Loading...
nl

Into The Rabbithole

niels
niels jan 23 '13
Hallo iedereen,

Zoals sommige onder jullie weten kan ik heel gek dromen (zoals iedereen denk ik). Maar deze nacht had ik een prachtige droom, nu ja zo prachtig was hem nu ook niet maar grafisch wel en ik had er zeker geen slecht gevoel bij.
Nu voor ik mijn droom vertel zijn er een paar dingen die vrij belangrijk zijn voor jullie om te weten om bepaalde stukken uit mijn droom te kunnen begrijpen. Dus oortjes ,of beter gezegd oogjes groot open en lezen smile.
Het eerste wat jullie zeker moeten weten gaat over mijn grootmoeder die een paar jaar geleden op de grootste reis vertrokken die je maar kunt nemen (kort weg gezegd heen gegaan). Toen ze nog bij ons was heb ik altijd een goede band met haar gehad en zelfs nu is zij er nog altijd voor mij aan gene zijde. Zo had zij mij al verteld dat ik in mijn laatste jaar in het middelbaar niet zou slagen maar terug opnieuw zou doen maar dat dit zeker niet erg was, meer zelfs ik zou mij gelukkiger gaan voelen dan voorheen. Hier heb ik haar eerlijk gezegd gelijk in moeten geven .
Het tweede wat jullie moeten weten is de relatie tussen mij en mijn vader en stiefgrootmoeder en stiefgrootvader en de echtgenoot van mijn vader. Als eerste wil ik duidelijk maken dat mijn ouders sinds mijn 4de zijn gescheiden en beiden zijn ze hertrouwd. Maar het laatste jaar is de relatie tussen mij en mijn vader verwatert omdat ik hem nog maar amper zag. Meestal als ik in het weekend naar hem ging (wat meestal maar 2 weekends in de maand was) zat ik het hele weekend bij mijn grootvader en zag ik mijn vader pas zondagnamiddag voor een paar uurtjes. En toen kwamen de familiale problemen die vaak niets met mij te maken hebben gehad maar die bepaalde mensen voor mij in een ander daglicht hebben geplaatst.
Maar nu is het tijd om met de droom te beginnen.

De droom begint s'nachts en ik loop door een straat waar aan de ene kant huizen staan terwijl aan de andere kant alleen maar velden zijn met aan de straat kant enorm veel geparkeerde auto's en het er is ook een druk maar plezierig sfeertje in de straat. Overal hangen lampionnetjes en iedereen is buiten op straat. Maar ik ben niet geintererreseerd in al die feestelijkheden. Het enigste wat ik wilde was mijn grootmoeder bezoeken. Plots kom ik voorbij het huis van mijn stiefgrootouders waar overal het licht brandt, ik verstop mij achter een stel auto's omdat ik totaal geen zin had om hen onder ogen te komen, zeker niet na wat ze mijn stieftante hadden aangedaan, om wie ik zielsveel geef. Op het einde van de straat ben ik eindelijk aanbeland bij het huisje van mijn grootmoeder wat niet veel meer was dan een gat in de grond. Maar schijn bedriegt. Eens je in het gat bent gesprongen en je door de ruime aarde tunnel heen bent kom je uit aan een schattig rond deurtje. Binnen was er het allergezelligst , je kunt het best vergelijken in een lief en schattig kabouterhuisje maar dan iets groter van maat en alles was in het blauw en wit geschilderd.
Meteen toen ik binnen aankwam schoten de herinneringen mij het hoofd in. Mijn grootmoeder was hier een paar dagen komen wonen nadat ze was gescheiden van mijn grootvader. Ik was hier al enorm vaak langs geweest en iedere keer als ik langs kwam hadden wij samen het grootste plezier.
Maar nu was ze nergens te bekennen, ik had overal gezocht toen ik plots voor de glazen achterdeur (die naar de tuin leidde) stond zag ik daar 2 vrouwen staan. Ik deed voor hen de deur open en achter hen stond mijn vader maar niet zoals ik hem mij herinnerde. Hij zag er nogal artistiek modern uit, ik bedoel daarmee dat hij er nogal gespierd uitzag en terwijl een barret ophad met kleine zwart-witte ruitjes. Nu ik er naar terug kijk had hij ook meer haar dan ervoor.
Ik vroeg wat er gebeurde en alles wat ik te horen kreeg was dat mijn grootmoeder was heengegaan. Ik was enorm verbijsterd en plots had ik geen enkel idee hoe ik moest thuis geraken. Net op het moment dat ik besloot om de lange rit naar huis te voet af te leggen werd ik wakker.

Een kleine noot: Mijn grootouders zijn nooit gescheiden geweest , zij hebben tot het bittere eind een pracht van een relatie gehad.
Het lijkt niet zo'n mooie droom maar dat was het vreemd genoeg wel. De hele droom ademde de sfeer van een sprookje vond ik en dat was het mooie eraan. Maar ik moet wel zeggen dat toen ik wakker werd ik mijn grootmoeder terug ontzettend hard miste.
Iemand kan misschien verdwijnen uit je leven maar nooit uit je hart.

Heel veel liefs
Niels
Delen:
niels
niels jan 24 '13
Graag gedaan hoor Hailey smile.
Maar mag ik vragen waarom het je juist aanspreekt?

Heel veel liefs
Niels
tinkernel
tinkernel jan 25 '13
Dag Niels,

Het is beslist geen gekke droom. Het is juist een , zoals ik het zie, een 'spirituele' droom.

Een spirituele droom is een droom die uit een diepere laag van het bewustzijn komt. Je droom begint ook met het decor van 'verbindingen'. Niet zomaar verbindingen, neen verbindingen vanuit een heel ander perspectief gezien, namelijk 'licht-verbindingen'.
In het huidige leven neemt een mens bij de geboorte allerlei verbindingen die je voorheen (vorige levens) al gemaakt hebt mee. Sommige verbindingen spelen dan in je huidige leven een zeer grote rol omdat er iets 'ver-werkt, ge-leerd of ondervonden moet worden ten bate van jezelf. Zo ook met jou. Met je huidige verbindingen (familie in dit geval) moeten bepaalde 'leef-patronen' doorbroken worden oftewel 'uitgediept (hol, kabouterhuis etc) Dit is nooit een gezellige leuke opdracht maar wel een waardevolle.
Als je leven van een leien dakje verloopt dan valt er weinig van te leren.
Het hoofdthema waar jullie 'familie' mee worstelt is 'scheiding'. Dit drukt zich ook uit in de zwart/witte ruitjes pet van je vader. Waarschijnlijk heb jij als 'taak/opdracht' dat jij zelf nooit in een 'scheidingsproces' op welk vlak dan ook terecht mag komen. Dat je dit alles zeer bewust als kind, volwassene mag ervaren maar niet zelf mag 'uitvoeren/ondergaan'. Daardoor 'doorbreek' jij een familie-patroon wat al door 'tijden' heen in jullie 'verbindingen' speelt!
Dank je wel voor het delen van je droom Niels, kan je er wat mee?

Droomzoet!
Tinkernel
niels
niels jan 28 '13
hoi Tinkernel ,

Sorry dat ik je zolang op een antwoord heb laten wachten, ik zit namelijk midden in de examens dus veel tijd gaat op aan studeren smile.
Maar enorm bedankt voor je uitleg , ik vind het echt een mooie en leuke uitleg waarin ik veel de dingen die je verteld kan plaatsen in mijn eigen leven smile.
Maar 1 ding begrijp ik niet zo goed. Je zegt dat ik "scheiding" als kind of volwassene mag ervaren maar niet uitvoeren/ondergaan. Het niet uitvoeren gedeelde snap ik heus wel maar is het ondergaan niet zo goed als het als ervaren?
Waarschijnlijk bedoelde je met dat laatste iets heel anders mee .
Hoe dan ook ben ik met deze uitleg zeker iets mee, enorm bedankt om jouw uitleg te delen smile.

Heel veel liefs
Niels
tinkernel
tinkernel jan 29 '13
Dag Niels,

Je hebt volkomen gelijk. Het staat er wat ongelukkig! blush
Ik bedoel eigenlijk het woord veroorzaken. Soms krijg ik tijdens een droomuitleg zoveel inspiratie dat ik teveel informatie tegelijkertijd wil verwoorden en dat gaat weleens fout.
Ook probeer ik niet te langdradig te zijn want dat leidt af van de kern waar het eigenlijk om gaat.
Goed van je dat je zo oplettend bent!

Droom zoet Niels,
liefs,
Tinkernel
smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 3 '13
Het doet me wel een beetje denken aan Alice in Wonderland wink

...een ontzettend goed verhaal

ik weet dat je heel raar droomt, iedereen wel!
het is maar net hoever jou fantasie gaat tongue
Ik heb pas ontdekt dat dromen binnen komen (bij mij tenminste)
in een gedachte-stem (net als denken, net als je gids)
Hij ratelde door, maar ik was al wakker
het gaat om je verbeeldings-kracht...
de gedachte waren best simpel, het beeld wat ik erbij zag
werd bijgestuurd, zegmaar
ik weet alleen niet meer wàt ik droomde, dit maakte meer indruk
Het was net als in hypnotherapie, je gids praat net zo lang door, tot je daar bent aangekomen

is moeilijk uit te leggen, want ben er zelf ook nog niet over uit...
( komt wel wink)

groetjes smile
niels
niels feb 3 '13
@Tinkernel, Bedankt voor de verduidelijking nu begrijp ik jouw uitleg stukken beter, nogmaals bedankt daarvoor smile

@Moonflowertje, Dat is nog eens speciaal om mee te maken smileLijkt me wel leuk een hypnosessie met je gids smile

Heel veel liefs
Niels

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki