Loading...
nl

Hallo daar..?

Richie Richard
Richie Richard sep 23 '12
Ik ben er weer, I.. guess..
Ondertussen 19 jaar, gestopt met studeren en "bekende youtuber" (met een fanbase van ongeveer 26.000 jongeren tussen de 12 en 17 jaar durf ik dat wel te zeggen.)
Ook afgestudeerd voor ICT, en met meer oriëntatie naar muziek toe.

Gestopt met medicatie, na vele soorten uitgeschreven gekregen medicatie geprobeerd te hebben.

Naar mijn weten sta ik ook niet meer met beide benen op de grond en kan ik zeggen dat ik mijzelf niet meer herken als ik kijk na de laatste keer dat ik aanwezig was op merudi. (Wat overigens een korte duur was)
Daarbij ben ik heel sceptisch geworden over mijn eigen gave en begin mijn grip er op weg te glijden. Gezien ik de vaagheid niet kan onderscheiden van fantasie en realiteit.

Dat ter zijde is mijn slaap ritme heel erg afwisselend, vandaar dat ik dit om 3 uur snachts post.

Ik ben hier weer om misschien weer eens bevestiging te kunnen krijgen o.i.d.

Daarbij ben ik mijn voetstappen aan het terug zoeken. Oude dingen ophalen, kijken wat ik in de jaren gedaan en bereikt heb.

Zo ben ik oude verhalen van mijzelf gaan lezen. En grinnik ik af en toe van mijn onkunde op fora's.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik hier kom doen.. Maar ach, het doet vast geen kwaad!
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 23 '12
hey Richie! welkom terug...
soms ga je inderdaad heel snel (iedereen)
en zal je een stapje terug moeten zetten, om uiteindelijk
weer verder te kunnen!
tenminste zo is mijn ervaring ook!
Ook dat slaap ritme kan ik nog steeds niet onder de knie krijgen,
(ik leef het liefst snachts)

Sceptisch is helemaal niet verkeerd vind ik zelf! ik ben ook sceptisch en overal is wel een logische verklaring voor te vinden!
Behalve voor de dingen die allen maar te verklaren zijn als paranormaal...
Dan is paranormaal begaafd zijn ook best logisch, dacht ik zo laugh
Als ik soms dingen terug lees, denk ik soms: jeetje wat ben je toch een wijsneus, Moonflowertje wink
Ik weet dat ik het niet zelf verzin want zo wijs ben ik niet!
Daarom is de logische verklaring vaak: mijn gids smile

en het maakt niet uit wat je komt doen, je bent van harte welkom hoor wink

groetjes Moonflowertje
Richie Richard
Richie Richard sep 24 '12
Dankje wel MoonFlowertje! Ik was best wel een wijsneus die tijd. Ik verwacht van mijzelf dat het nu minder is gezien ik nu meer aan begin te nemen van anderen. (En dat werd hoog tijd ook)

Ik ben met name sceptisch over de dingen die ik niet kan verklaren. Ik durf het niet direct op de stapel paranormaal te gooien, zonder dat ik weet wat er precies is gebeurt en hoe. Om zo te onderscheiden of het fantasie of werkelijkheid is. Het is een aardige klus, maar tot nu toe heeft het mij helderheid gegeven.

Ik hoop hier nu wat langer te blijven dan de vorige keer en even wat meer wijsheid op te steken.
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 24 '12
Volgens mij heb jij ook de gave van weten?
Je weet bepaalde dingen en als mensen vragen; hoe weet je dat?
Dat je als antwoord geeft: Dat weet ik gewoon... tongue

hoe je het weet, dat weet je niet...
maar het klopt wel!

( dit is wat ik tussen de regels door lees, uitgegaan van mijn eigen ervaringen)
het feit is, dat je precies kan vertellen hoe bepaalde dingen zullen gaan, als mensen vragen hoe kom je aan die wijsheid?
tja... dat kun je niet uitleggen...
het is gewoon daar,
je eerste ingeving is vaak de beste, als je er over na gaat denken, dan neemt de fantasie de overhand...
het is een fractie van enkele seconden, daarna neemt je gevoel, of je eigen gedachten het over...

Houd het maar op dat je gids je een hint geeft...

groetjes Moonflowertje smile
Richie Richard
Richie Richard sep 25 '12
Natuurlijk is mijn eerste ingeving vaak het beste. Maar desondanks evalueer ik het eerst, voordat ik het naar de praktijk zet. Ik moet je gelijk geven over de wijsheid. Al vind ik mijzelf niet wijs, daar niet van. Maar het klopt wel dat ik vaak niet kan verklaren waarom ik iets weet. Als het nu gaat over mensen kennis, of de werking van bijv. een apparaatje.

Naar mijn idee is het gewoon mijn brein die naar een logische verklaring zoekt bij iets en daar mee bepaalde andere dingen probeert te linken. Bij mensen zal dat vaak om mijn eigen ervaringen gaan, over het geen dat overeen komt met anderen. Apparaten is op de logische manier te verklaren hoe het in elkaar steekt, omdat er meestal geen andere mogelijkheid is, of dat een andere mogelijkheid te duur, of omslachtig is.

Zo kan ik er dieper op in gaan, maar ik denk dat mijn manier van denken gewoon zo gestructureerd is.

Weliswaar zoek ik wel meer ontspanning aangezien ik door heb dat ik dit mis. Het maken van YouTube Video's en het entertainen van mensen, was eerst een ontspannende hobby maar is nu een stresserend vorm van werk geworden. Het is nog steeds leuk, maar ik moet zeggen dat het wel erg veel energie van mij eist. En ik betrap mijzelf er op dat ik af en toe uitwegen zoek om een moment rust te kunnen nemen. (Door bijv. een dagje mijn eigen internet verbinding te saboteren.)

En dan te bedenken dat in combinatie met mijn ADD het lastig is om gericht energie te steken in een bepaalde taak, maakt dat het nog extra uitputtend.

Dus mocht je tips hebben voor een goede rust/ontspanning dat niet veel tijd kost. Dan zal ik ze al te graag willen lezen en het uitproberen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 25 '12
Welkom terug. Wat effectieve aarde oefeningen zouden goed voor je zijn. Heb je al eens aan yoga gedacht?
Richie Richard
Richie Richard sep 26 '12
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit yoga gedaan. Enige ideeën hoe ik dat kan uitvoeren dan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 26 '12
Mijn vriendin heeft een yoga dvd gekocht die je thuis kan volgen. Zijn niet zo duur en erg makkelijk in gebruik. Zij heeft alle dvd's van GAIAM. En degene die zij veel gebruikt is: "Yoga relaxed in 15 minuten" met rodney yee & Mariel hemingway.

De serie is van Leefbewust.

Dit is de DVD:
http://www.bol.com/nl/p/instructional-gaiam-yoga-resultaat-in-15-minuten/1002004008503782/
Richie Richard
Richie Richard okt 2 '12
Ik zal het overwegen en bekijken. Bedankt voor je tip!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki