Loading...
nl

Het genot van de kleine dingen

diebrabander
diebrabander okt 15 '12
Dag allemaal,

Hoe kan je denken jullie jezelf 'trainen' en aanleren om juist van de kleine dingetjes te genieten? Überhaupt van bijna ieder moment genieten?

Want ik heb werkelijk waar een prachtig leven en ben snel tevreden, maar ik wil gewoon nóg meer van de echt kleine dingetjes leren genieten en houden.

Hebben jullie bepaalde ideeën/eigen ervaringen over hoe ik dit kan bereiken?

Groetjes,
Willem
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '12
"Nog meer van de kleine dingen genieten"... Ik val hier toch over het stukje "nog meer".

Want dat is de kern van deze maatschappij. Het moet nog meer, nog mooier en nog beter.

De kleine dingen zijn juist de kleine dingen. Genieten van de kleine dingen is vooral er bij stilstaan en beseffen dat ze mooi zijn. Dus sta stil, en wil niets meer, maar wil juist minder.....
diebrabander
diebrabander okt 15 '12
Oke dan bedoel ik 'meer', ik wilde jullie gewoon duideliijk maken dat ik wel gelukkig ben, maar de echte kleine dingetjes doen we niks.

Ja, maar mijn vraag is dan: hoe krijg ik dat besef? Behalve gewoon stilstaan dan, want dan komt het nog niet echt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '12
Minder willen... Dan komt het vanzelf.

Anders ga je er geforceerd mee werken.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 15 '12


Met de kleine dingen worden de dingen die niets kosten bedoeld,
Het gaat om bijv: een beetje aandacht, een luisterend oor, een arm om je schouder, of iemand helpen met over steken...
Het gaat om het gebaar...
Want dat bijv. jou was gedaan wordt door je moeder is in jou ogen
misschien niet meer dan je recht... je denkt er niet bij na...
Tot je op jezelf gaat wonen, dan pas merk je wat een opgaaf het kan zijn om de was te doen... meestal komt dan het inzicht...
(bij mij wel in-ieder-geval wink)


Als je je het bewust worden dat niets vanzelfsprekend is, dan ga je de dingen meer waarderen...
Dan kun je genieten van de "kleine dingen" want de kleine dingen zijn eigenlijk juist de grote dingen...
kleine moeite, groot gebaar

Kijk eens wat er allemaal voor je wordt gedaan in het leven!
een bord eten, een dak boven je hoofd, een heerlijk verschoond bed enz. enz.
Ik weet zeker dat je daar dankbaar voor bent, alleen je weet nog niet beter dan dat het normaal is...

winkgroetjes Moonflowertje
Tammie
Tammie okt 26 '12
Hier een paar artikelen erover...

http://plazilla.com/de-natuur-doet-werkelijk-wonderen

http://plazilla.com/wees-elke-dag-dankbaar

http://plazilla.com/veranderingen-beginnen-bij-de-kleine-dingen

Ik hoop dat je daar een hoop informatie uit kunt halen...

Succes en vergeet niet te genieten van de kleine dingen... (bijvoorbeeld dat iemand deze artikelen speciaal voor jou heeft opgezocht) smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 26 '12
smileWat lief van je, Tammie tongue

groetjes
diebrabander
diebrabander okt 28 '12
¡Muchas gracias!

Het genieten zit m inderdaad (dus) in de kleine dingen die niets kosten en er écht van leren genieten leer ik door stil te staan en het te waarderen, dank jullie wel voor jullie reacties & moeite (om dingen op te zoeken etc haha!)

Groetjes,
Willem
Anne_marie
Anne_marie okt 30 '12
Ik geniet vaak van de kleine dingen van het leven. Van elkaar houden en lief hebben dat zijn dingen die mij zo dierbaar zijn. Ik kan daar enorm van genieten.
Voel mij daar ook vaak wel alleen in in deze harde maatschappij, dat is jammer.
Maar in mijn eigen ogeving is dit wel een heel belangrijk iets om te genieten van de kleine dingen
spirita
spirita okt 31 '12
sindskort geniet ik ook van de kleine dingen, het gevoel had ik ineens, gewoon samen met mijn man een bakje koffie drinken, gewoon samen zijn, we hoeven niet eens te praten.

de kat die lekker ligt te slapen, en die af en toe bij mij komt liggen als hij zelf zin heeft natuurlijk, ik roep hem vaker bij mij, maar dan wilt hij niet, nee is nee bij een kat haha
behalve als ik hem roep en hij krijgt een snoepje, goh dan is hij snel bij me haha

maar van zulke dingen geniet ik, ook als ik zie dat mijn kinderen vrolijk zijn of als ik zie dat ze genieten.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki