Het is heel ingewikkeld, want wat ik heb gepost in mijn welkomstberichtje voelt nu heel erg oud en niet meer van toepassing.
Het klopt wat je zegt hoor Sarah, ik heb mij inderdaad minderwaardig gevoeld en afhankelijk en ik heb heel erg naar mijn vriend opgekeken. Ik heb het tegen hem gezegd "Alles wat ik doe kan jij veel beter, je bent wijzer, liever, slimmer, leuker!! Dat kan helemaal niet want we zijn gelijk!" Toen vroeg ik me af waarom ik me zo toch voelde. Elke keer zo gefrustreerd als ik werd geholpen. Ik kwam bij een artikel die me echt een stap vooruit heeft geholpen.
http://www.nieuwetijdskind.com/positief-denken-filosofie-schijnheiligheid/#.UQABASc0WSo
Het is heel fijn om in gedachten te houden dat kennis en lessen worden gedeeld, in plaats van gegeven. Door dat te snappen voel ik me ook niet meer ondergeschikt als ik iets niet zo goed heb geleerd als iemand anders.
De angst om iemand kwijt te raken komt inderdaad door het minderwaardigheidsgevoel... Ik ben benieuwd hoe ver ik me heb ontwikkeld..
En... ik denk niet dat mijn vriend een engel is.. Hij kan ook nog dingen van mij leren, net als dat ik dingen van hem kan leren. We dachten het eerst maar ach, wat doet het er toe
Het voelt een beetje ongemakkelijk om toe te geven..
Trouwens Sarah, wat een geweldige reminder dat iedereen uiteindelijk een voorbijganger is! Alles vergaat.. Waarom ik er zo bang voor ben weet ik niet.
L'arbe de vie, het raakt me wat je zegt. Het is zo helder en fijn..
Bedankt voor de welkome en lieve reacties
Nu ga ik eens even die tekst van Lemurie lezen