Hey Enigma
Tof!
Hoe heb jij dit boek tot je genomen als ik vragen mag?
Want je kan het zien, horen en lezen. Ik heb alle 3 geprobeerd en het laatste beviel me het beste, werd ik niet zo afgeleidt.
Maar ik gebruik het luister boek dan weer om de gelezen hoofdstukken nog eens na te horen, zodat ik geen detail mis.
Ik ben nu bij hoofdstuk 3 nog een hele weg te gaan dus, maar ben er zeker wel enthousiast over. New perspectives to changes my brain of thinking, Jummy. :grin;
Anderzijds veel vragen, maar of deze worden beantwoord tijdens het lezen, of zijn na het uitlezen van dit boek niet meer relevant, is mijn gevoel erover. Dan is bewegen belangrijker geworden lijkt het zo, en hoeft er niet zoveel meer gezegd te worden.
Wel grappig te vermelden is, en ik denk dat dat toch wel door jou link die je me gaf na het overlijden van mijn kat is geweest, dat er iets wakker geworden is in mij dat er misschien uit mijn mondje geen vreemde talen komen maar dat ik het ontzettend goed versta als ik hoor, lees en zie. Als ik maar geïnteresseerd ben en het echt wil.
Ik versta geen hol van Spaans en het Frans, maar ik heb het uitgeprobeerd op onderwerpen die mij wel interesseren, omdat ik deze talen heel graag zou spreken. En dan volg ik het wel gewoon, niet in een luister boek maar filmpjes bijv wel. Gezien het feit dat mijn engels nu al behoorlijk op nivo is, ik snap echt alles van wat ze zeggen nu ineens maar de engelse woorden in mijn hoofd komen nog steeds niet deftig uit mijn mondje. Dan zal me dat met het Spaans zeker lukken, en bij het Frans een stukkie minder maar toch nog steeds.
Vind dat wel tof te ervaren, dat mijn focus meer ligt op het begrijpen en verstaan dan het te kunnen te spreken. Ik denk weleens misschien is dat ook niet voor niks dat ik niet vrijuit kan babbelen in die vreemde talen. Misschien is mijn rol in het geheel wel gewoon leren dat ik het niet met mijn mondje moet regelen maar met mijn daden.