Loading...
nl

Glaasje draaien

Debiorah
Debiorah jan 12 '07
Dat was wel ff schrikken denk ik acheliah!
Wat betreft de lampen heeft chip idd gelijk maar ik snap wel dat je er even over gaat denken. Ik heb dat namelijk zelf ook met lampen. Kan echt heel vervelend zijn. Sta je daar ineens moederzielalleen in het donker. Brrrrr!
Maar goed ik twijfel ook nog of het niet aan het electra ligt. Want ik heb hier wel een tijdje iets in huis gehad. Misschien een entiteit. Maar als ik er last van had bijv. dingen die spontaan gingen verschuiven Zei ik gewoon dat ik het niet prettig vond en of diegene ermee op wilde houden. Heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Tamara26
Tamara26 jan 12 '07
Bij mij niet...
Zo lag vorige week de urn van mijn overleden hond op de grond. Normaal staat ie achter op een dressoir en die verschuif je ook niet zomaar, aangezien hij toch wel een paar kilo weegt.
Maar ik schrik er niet meer van en van die lampen ook niet.
En nee, mijn lampen zijn niet tegelijk vernieuwd en het ligt ook niet aan de electra.
Ach ja, het went.
Soms denk ik dat een entiteit aandacht wil trekken en wil praten. Soms doe ik dan een EVP en ja, soms komt er dan wat uit.
Misschien dat ik ze daarmee help en dat ze het fijn vinden om te communiceren, net als wij.
Acheliah
Acheliah jan 12 '07
Weet je ik zou het niet zo raar vinden als het alleen in dit huis was maar in het vorige huis was dat ook al. Ik zelf denk aan een entiteit maarja wat zou hij moeten dan. En zoja wie is het zelf ben ik heel erg bang voor geesten. En dat komt helaas door het glaasje draaien. Ik weet wel dat er heel veel spanningen in huis zijn omdat morgen 13 januari mijn dochter naar het internaat moet maar nu gebeuren er wel hele rare dingen een lamp van de douche de bol bedoel ik kreeg mijn vriend op zijn hoofd gelukkig mankeerd hij niets. Het wc licht daar kwam een steekvlam uit ook bij hem. Het huiskamer licht wat het ineens niet meer doet ga zo maar door kijk dat zo'n geest wil praten prima maar dit is gewoon een aanslag. Ik hoop dat het hierbij blijft.

Groetjes Dieneke
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Overtuigd zoals ik ben dat geesten en entiteiten hier niet ronddwalen, maar dat zij er lijken te zijn door projecties vanuit de psyche van de mensen zelf, vraag ik mij wat nu helemaal het gevaar van glaasje draaien zou kunnen zijn.

Het ontgaat mij.
????
???? mrt 7 '07
Je weet maar nooit wat/wie je in jezelf wakker schud ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Overtuigd zoals ik ben dat geesten en entiteiten hier niet ronddwalen, maar dat zij er lijken te zijn door projecties vanuit de psyche van de mensen zelf, vraag ik mij wat nu helemaal het gevaar van glaasje draaien zou kunnen zijn.

Het ontgaat mij.
Tja, ik heb al iets te vaak een kwade geest bij iemand moeten wegjagen. Een projectie van 2 psyches? Is niet helemaal uit te sluiten, maar onwaarschijnlijk klinkt het wel.
IkBen
IkBen mrt 8 '07
Nee .. twee of meer projecties van één psyche. Waar de psyche van de mens in staat is, ter bescherming van zichzelf als gevolg van traumatische ervaringen, meerdere persoonlijkheden te ontwikkelen, Multiple Personality Disorder of schizofrenie, is het ook in staat om dat buiten zichzelf te projecteren. Zo vreemd is dat niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '07
Uhm ik bedoelde bij iemand anders en dat we dat ook gezamelijk zagen en voelden. Ik bedoelde daarmee dus 2 psyches van verschillende mensen die een gezamelijke waarneming deden.
IkBen
IkBen mrt 9 '07
Als het gevoelige en erg intuïtieve mensen zijn waarvan de aura's elkaar raken, vind ik dat niet heel verbazend.

Dat is het wat immers ook bij glaasje draaien gebeurt. De aura's die in elkaar 'haken' waardoor onderlinge emotionele afstemming ontstaat. De dominante emotie, angst, wordt overheersend, stuurt iedereen naar hetzelfde antwoord en kan bij iedereen tot eenzelfde waarneming leiden. Er is niets maar men ziet en voelt allemaal hetzelfde.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '07
heel leuk, maar op het moment dat lampen stukspringen en dingen omvallen spreek je toch niet meer alleen van een gedeelde waarneming, maar een beinvloeding. Daarbij is er van mijn kant absoluut geen angst en ben ik volledig onder controle. Toch is het wel degelijk een werkelijke gebeurtenis, en moet ik mijn energie gebruiken om de kwade entiteit afwenden.

Verder begrijp ik niet helemaal dat je wel in geesten geloofd (tenslotte ben je niet weg als je dood bent, maar in een tussendimensie), maar niet in kwade geesten. Waarom zou jij in de tussendimensie alleen maar goed kunnen zijn?
IkBen
IkBen mrt 10 '07
Geesten als plezierige of onplezierige grappenmakers die in 'onze' 3-dimentionale wereld de boel op stelten komen zetten of de bloemetjes buiten zijn er gewoon niet. Dat wordt hen simpelweg niet toegestaan. Er is voor hen maar één weg en dat is de weg via de tussendimensie naar het hiernamaals, verwaaien in de kosmos. Die weg kent geen zijwegen.

Wat die beïnvloeding betreft, het 'samenwerken' van aura's maakt de betrokkenen tesamen sterker en dan is een onbewust verlangen naar een teken van een van de aanwezigen voldoende om zoiets te bewerkstelligen. Of jij jezelf dan in de hand hebt of onder controle maakt niet uit.

In de tussendimensie bestaat enkel de loutering.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 10 '07
Nee dat ben ik niet met je eens, de mensen die ik geholpen heb, hadden absoluut geen onbewust verlangen, maar hadden last van een zgn "aura-lifter". Een auralifter is een entiteit die bij iemand rondhangt om de energie van die persoon af te nemen. Hiermee hoeft de entiteit niet over te gaan. Ik heb deze aura-lifter met aardig wat "spiritueel geweld" moeten weghalen.

Je zegt ook "dat wordt hen simpelweg niet toegestaan". Dat is een veel te makkelijk antwoord. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom dat niet zou zijn toegestaan. Er is echt geen politie aanwezig die de boel in het hiernamaals aan het bewaken is.

Het ontkennen van het bestaan van niet kwade entiteiten is het niet geloven in de hel. Hoewel ik zelf niet in een hemel of een hel geloof, maar ik wel denk dat jij dit doet, vraag ik me af waarom je wel een hemel wilt accepteren, maar niet geloofd dat er een hel is.

p.s. Deze zin snap ik niet: "In de tussendimensie bestaat enkel de loutering." Wat is loutering?
Acheliah
Acheliah mrt 10 '07
Er is tegen mij verteld dat ik ook last heb van auralifters, zowel mijn maatje als mijn dochter. Ik kwam er achter toen bij mij alle lampen spontaan kapot gingen dat was in mijn oude huis al zo en nu in het nieuwe huis ook en dit was geen toeval meer. Ook heb ik een licht zien schijnen samen met mijn maatje dus er was wel degelijk iets.

Liefs Dieneke
IkBen
IkBen mrt 10 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Nee dat ben ik niet met je eens, de mensen die ik geholpen heb, hadden absoluut geen onbewust verlangen, maar hadden last van een zgn "aura-lifter".

Het zal je niet verbazen dat ik daar geen geloof aan hecht.

Je zegt ook "dat wordt hen simpelweg niet toegestaan". Dat is een veel te makkelijk antwoord. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom dat niet zou zijn toegestaan. Er is echt geen politie aanwezig die de boel in het hiernamaals aan het bewaken is.

Politie niet nee, overigens kun jij dat niet weten, maar dat terzijde. Er is wel een 'grote baas' die daar paal en perk aan gesteld heeft omdat hij vindt dat dat niet moet kunnen en dat onmogelijk heeft gemaakt. Dat mag je gemakkelijk vinden maar daar kan ik ook niets aan doen.

Het ontkennen van het bestaan van niet kwade entiteiten is het niet geloven in de hel.

Dit is logica van de koude grond vergelijkbaar met als ik het bestaan van appels ontken dan zijn er ook geen peren. Overigens bestaan ze geen van beiden.

Hoewel ik zelf niet in een hemel of een hel geloof, maar ik wel denk dat jij dit doet, vraag ik me af waarom je wel een hemel wilt accepteren, maar niet geloofd dat er een hel is.

Dat is geen kwestie van geloven maar van weten, alleen is mijn bewijs daarvoor wederom niet overdraagbaar naar dit forum. Er hoeft overigens ook geen hel te zijn omdat geesten die geen berouw tonen en dus niet in de 'hemel' komen, verwaaien in de energie van de kosmos. Zij houden op te bestaan.

p.s. Deze zin snap ik niet: "In de tussendimensie bestaat enkel de loutering." Wat is loutering?

Het proces waarmee geesten zich toegang tot de 'hemel' kunnen verschaffen, of niet. Hoe dat werkt heb ik elders al verteld.
Acheliah
Acheliah mrt 10 '07
Er hoeft overigens ook geen hel te zijn omdat geesten die geen berouw tonen en dus niet in de 'hemel' komen, verwaaien in de energie van de kosmos. Zij houden op te bestaan.

Dus als ik het goed begrijp zijn dat dan auralifters

Liefs Dieneke
IkBen
IkBen mrt 10 '07
 Quote:
Origineel van Dinie:
Er hoeft overigens ook geen hel te zijn omdat geesten die geen berouw tonen en dus niet in de 'hemel' komen, verwaaien in de energie van de kosmos. Zij houden op te bestaan.

Dus als ik het goed begrijp zijn dat dan auralifters

Liefs Dieneke

Neen, want iets dat niet meer bestaat kan ook niet liften. De geest is vormgegeven energie en als die uiteenvalt is er geen vorm mee, en dus ook geen geest. Er rest dan niets meer van die persoon, behalve herinneringen, wat botten als hij begraven is en aantekeningen in registers etc..
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 11 '07
Nou ik snap het niet meer ikben. Je bent enorm veel dingen door elkaar aan het gooien en aan het tegenspreken.

Als je naar de hemel gaat verwaai je, als je naar de hel gaat verwaai je. Dus het doel is uiteindelijk om te verwaaien. Wat dan het verdere nut van het leven is, blijft verder onduidelijk. Als ik wil verwaaien laat ik mijn gulp wel open :p .

Er is een grote baas volgens jou. Waarom is er nu weer een baas nodig? Introduceer toch niet steeds nieuwe dingen om op een dwaalspoort te komen.

Je hebt het over geesten die de toegang tot de hemel kunnen verschaffen, en elders ontken je weer dat er geesten zijn. Leg mij nu eens uit, hoe de geest zonder lichaam zichzelf in stand houdt.

Ik vind het veel te makkelijk om te zeggen dat het allemaal niet overdraagbaar is. Alles is overdraagbaar, en anders vraag je het maar aan je vriend / alter ego, God. Die moet daar zeker toe in staat zijn.
IkBen
IkBen mrt 11 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

Nou ik snap het niet meer ikben. Je bent enorm veel dingen door elkaar aan het gooien en aan het tegenspreken.

Nee NiMs, ik heb eerder het vermoeden dat je niet steeds helemaal zorgvuldig leest, of de dingen zo leest als jij ze wil lezen.

Als je naar de hemel gaat verwaai je, als je naar de hel gaat verwaai je. Dus het doel is uiteindelijk om te verwaaien. Wat dan het verdere nut van het leven is, blijft verder onduidelijk. Als ik wil verwaaien laat ik mijn gulp wel open :p .

Dat van die gulp moet je natuurlijk zelf weten, maar het lijkt me niet passen in de normen en waarden van je eigen cultuur.

Als je goed leest zul je zien staan dat de geest die oprecht berouw toont doorglijdt naar de volgende dimensie, desgewenst hemel genoemd. De geest die géén berouw toont krijgt een herkansing en als hij na die herkansing volhardt (in het geen berouw tonen) dan glijdt hij niét door naar de hemelse dimensie maar valt uiteen en verwaait in de energie van de kosmos.

Er is een grote baas volgens jou. Waarom is er nu weer een baas nodig? Introduceer toch niet steeds nieuwe dingen om op een dwaalspoort te komen.

De grote baas, de schepper, God, Allah, Jahweh, Jehova, Brahma en noem maar op, is volgens mij niet nieuw, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Je hebt het over geesten die de toegang tot de hemel kunnen verschaffen, en elders ontken je weer dat er geesten zijn. Leg mij nu eens uit, hoe de geest zonder lichaam zichzelf in stand houdt.

Niet ik ben verwarrend, jij bent het door, denk ik, alles wat ik schrijf te lezen en begrijpen vanuit je eigen perceptie. De geest ontstaat door de bevruchting, blijft deel van de persoon tot overlijden en glijdt daarna naar de tussendimensie etc..

Ik vind het veel te makkelijk om te zeggen dat het allemaal niet overdraagbaar is. Alles is overdraagbaar, en anders vraag je het maar aan je vriend / alter ego, God. Die moet daar zeker toe in staat zijn.

Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens geroepen heb dat het allemaal niet overdraagbaar is, zie bijvoorbeeld de overdracht van herinneringen aan het nageslacht. Ik vrees dat je mij uitspraken 'in de mond' legt die ik niet gedaan heb en ook niet doe.

En inderdaad, hij zou de spelregels kunnen veranderen en zal dat ook doen als hij de noodzaak daartoe aanwezig acht.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 12 '07
Met overdraagbaar quote ik je eigen woorden om aan te geven wat ik bedoel:

Quote:
Origineel van IkBen:

Dat is geen kwestie van geloven maar van weten, alleen is mijn bewijs daarvoor wederom niet overdraagbaar naar dit forum.
????
???? mrt 12 '07
Julien, er zit een groot verschil in overdragen via genen en overdragen via een forum. Waarom wil je dat niet zien?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420