Hoi Piet,
Wat leuk, superman! Kan ik me helemaal in vinden. De keurige jongeman waarvan niemand verwacht dat hij wereldschokkende dingen doet, de held, de redder die iedereen verstelt doet staan …. als ze het zouden weten …. Ik denk toch dat je er niet ver naast zit Beschermengel.
Zullen ze superman gemaakt hebben met jou in hun achterhoofd? Ben jij iemand die soms iets zegt waardoor mensen met hun oren zitten te klapperen? En ook "Zeg het maar tegen oom Piet, hij weet het wel. Vraag het maar aan Piet, hij helpt wel". En dat doe je dan ook! De eeuwige hulp en redder. Vind je ook niet erg maar juist heel leuk om te doen. De wijsheid en rust straalt van je af.
Toch voel ik mijn keel kriebelen … zeg je ook wel eens wat je dwars zit … tegen iemand … is er iemand voor jou of ben jij alleen de sterke schouder? Je kan het wel alleen maar soms word je er moedeloos van. Soms weet je het ook niet zo goed en wil je even rust. Gewoon, lekker alleen zijn. Ik zie je tegen een boom aan zitten met een boek. Even geen mensen om je heen maar alleen jezelf. En een boek.
Mijn keel gaat echt flink pijn doen, spreek je uit, zeg dat het af en toe teveel wordt. Je bent namelijk geen superman maar gewoon een mens. Een lief mens maar je blijft een mens en geen robot. Een mens heeft ook gevoel en moet ook af en toe opladen. Flink opladen wordt hier gezegd. Stekker eruit en energie erin. Werk jij met computers of tv’s? Waarom zeggen ze stekker eruit? Opladen doe je buiten, in de natuur.
Je linkeroog (rechts op foto) straalt rust en wijsheid uit. Je rechteroog (links op foto) een soort afwachtendheid. “ja, wat wil je nu weer van me?” (maar dan aardig hoor, dat denk je alleen, soms) Dat gedeelte heeft er een beetje genoeg van; even genoeg “gezeur/ellende’ van een ander aan je hoofd gehad. Ik zie ook een soort hulpkreet in dat oog, jij wilt geholpen worden. Weer die keel …. Je zou je moeten uitspreken, zeggen waar je grens ligt en je er ook aan houden! Ik krijg ook een dubbel gevoel bij je. Speel je vaak toneel heb je een bepaalde schijn op te houden? Ik vraag dit omdat ik steeds je gezicht zie veranderen. Soms in een wat minder aardig iemand (maar je bent mens!!!!! Niemand is altijd aardig!!!!)
Ik ga ook moeilijker ademen. Heb jij astma of een ander longprobleem?
Superman is niet altijd superman. Superman is niet altijd aardig en wil niet altijd helpen. Superman is ook niet altijd sterk. Je bent keurig gekapt en gekleed. Spring eens uit de band wilde ik zeggen maar het begint gelijk overal te kriebelen bij me, serieus! Ik word ook erg onrustig nu. Voel jij je alleen maar goed als je er tiptop uitziet, is dat een soort must voor jou? Eén haartje niet goed en je blijft net zo lang duwen en trekken tot het goed zit?
Laat maar, ik sla door. Hopelijk kan je er iets mee en sla ik de plank niet finaal mis. Ik geef het stokje door aan een ander!
Groet, Sarah