Loading...
nl

Dit ben ik...

Dolff
Dolff nov 30 '12
Ik ben benieuwd wat jullie eruit halen.

Groetjes, Arjan
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie dec 3 '12
Dolff,

Ik voel bij jou veel warmte. Geef jij echter niet teveel van jezelf weg aan anderen? Dat is het eerste wat ik bij jou voel en zie; het beeld waarin een sterke energie stroom van jou naar de ander gaat. Maar daarbij het ik het gevoel heb dat er niet veel voor jouzelf over blijft. Ook heb ik bij jou het gevoel dat op het moment dat jij iets aan de ander geeft dat daar een (onbewuste) verwachting bij zit; ik geef iets, wat krijg ik terug van jou? Herken je dat? Zit daar een afhankelijkheid in?

Mag jij wat meer afschakelen en het rustiger aan doen van jezelf of ben jij ervan overtuigd geraakt dat je altijd diensbaar moet zijn voor anderen en maar door moet blijven gaan? In hoeverre voel jij daarin jouw grenzen en kun jij dat dan ook aangeven aan de ander. Leef jij voor jezelf of voor de ander?

Als ik naar jou kijk, krijg ik ook het gevoel dat je ergens ‘vol van zit/vol van bent geraakt’. Ik heb het gevoel alsof jij bepaalde herinneringen/ervaringen/uitnodigen in het leven wegdrukt, er gauw de deksel op doet en erop houdt (buikgebied/ 2de en 3de chakra). Kost dat juist niet veel energie? het komt toch wel omhoog, want het leven wil geleefd worden, ook die delen in jou die nog in de kou staan. Op die delen die nog niet gezien, gehoord, geaccepteerd en geleefd zijn door jou, mag nog licht schijnen.

Hoe serieus neem jij jezelf? Wat geeft jouw lichaam jou aan en wat vertelt dat jou? Luister jij naar wat je lichaam aangeeft en handel jij daar ook naar?

Ook vraag ik mij af; hoeveel gezichten en maskers heb jij en wanneer zet jij die in? Daarmee bedoel te zeggen, wat laat jij werkelijk van jezelf zien? Durf jij volledig vanuit jezelf naar buiten te komen? Nu ik dit zo aan het schrijven ben, verschijnt er ineens een dier; namelijk de (angst)haas, die als het spannend wordt, ervandoor springt. Herken je dat?

Verder komt bij mij het woord ‘creativity’/de creator naar boven; dat leg ik in dit geval als volgt uit: Doe jij de dingen in jouw leven (bv werk) vanuit plezier en vanuit je hart? Of doe jij dat vanuit economische/geld redenen? Ik heb het gevoel dat je vanuit het contact met jezelf, dingen buiten jou mag laten groeien. Love what you do!

Dit is mijn lezing voor jou.
Grtjs,
L’arbe de vie
Serenity
Serenity dec 3 '12
hoi Dolf
Dolff
Dolff dec 3 '12
Beste L'arbe de vie,

Bedankt voor je reactie, ik weet zo niet wat ik moet zeggen, ik begin maar te typen. Ik zal de alinea's proberen te beantwoorden.

1e: Ik heb altijd het beste met iedereen voor (ik ga van het goede in de mens uit), ik heb wel altijd het gevoel van ik ben goed voor jou dus jij ook voor mij, als ik dan genaaid word om het maar zo te zeggen, dan voel ik me daar slecht door.
In prive sfeer geef ik graag wat weg, daar verwacht ik niks op terug, vind het leuk om te doen zeg maar.
Op zakelijk vlak speelt het meer natuurlijk als ik handel bij jullie doe dan verwacht ik (mits mogelijk) ook wat handel terug.

2e: Allereerst afvallen, daar worstel ik al jaren mee, ik weet het maar het is moeilijk.
Ik blijf in werk altijd maar doorgaan, bang dat ik te weinig doe, dus doe ik altijd net wat meer. Ik blijf er ook alles aan doen om mijn klanten maximale service te verlenen, ook als ik daardoor weer laat thuis ben.
Ik denk altijd eerst aan anderen en als laatste pas aan me zelf.
Ik luister niet naar de vermoeidheid signalen, en de kleine klachten links en rechts.

