een oude ziel is een ziel die al vaak opnieuw op de aarde is geboren... zelf geloof ik dat iedere ziel even oud is, maar door de levens heen wordt je wijzer (levenswijs door ervaring en bewustwording)
Dus eigenlijk is het geen oude ziel maar een ziel die al heel wat heeft meegemaakt door de levens die je hebt gehad...
Wat normaal is, is dat je het niet meer kan herinneren...
Maar onbewust neem je het mee (je ziel blijft altijd bestaan, dat is zo'n beetje het enige wat je mee neemt als je incarneert in een nieuw lichaam)
Dus eigenlijk is het helemaal niet erg om een wijze ziel te hebben, integendeel! Waarschijnlijk voelde je je vaak veel wijzer dan jou klasgenoten...
En je hoeft echt niet bang te zijn dat het na dit leven "over" is hoor
Want als je in je laatste leven zit, dan kun je na het leven altijd nog "doorstuderen" en dan andere mensen gidsen...
Sommige hebben een andere taak, in het hiernamaals...
Maar zover is het nog lang niet....
over dat ASS heb ik eventjes gegoogled omdat mijn broertje ook een autistische aanverwante stoornis zou hebben, en uiteindelijk bleek het schizofrenie (eigen wereldje, niet praten als kind zijnde) maar dat is weer wat anders...
Autisme en HSP gaat vaak samen
Ik vraag me alleen af: waarom ben je zo onzeker?
^^ dat zeg ik wel, maar zelf heb ik het ook wel die onzekerheid
En ik weet niet goed waar het vandaan komt? Misschien wel bij de persoon die tegenover mij zit, want ook ik ben HSP-er...
Wat mij altijd overeind gehouden heeft is juist datgene waarvan ik pas een paar jaar weet dat het mijn gids is!
Ik voer hele gesprekken in mijn hoofd met mezelf
naja... waarschijnlijk begrijp je het wel
het zijn mijn eigen gedachten maar mijn gids kan alleen maar communiceren door mij heen zegmaar...
Zodoende vraag ik me dus iets af in gedachte, en gelijk krijg ik het (wijze) antwoord in gedachten op een hele simpele manier...
ik noem mijn gids altijd (simpel)
Waar ik naar toe wil eigenlijk (want ik dwaal af)
Eigenlijk zou je voor jezelf eens in gedachten (of hardop) dingen
die je je afvraagt, moeten vragen aan je gids... want tussen de regels door lees ik (in je verhaal) dat je duidelijk wel contact heb met hem/haar alleen ben je je er nog niet van bewust?
uit dit stukje haal ik dat:
ik heb altijd al geweten dat ik anders was dan mijn leeftijd genootjes, en er werd mij al op jonge leeftijd al vertelt dat ik op een andere manier praten zoals andere kinderen deden, ik werd er vroeger al er vroeg op gewezen dat ik wijsheden had die een kind op die jonge leeftijd niet zou moeten weten, nu nog steeds word ik als een bizar meisje gezien vanwege mijn 'wijze' levenswijze.
Je wist het: maar hoe je het wist weet je niet, toch?
weten is ook een kanaal waardoor de gids communiceert!
Ik kan je nog wel een paar linkjes geven over hoe je bewust leert omgaan (communiceren) met je gids als je wil...
Mij heeft het in ieder geval doen inzien dat mijn gids er al vanaf ik me kan herinneren is...
En wat hij me al die tijd al heeft doen inzien enzo!
Ik hoop dat het je een beetje begrijpt, wat ik schrijf...
je begrijpt het wel
dat weet ik
Ik hoop dat de stukjes ineens in elkaar zullen vallen
Want elk stukje heeft goede info, alleen je zal het op de goede plaats moeten leggen om het plaatje compleet te krijgen...
Je bent al een heel eind op de goede weg!
Groetjes Moonflowertje
ps: ik had me voorgenomen om het woord 'moet(en)' niet meer te gebruiken, en helaas.... heb ik gefaald
Maar het is goed bedoeld hoor...
Ik voel heel sterk dat je een klein duwtje nodig hebt om de puzzel op te lossen, en ik heb het gedaan in mijn eigen taal!
groetjes