Loading...
nl

Lichtpuntje voor de bultrug

MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 14 '12
TEXEL -
Er komt mogelijk nóg een poging de gestrande bultrug Johannes van zandplaat De Razende Bol te halen. Schipper Joep Kolman van de mosselkotter Wieringen 10
heeft aangeboden om vanavond te helpen.
Vanwege de beperkte diepgang en het hijsvermogen van het schip, zijn er meer kansen om
het enorme zeezoogdier te bevrijden.

Ik wil vragen of jullie een kaarsje willen branden voor de Bultrug...
en voor de man-kracht die nodig is om hem te redden...
en voor Schipper Joep Kolman van de mosselkotter Wieringen 10
Dit is de laatste poging die wordt ondernomen om het enorme beest te redden...

Dus het moet goedkomen...

groetjes Moonflowertje

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21158332/__Sprankje_hoop_voor_bultrug__.html
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 16 '12
Heel jammer, maar johannes heeft het niet gered.


De gemeente Texel heeft zondagmorgen gezegd dat de gestrande bultrug Johannes is overleden. De walvis wordt zo snel mogelijk van de zandplaat gehaald. Dat gebeurt door Rijkswaterstaat in opdracht van natuurmuseum Naturalis in Leiden. De noodverordening voor het gebied blijft van kracht, zolang de bultrug nog op de zandplaat ligt. De dood van de bultrug is zondagmorgen vastgesteld door een dierenarts die in opdracht van Texel bij het beest is geweest.

Mail dit artikel.Mail
Print dit artikel.Print
Reageer op dit artikel.Reageer
Foto: ANP
Foto: ANP Communique
Foto: Arie van Dijk
Fractieleider Marianne Thieme (R) van de Partij voor de Dieren na een vergeefse poging om naar bultrug Johannes te varen. Ze wilde er naartoe om de redders een hart onder de riem te steken. Foto: ANP
Leden van de activistische natuurorganisatie Sea Sheperd, waaronder Amanda Krabbe (M) en Claudia Schoemacher (derde van rechts), op weg naar de gestrande bultrug Johannes bij Texel. Ondanks het verbod om naar de zandplaat te komen, gaat de organisatie er naartoe om aandacht te vragen voor het feit dat er is gekozen voor het laten inslapen van de bultrug. Foto: ANP

Weekendabonnement
Sportabonnement,
10 weken € 30,-!
Ads door Google
Reddingsboot Ijmuiden

Producent van Snelle Stoere Boten & andere Ribs! Bel ons Gratis

www.Promarine.tc38.nl

Skydive Blue Side Up

Parachutespringen op Texel! Boek hier direct uw tandemsprong

www.bluesideup.nl

Hotel Almenum Harlingen

Het meest bijzondere hotel in Harlingen en omgeving

www.hotelalmenum.nl

De walvis was woensdag aangespoeld op een zandbank in de Waddenzee. Een aantal pogingen om het beest te redden leverde niets op. De laatste dagen was de walvis erg verzwakt. Vrijdag hadden dierenartsen van het Dolfinarium in Harderwijk nog een slaapmiddel toegediend in de hoop dat Johannes rustig zou inslapen. Zaterdagmorgen bleek dat de bultrug nog leefde.

Op Radio 1 zei Lenie 't Hart, oprichtster van het zeehondencentrum in Pieterburen, „heel verdrietig te zijn. Dit mag nooit meer gebeuren. De mensen die hem dood wilden, hebben gewonnen. Wij hadden het beest kunnen redden. Er was geen dialoog mogelijk”. Ze wil met de politiek om de tafel om te voorkomen dat zoiets weer gebeurt.
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 16 '12
waarschijnlijk is het maar beter ook, dat hij is overleden bedoel ik...
alleen het duurde naar mijn mening veel te lang!

het beest was al van slag, anders spoelt hij niet aan op het strand.
ik vraag me alleen af... hoe kan het dat ie in ondiep water terecht kwam, hun stoten van die hele hoge trillingen uit, door de terugkaatsing van dit signaal weten ze waar ze kunnen zwemmen en waar het ondiep is...
hij was van slag, want hij dacht misschien dat het daar kon zwemmen, wat niet het geval was...

groetjes moonflowertje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki