Hi Cirr,
Je hebt me gevraagd je foto te lezen. Omdat ik je foto al twee keer eerder heb gelezen weet ik teveel van je om hier blanco in te stappen. Bovendien is je vorige reading zo’n 6 a 7 weken geleden. Weer veel verandering in je gezicht. Vrouwelijker, maar vooral moe, er klaar mee zijn. Dat schrijf je dan ook. Je stagneert op je werk.
Je hebt een moeilijke tijd achter de rug, waarin je je emotioneel er doorheen hebt geslagen. Dat is je gelukt. Er is meer rust. Zaken op je werk kwamen te dichtbij, zei je eerder, en je hebt een manier gevonden om daar anders mee om te gaan – het meer op afstand te houden - en er is een last van je afgevallen. Je had je richting gevonden en vond wat je deed leuk. Dat was begin december. Dat gevoel is weg. De zorg lijkt geen blijvertje. Het lijkt alsof de afstand die je hebt genomen nodig was, maar je op de lange termijn ook de das omdoet en je aanzet om werk (of een ander werkterrein) te zoeken wat dichter aan je hart ligt.
Je zit in een situatie die ondoorzichtig is. Je weet niet waar je staat, wie je kunt vertrouwen. Dat maakt je behoedzaam en wantrouwend. Je gaat omzichtig te werk. Daar baal je van, want het gaat je te langzaam. Maar je gaat wel vooruit Cirr, ook al gaat het niet zo snel als je zou willen. Zoek mensen die je vertrouwt en laat je steunen. Geduld. Je komt er echt wel.
Nu ben je zover om je dromen uit te laten komen en naar buiten te brengen. Laat zien wie je bent, dat je belangrijk bent, wat je ideeën zijn, welke plannen je hebt. Als je je dromen niet binnen de zorg, althans niet binnen de organisatie waar je nu werkt kwijt kunt, is het tijd van werkterrein te veranderen of, zoals ik je eerder voorstelde, je werkterrein uit te breiden.
In december vroeg ik of je iets bent gaan doen met je mediamieke gaven. Ja, in een ver verleden, maar dat viel niet mee en mensen hebben je weerhouden hierin verder te gaan. Welke talenten wil je gaan uitbouwen? Fotografie, schrijven, mensen geestelijk bijstaan? Een combinatie? Iets anders?
Ik kan je helaas niet concrete richting geven waar je om vroeg, maar ik gok dat andere lezers vast nog wel een duit in het zakje doen. Ik weet wel dat die verandering op een natuurlijke manier gaat ontstaan.
Toch nog één duit… al was het alleen maar voor de discussie: podoloog!
Hartelijke groet,
Mars