Origineel van NiMS:
Nou ik snap het niet meer ikben. Je bent enorm veel dingen door elkaar aan het gooien en aan het tegenspreken.
Nee NiMs, ik heb eerder het vermoeden dat je niet steeds helemaal zorgvuldig leest, of de dingen zo leest als jij ze wil lezen.
Als je naar de hemel gaat verwaai je, als je naar de hel gaat verwaai je. Dus het doel is uiteindelijk om te verwaaien. Wat dan het verdere nut van het leven is, blijft verder onduidelijk. Als ik wil verwaaien laat ik mijn gulp wel open :p .
Dat van die gulp moet je natuurlijk zelf weten, maar het lijkt me niet passen in de normen en waarden van je eigen cultuur.
Als je goed leest zul je zien staan dat de geest die oprecht berouw toont doorglijdt naar de volgende dimensie, desgewenst hemel genoemd. De geest die géén berouw toont krijgt een herkansing en als hij na die herkansing volhardt (in het geen berouw tonen) dan glijdt hij niét door naar de hemelse dimensie maar valt uiteen en verwaait in de energie van de kosmos.
Er is een grote baas volgens jou. Waarom is er nu weer een baas nodig? Introduceer toch niet steeds nieuwe dingen om op een dwaalspoort te komen.
De grote baas, de schepper, God, Allah, Jahweh, Jehova, Brahma en noem maar op, is volgens mij niet nieuw, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Je hebt het over geesten die de toegang tot de hemel kunnen verschaffen, en elders ontken je weer dat er geesten zijn. Leg mij nu eens uit, hoe de geest zonder lichaam zichzelf in stand houdt.
Niet ik ben verwarrend, jij bent het door, denk ik, alles wat ik schrijf te lezen en begrijpen vanuit je eigen perceptie. De geest ontstaat door de bevruchting, blijft deel van de persoon tot overlijden en glijdt daarna naar de tussendimensie etc..
Ik vind het veel te makkelijk om te zeggen dat het allemaal niet overdraagbaar is. Alles is overdraagbaar, en anders vraag je het maar aan je vriend / alter ego, God. Die moet daar zeker toe in staat zijn.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens geroepen heb dat het allemaal niet overdraagbaar is, zie bijvoorbeeld de overdracht van herinneringen aan het nageslacht. Ik vrees dat je mij uitspraken 'in de mond' legt die ik niet gedaan heb en ook niet doe.
En inderdaad, hij zou de spelregels kunnen veranderen en zal dat ook doen als hij de noodzaak daartoe aanwezig acht.