Hey Moonflowertje
,
Om je weer even aan je mooie eigenschappen van Nieuwetijdskind (Indigo) te herinneren
:
Impulsief, chaotisch (ongestructureerd), creatief (veel inzicht en inspiratie
), over enthousiast, dynamisch, rusteloos, idealistisch, spiritueel, intuitief, diepzinnig en fantasierijk, onvermogen om jezelf altijd aan te passen, gevoelig.
ze voelen de impuls om tegengestelde belangen te willen verzoenen, harmonie te creëren en conflicten bij te leggen. Daar ligt ook weer een gevaar op de loer van: dat ze in hun gevoel ‘de ouder van hun ouders’ worden en zich kunnen gaan identificeren met deze helpende, therapeutische rol. Een deel van hun onbevangen kind-zijn kan daarmee verloren gaan.
Eigenlijk zijn zij hier om ons te leren breken met een traditie van overmatig denken en analyseren. Nu is het zo dat alle kinderen tot op zekere hoogte gevoelswezens zijn, maar wat nieuwetijdskinderen anders maakt is dat het voor hen lichamelijk en emotioneel onmogelijk is zich aan te passen aan een te zeer op ratio gebaseerde omgeving. Zij worden dan letterlijk ziek of gaan gadragsstoornissen vertonen. Zij zitten als het ware met één been al zo sterk verankerd in een hartbewustzijn, dat zij niet meer terug kunnen.
Nieuwetijdskinderen kunnen overkomen als rebels, “anders” of eigenzinnig. Het is helemaal niet hun intentie om opstandig of anders te zijn. Zij willen gewoon zichzelf zijn.
Als ze hier in het Aardse hun plek vinden en hun creatieve, spirituele energie naar buiten kunnen brengen zijn ze in hun ideeen orgineel en inspirerend.
Door al deze punten (en dan hebben we het nog niet eens de eigenschappen van het Indigo kind) kun je wel eens het gevoel hebben dat je door alle prikkels die de buitenwereld aan je geeft word overspoeld (dat komt voornamelijk door je impulsiviteit, enthousiasme en overgevoeligheid voor prikkels).
Waardoor je soms even vergeet dat "JIJ" al de opgenoemde punten van hierboven bent, dat het er allemaal bij hoort en dat het soms een hele opgave is om je bij je eigen dingen te houden en het te structureren.
Vandaar al die handige trucjes
.
Dat geld ook voor mij, want doordat ik dit hier naar jou schrijf word ik mij er ook weer aan herinnerd hahaha
!!!