hoe het in zijn werk gaat. Dus ik dacht, laat ik simpel beginnen met een alleenstaande reis.
Mocht ik dan vragen of twijfels hebben of vastlopen in de taal, dan kan ik tenminste nog iemand aan zijn of haar jasje trekken voor hulp.
Inmiddels heb ik deze gedachtes met mensen besproken en daarmee heb ik meer info gekregen over alleenstaande reizen en dat je toch ook met de keuze van je bestemming rekening moet houden met wat voor volk er naartoe gaat. Want mensen vertellen leuke verhalen over hun alleenstaande reis omdat ze daar volk tegen kwamen die gelijk over iets dachten en sommige praten ook vol afgrijzen over hun alleenstaande reis omdat ze daar waren met mensen waar ze totaal geen verbinding mee voelde, dus waar de oorspronkelijke keuze voor een alleenstaande reis (zo nu en dan toch eens je ervaringen kunnen delen met iemand) te niet werd gedaan.
Ik heb eigenlijk geen zin om de keuze waar ik naartoe wil te moeten laten afhangen van het type mens wat daar naartoe gaat. Dus ik vroeg me af of er ook niet een reisorganisatie bestaat voor spirituele mensen? Dan hoef je in mijn opzicht nog steeds niet overeen te komen met je hobby´s en interesses maar is er iig begrip voor je eventueel anders denken.
Ik ben dus benieuwd of dat bestaat? En of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en deze ervaringen met mij willen delen?