Loading...
nl

Inspiratie om gek van te worden

MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 8 '12
Omdat ik gemerkt heb dat inspiratie iets is wat je hebt(of niet) maar als je het hebt, heb je het in alles...
bijvoorbeeld: als ik aan het schilderen ben krijg ik inspiratie tijdens mijn schilderij, maar ook wil ik gaan schrijven, krijg ik ideeën om foto's te maken, en herfstbakjes, kerstbakjes een kattenmandje, enz...
Het eind is op een gegeven moment zoek! Het begin ook...
Ik word er letterlijk gek van shocked
Omdat ik geen tijd heb om alles te doen...
vaak beland ik achter de computer en ga zitten pokeren op facebook...
Ik probeerde om te vinden hoe je met je inspiratie om kan gaan, maar krijg alleen maar sites voor mensen die helemaal geen inspiratie hebben... ik mag dus van geluk spreken tongue
Eigenlijk heb ik dit mijn hele leven al...
Mijn vraag is, hoe kan ik beter met mijn inspiratie om gaan?
Want ik neem aan dat er meer mensen zijn die dit hebben?

groetjes Moonflowertje smile
Delen:
s
s nov 9 '12
ik weet hoe je je voeltik heb precies hetzelevde...
maar dan met bedrijven beginnen.
ben begonnen met een dames salon aan huis toen siereden verkopen toen sieraden maken en nu fotograferen...
word ook gek van mezelf afentoe...
je bent niet alleeen....
Jessie
Jessie nov 9 '12
Hoi MoonFlowertje
ik heb zelf ook wel eens momenten dat ik barst van inspiratie dat het soms moeilijk is om al die ideeën te kunnen onthouden, wat ik doe in zoon geval is een stuk papier pakken mijn ideeën opschrijven of er een tekening rond maken, en later als ik er meer tijd voor heb dan neem die ik die papieren nog eens te voorschijn en kijk ik er eens naar en, vaak komen er nieuwe ideeën bij en soms gaan er weer af.
Voor mij is het een techniek die goed werkt, natuurlijk weet ik niet of dat voor andere een goede mogelijk is.
Groetjes Jessie smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 10 '12
@Jessie tonguedat bedenk ik ook wel tussendoor, maar ik vergeet het
ik ga zo'n schrijfblokje kopen en daar mijn ideeën opschrijven
Misschien werkt het wel...

@S met sieraden ben ik ook bezig smile
Misschien moet ik eens wat op marktplaats gaan verkopen
dan heeft het nog een doel wink


bedankt voor jullie reactie smile
groetjes Moonflowertje
Enigma
Enigma nov 10 '12
Hey Moonflowertje smile,

Ik herken mij in jou verhaal.
Voor HSPers (visuele denkers, nieuwetijdskinderen) word vaak mindmappen als tool gebruikt.
Omdat HSPers in beelden denken (sneller kunnen denken) word het vaak al snel onoverzichtelijk en is deze manier van plannen en overzicht houden veel makkelijker.




http://www.goedzoalsikben.nl/mindmappen.html

Volwassenen gebruiken de mindmap ook (ik dus tongue).
Misschien heb je er iets aan.
Enigma
Enigma nov 10 '12
Ik wil er nog aan toevoegen dat, omdat ik ook een visuele (beeld) denker ben ik het niet op papier zet, maar ik zet het plaatje vast in mijn geheugen.
Als er iets bij komt, zie ik dat plaatje voor mij, dan kies ik waar ik het bij wil plaatsen en daar kan ik het dan ook weer terug vinden.

Kun je denken: "hoe weet je nou waar je het moet plaatsen en hoe je het terug niet vinden
Nou, dat komt doordat wij sneller verbanden kunnen leggen dan taal denkers en daardoor vind je het sneller terug.

Op die manier kun je ook oude ideeen wissen, nieuwe toepassen en alles beter structureren.
Mijn geheugen is een soort archief waar ik mappen uit haal die ik op dat moment nodig heb, wil gebruiken of in een wachtstand zet (zodat je het later kan gebruiken).

Voor mij en mijn kinderen werkt het heel goed.
Ik vind het jammer dat ze er in mijn jeugd nog niets van wisten smile.

Beetje simpel uitgelegd (ik heb er even geen zin in), maar als je er meer over gaat lezen of bekijken op youtube weet je wat ik bedoel.

Ik hoop dan mensen die hier nog niet zo veel van weten iets aan deze informatie hebben.
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 11 '12
ik weet wat je bedoeld wink
Eigenlijk vergeet ik soms dat ik een indigo ben...
Maar nu weet ik het weer...
dat hoort er nu eenmaal bij!
eigenlijk ben ik altijd aan het uitwerken om het echte plaatje
wat je alleen maar kan zien als het af is compleet te krijgen...
Omdat ik gemerkt had dat ik zelden mijn projectjes af maak had ik besloten om 1 ding tegelijk te doen...
Haha dat werkt dus niet...
eigenlijk moet ik me niets aan trekken van wat andere zeggen, en gewoon de dingen doen die in me op komen...
want voor mijn gevoel gaat er van alles mis, nu ik probeer mezelf binnen bepaalde grensen te dwingen,
Bedankt Enigma... door jou energie kom ik toch weer bij mezelf smile
want dat was ik eigenlijk ff kwijt smile

groetjes Moonflowertje wink
Enigma
Enigma nov 11 '12
Hey Moonflowertje smile,

Om je weer even aan je mooie eigenschappen van Nieuwetijdskind (Indigo) te herinneren tongue:

Impulsief, chaotisch (ongestructureerd), creatief (veel inzicht en inspiratie laugh), over enthousiast, dynamisch, rusteloos, idealistisch, spiritueel, intuitief, diepzinnig en fantasierijk, onvermogen om jezelf altijd aan te passen, gevoelig.
ze voelen de impuls om tegengestelde belangen te willen verzoenen, harmonie te creëren en conflicten bij te leggen. Daar ligt ook weer een gevaar op de loer van: dat ze in hun gevoel ‘de ouder van hun ouders’ worden en zich kunnen gaan identificeren met deze helpende, therapeutische rol. Een deel van hun onbevangen kind-zijn kan daarmee verloren gaan.

Eigenlijk zijn zij hier om ons te leren breken met een traditie van overmatig denken en analyseren. Nu is het zo dat alle kinderen tot op zekere hoogte gevoelswezens zijn, maar wat nieuwetijdskinderen anders maakt is dat het voor hen lichamelijk en emotioneel onmogelijk is zich aan te passen aan een te zeer op ratio gebaseerde omgeving. Zij worden dan letterlijk ziek of gaan gadragsstoornissen vertonen. Zij zitten als het ware met één been al zo sterk verankerd in een hartbewustzijn, dat zij niet meer terug kunnen.
Nieuwetijdskinderen kunnen overkomen als rebels, “anders” of eigenzinnig. Het is helemaal niet hun intentie om opstandig of anders te zijn. Zij willen gewoon zichzelf zijn.
Als ze hier in het Aardse hun plek vinden en hun creatieve, spirituele energie naar buiten kunnen brengen zijn ze in hun ideeen orgineel en inspirerend.

Door al deze punten (en dan hebben we het nog niet eens de eigenschappen van het Indigo kind) kun je wel eens het gevoel hebben dat je door alle prikkels die de buitenwereld aan je geeft word overspoeld (dat komt voornamelijk door je impulsiviteit, enthousiasme en overgevoeligheid voor prikkels).
Waardoor je soms even vergeet dat "JIJ" al de opgenoemde punten van hierboven bent, dat het er allemaal bij hoort en dat het soms een hele opgave is om je bij je eigen dingen te houden en het te structureren.

Vandaar al die handige trucjes smile.
Dat geld ook voor mij, want doordat ik dit hier naar jou schrijf word ik mij er ook weer aan herinnerd hahaha tongue!!!
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 11 '12
smile

Ik heb ruimte nodig laugh
om troep te kunnen maken tongue

haha
de juffrouw van de kleuterschool had tegen mijn moeder gezegd:
"zodra het tijd is om op te ruimen, zit Cindy op de wc!"
haha
dat noemen ze bio-ritme laugh
Enigma
Enigma nov 11 '12
Dat klinkt best lekker "ruimte nodig hebben om troep te maken" Hahaha laugh!!!

Dat vond jij dan vast het dieptepunt van die dag.
Dan was de kritieke dag in jou bioritme tongue.

smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki