Loading...
nl

Bestaat er een omgekeerde manier van wijsheid?

Spud
Spud mei 3 '13
Okidoki, heb nooit iets gelezen van hem, dus wist ook niet van zijn bestaan. Was er wel nieuwsgierig naar, wat hij wilde zeggen tegen mij, maar mijn nieuwsgierigheid was dus mis, en tevens goed.
Je hebt me beschermd, en daarvoor mijn dankjewel. cool
Moet er wel aan wennen hoor! wink
Ik doe namelijk alles zelf.
Spud
Spud mei 3 '13
En om op dit topic verder in te gaan, ik heb wel een bepaalde leeftijd bereikt, maar wil niet zeggen dat ik in mijn ziel oud of jong ben.
Ben nu bezig met butterflies are free to fly. Misschien zegt sommige lezers dat wel iets. grin
Enigma
Enigma mei 3 '13
Hey Spud laugh

JA, het zegt mij heel veel smile
Spud
Spud mei 3 '13
Hey Enigma grin
Tof!
Hoe heb jij dit boek tot je genomen als ik vragen mag?
Want je kan het zien, horen en lezen. Ik heb alle 3 geprobeerd en het laatste beviel me het beste, werd ik niet zo afgeleidt.
Maar ik gebruik het luister boek dan weer om de gelezen hoofdstukken nog eens na te horen, zodat ik geen detail mis.
Ik ben nu bij hoofdstuk 3 nog een hele weg te gaan dus, maar ben er zeker wel enthousiast over. New perspectives to changes my brain of thinking, Jummy. :grin;
Anderzijds veel vragen, maar of deze worden beantwoord tijdens het lezen, of zijn na het uitlezen van dit boek niet meer relevant, is mijn gevoel erover. Dan is bewegen belangrijker geworden lijkt het zo, en hoeft er niet zoveel meer gezegd te worden.
Wel grappig te vermelden is, en ik denk dat dat toch wel door jou link die je me gaf na het overlijden van mijn kat is geweest, dat er iets wakker geworden is in mij dat er misschien uit mijn mondje geen vreemde talen komen maar dat ik het ontzettend goed versta als ik hoor, lees en zie. Als ik maar geïnteresseerd ben en het echt wil.
Ik versta geen hol van Spaans en het Frans, maar ik heb het uitgeprobeerd op onderwerpen die mij wel interesseren, omdat ik deze talen heel graag zou spreken. En dan volg ik het wel gewoon, niet in een luister boek maar filmpjes bijv wel. Gezien het feit dat mijn engels nu al behoorlijk op nivo is, ik snap echt alles van wat ze zeggen nu ineens maar de engelse woorden in mijn hoofd komen nog steeds niet deftig uit mijn mondje. Dan zal me dat met het Spaans zeker lukken, en bij het Frans een stukkie minder maar toch nog steeds.
Vind dat wel tof te ervaren, dat mijn focus meer ligt op het begrijpen en verstaan dan het te kunnen te spreken. Ik denk weleens misschien is dat ook niet voor niks dat ik niet vrijuit kan babbelen in die vreemde talen. Misschien is mijn rol in het geheel wel gewoon leren dat ik het niet met mijn mondje moet regelen maar met mijn daden. cool
Spud
Spud mei 24 '13
Bestaat er een omgekeerde manier van wijsheid?

Ja, inmiddels denk ik dat dat zo kan zijn.
Dat je je op een bepaald moment van je leven zo volledig afsluit dat je alle voorgaande kennis even vergeet. Maar deze blijft wel, je hebt alleen even situaties en mensen nodig om dit weer wakker te laten worden in jezelf. En soms sta je er voor open of niet.
Vind dat ik om half 5 in de morgen echt iets heel mafs schrijf, voor anderen die het lezen.
Maar voor mezelf voelt het goed, een rustpuntje in de drukte en een uitgangspunt om te ontdekken wat mijn specialiteiten nu in deze wereld zijn.
Behalve de kunst overal vragen bij te stellen en mensen mee kunnen nemen in mijn zoektocht door al die vragen. Brainwaven dat kan ik geloof ik wel, en soms doe ik er goed aan en soms ook niet maar meestal komt het altijd helemaal goed. Voelt goed om dit te denken en te voelen.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki