Hallo iedereen,
Zoals sommige onder jullie weten kan ik heel gek dromen (zoals iedereen denk ik). Maar deze nacht had ik een prachtige droom, nu ja zo prachtig was hem nu ook niet maar grafisch wel en ik had er zeker geen slecht gevoel bij.
Nu voor ik mijn droom vertel zijn er een paar dingen die vrij belangrijk zijn voor jullie om te weten om bepaalde stukken uit mijn droom te kunnen begrijpen. Dus oortjes ,of beter gezegd oogjes groot open en lezen .
Het eerste wat jullie zeker moeten weten gaat over mijn grootmoeder die een paar jaar geleden op de grootste reis vertrokken die je maar kunt nemen (kort weg gezegd heen gegaan). Toen ze nog bij ons was heb ik altijd een goede band met haar gehad en zelfs nu is zij er nog altijd voor mij aan gene zijde. Zo had zij mij al verteld dat ik in mijn laatste jaar in het middelbaar niet zou slagen maar terug opnieuw zou doen maar dat dit zeker niet erg was, meer zelfs ik zou mij gelukkiger gaan voelen dan voorheen. Hier heb ik haar eerlijk gezegd gelijk in moeten geven .
Het tweede wat jullie moeten weten is de relatie tussen mij en mijn vader en stiefgrootmoeder en stiefgrootvader en de echtgenoot van mijn vader. Als eerste wil ik duidelijk maken dat mijn ouders sinds mijn 4de zijn gescheiden en beiden zijn ze hertrouwd. Maar het laatste jaar is de relatie tussen mij en mijn vader verwatert omdat ik hem nog maar amper zag. Meestal als ik in het weekend naar hem ging (wat meestal maar 2 weekends in de maand was) zat ik het hele weekend bij mijn grootvader en zag ik mijn vader pas zondagnamiddag voor een paar uurtjes. En toen kwamen de familiale problemen die vaak niets met mij te maken hebben gehad maar die bepaalde mensen voor mij in een ander daglicht hebben geplaatst.
Maar nu is het tijd om met de droom te beginnen.
De droom begint s'nachts en ik loop door een straat waar aan de ene kant huizen staan terwijl aan de andere kant alleen maar velden zijn met aan de straat kant enorm veel geparkeerde auto's en het er is ook een druk maar plezierig sfeertje in de straat. Overal hangen lampionnetjes en iedereen is buiten op straat. Maar ik ben niet geintererreseerd in al die feestelijkheden. Het enigste wat ik wilde was mijn grootmoeder bezoeken. Plots kom ik voorbij het huis van mijn stiefgrootouders waar overal het licht brandt, ik verstop mij achter een stel auto's omdat ik totaal geen zin had om hen onder ogen te komen, zeker niet na wat ze mijn stieftante hadden aangedaan, om wie ik zielsveel geef. Op het einde van de straat ben ik eindelijk aanbeland bij het huisje van mijn grootmoeder wat niet veel meer was dan een gat in de grond. Maar schijn bedriegt. Eens je in het gat bent gesprongen en je door de ruime aarde tunnel heen bent kom je uit aan een schattig rond deurtje. Binnen was er het allergezelligst , je kunt het best vergelijken in een lief en schattig kabouterhuisje maar dan iets groter van maat en alles was in het blauw en wit geschilderd.
Meteen toen ik binnen aankwam schoten de herinneringen mij het hoofd in. Mijn grootmoeder was hier een paar dagen komen wonen nadat ze was gescheiden van mijn grootvader. Ik was hier al enorm vaak langs geweest en iedere keer als ik langs kwam hadden wij samen het grootste plezier.
Maar nu was ze nergens te bekennen, ik had overal gezocht toen ik plots voor de glazen achterdeur (die naar de tuin leidde) stond zag ik daar 2 vrouwen staan. Ik deed voor hen de deur open en achter hen stond mijn vader maar niet zoals ik hem mij herinnerde. Hij zag er nogal artistiek modern uit, ik bedoel daarmee dat hij er nogal gespierd uitzag en terwijl een barret ophad met kleine zwart-witte ruitjes. Nu ik er naar terug kijk had hij ook meer haar dan ervoor.
Ik vroeg wat er gebeurde en alles wat ik te horen kreeg was dat mijn grootmoeder was heengegaan. Ik was enorm verbijsterd en plots had ik geen enkel idee hoe ik moest thuis geraken. Net op het moment dat ik besloot om de lange rit naar huis te voet af te leggen werd ik wakker.
Een kleine noot: Mijn grootouders zijn nooit gescheiden geweest , zij hebben tot het bittere eind een pracht van een relatie gehad.
Het lijkt niet zo'n mooie droom maar dat was het vreemd genoeg wel. De hele droom ademde de sfeer van een sprookje vond ik en dat was het mooie eraan. Maar ik moet wel zeggen dat toen ik wakker werd ik mijn grootmoeder terug ontzettend hard miste.
Iemand kan misschien verdwijnen uit je leven maar nooit uit je hart.
Heel veel liefs
Niels