3e: Ik zou niet weten waar ik vol van zit, of wat ik weg druk..
Ik ben de wereld van het onbekende aan het ontdekken, ik ontvang steeds meer signalen, voel aanwezigheid, krijg steeds orbs op foto en film. Dat is het wat ik me nu zo kan bedenken.

4e: NEE nu je het zo zegt, ik luister niet, ik kan niet goed luisteren, ik weet ook niet of ik blindelings op mijn intuïtie af kan gaan. Bij belangrijke dingen heb ik een voorgevoel van nee niet doen, dan loopt het toch weer fout af. Ik vind dat moeilijk.

5e: Maskers? nou ik denk het niet, ik vind dat ik juist mezelf ben, of mijn omgeving dat nou wel of niet leuk vind, zo ben ik en zo handel ik. Of bedoel je wat anders?
Ik ben de laatste jaren wel zo gevormd dat ik het moeilijk vind om "koud" nieuwe potentiële klanten te bellen en zo wat te verkopen.
Het gevoel van ik kan de hele wereld aan heb ik niet meer. Ik weet ook niet hoe het kan dat dat zo veranderd is. Waarschijnlijk door een aantal zakelijke tegenslagen.
Als ik iets spannend vind, thuis of op het werk of een film dan word ik zenuwachtig (ik ga wat anders tussendoor doen, ik loop even weg) dit is ook iets wat ik vroeger niet had. In mijn werk delegeer ik dit soort dingen naar mijn collega.

6e: Creatief herken ik wel, ik ben altijd al ondernemer, ik zet dingen op, probeer er geld mee te verdienen. Ik maakte het van a tot z.
Het werk wat ik hierdoor gekregen heb ik fysiek zo inspannend, dat ik 's avonds erg moe ben.
Ik heb ook geen tijd en energie meer om nieuwe dingen te bedenken / op te zetten.
Ik rij elke dag 600 km om op locatie bij klanten bluetooth producten in auto's te bouwen, de service is dus op locatie, op de plek waar de klant wil en kan. Als ik de hele dag onderweg ben kan ik niks anders opzetten.
Ja ik doe het vanuit economisch oogpunt, ik moet privé en zakelijk overeind houden.

Wat bedoel je met het laaste? "dingen buiten jou mag laten groeien"

Graag hoor ik van je.

Bedankt, Arjan
ps: toch nog een heel verhaal geworden.
Dolff
Dolff dec 3 '12
Hoi Serenity
L'arbre de vie
L'arbre de vie dec 5 '12
Hoi Dolff,

Dank voor het delen van jouw verhaal. Als ik jou berichtje zo lees, zie ik dat je dingen herkent van jezelf die ook 'anders' kunnen.

Volgens mij heb jij wat huiswerk:-P:
-Jezelf Centraal stellen in alles wat je doet zakelijk/prive
-Luisteren naar jezelf en (de signalen van) jouw lichaam (luisteren naar jouw stem van binnen en die serieus nemen)
-Handelen naar dat wat je voelt
-Leren Stop zeggen/af te remmen/ en te ontspannen
-Uit jouw overlevingsmodus stappen (tenminste dat is hoe je op mij overkomt ' ik moet maar doorgaan, ik moet alles overeind houden. Durf jij ook af te remmen om eens in de rust te ontdekken hoe jij er eigenlijk bij zit?).
-Vertrouwen op jouw gevoel/innerlijk weten:D
-Bewustzijn ontwikkelen op eten (?). Wat (of welke gevoelens) eet jij weg? >Tipje: boek De Hoorn des Overvloeds, van Christiane Beerlands (heet ze volgens mij)

Dat laatste bedoelde ik symbolisch: net zoals een zaadje ontkiemt en een plant wordt , zo kan ook jij als jij volledig in contact staat met jouw passies/hart dat wat jij voelt omzetten in iets buiten jou wat jou wel zal voeden in plaats van dat het jou leegtrekt (je werk op dit moment). Kom niet helemaal uit mn woorden, maar hoop dat je me enigszins volgt:D

Grtjs!
L'arbe de vie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki