Loading...
nl

braakfobie

irmaladouce
irmaladouce sep 5 '12
Ik heb sinds mijn negende een fobie voor overgeven. Hoe het gekomen is weet ik niet. Ik vond het wel altijd eng als er iemand moest braken terwijl ik er bij was. Ik was dan altijd minstens een week van slag en durfde zelfs niet echt te eten, uit angst dat ik dan ook moest braken. Ik heb verschillende therapieën gedaan maar het blijft aanwezig en vaak beheerst het mijn leven. Die fobie is iedere minuut aanwezig en verpest mijn leven. Ik durf niet uit eten te gaan,niet in het vliegtuig,naar de kermis.....Dingen waarbij er een grotere kans is waar iemand moet braken (café bv) ontwijk ik.
En ook dingen waarbij ik zelf zou kunnen gaan braken doe ik ook niet. Dit put mij uit. Steeds tegen de angst vechten en proberen realistisch te denken.......dat is mijn leven. Heeft iemand tips voor mij of een idee hoe ik hier vanaf kan komen? Dit is niet te doen zo. Liefs Irma
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 5 '12
hoi Irmaladouce,

heb je Regressie-reïncarnatie- therapie al geprobeerd?....
het zou namelijk heel goed kunnen, dat het iets is uit een vorig leven?

groetjes Moonflowertje wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '12
Inderdaad regressie therapie kan hier goed bij helpen. Ik heb in de merudi-praktijk een manier om dit te onderzoeken en uit te werken.
PrettyGirl23
PrettyGirl23 sep 5 '12
Wat vreselijk! Ik weet precies waar je het over heb. Ik heb het zelf ook namelijk, een vreselijke angst voor overgeven. Bij mij denk ik persoonlijk dat het wat met het verleden te maken heeft, ooit iets heel vies gezien. Het zou iets te maken kunnen hebben met het verleden.,

Gr,
irmaladouce
irmaladouce sep 6 '12
Ik heb een keer regressie therapie gehad. Daar zag ik beelden van mezelf dat ik op een soort kar afgevoerd werd. Ik weet dat het oorlog was en op die kar lag ik tussen andere mensen. Het was een soort grote kruiwagen van hout. We waren uitgemergeld en hadden geen kleding aan. De lucht die ik rook tijdens de sessie was ondragelijk. De mensen op die kar leefden niet meer. Maar hoe dit te maken heeft met mijn fobie, daar ben ik niet achter gekomen. Ik ben tijdens een andere sessie terug gegaan naar mijn eigen geboorte maar daar waren geen complicaties. Door deze fobie zit ik nu anderhalf jaar thuis en ben nu weer wat uurtjes in de week aan het werk. Toch heb ik veel hoofdpijn, maagpijn, buikpijn en er is door een reumatoloog fibromyalgie geconstateerd. Ik "scan" altijd mijn lichaam,in de angst dat er een kans is dat ik zou kunnen braken. Momenteel heb ik een strak gevoel in mijn maagstreek, waardoor ik weer erg paniek heb. En door de paniek wordt dat gevoel weer versterkt. Vorig jaar om deze tijd was ik radeloos en zag het niet meer zitten. Ik durfde niet meer naar buiten uit angst dat ik buiten zou moeten braken, of in de supermarkt e.d. Ik wil mezelf ontspannen alleen lukt het me niet. Ben echt bang en voel me helemaal niets waard.
Ik wil jullie bedanken voor de reacties. Dat jullie de moeite nemen om mijn verhaal te lezen. Zo voel ik dat er aan mij gedacht wordt. Vind ik hartverwarmend. Dank jullie wel!!
Liefs Irma
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 6 '12
Hoi irma. Als ik jouw verhaal zo. Lees krijg ik het gevoel dat het hier gaat om walging.. Ik zou er toch eens specifiek naar toe gaan via regressie . Ik voel namelijk een onverwerkt sterven bij je. Misschien wil je een keer een afspraak in de merudi-praktijk te maken.
irmaladouce
irmaladouce sep 6 '12
Ik voel bij de gekste dingen idd een gevoel van walging. Ik schrik een beetje van je reactie omdat ik het ook echt herken. Ik zou graag naar de praktijk komen maar ik heb hele erge angst om lange stukken in de auto te zitten. Misschien lukt het mij om me hier overheen te zetten. Vooral als ik er beter van wordt.
admin
admin sep 7 '12
Hoi Irma,

Dit is zo triest ... zo'n leuke jonge dame en je leven wordt op deze manier zo verknald! Heb je hier al met je huisarts over gesproken?

Dit vereist wel professionele hulp anders blijf je kwakkelen of wordt het erger.

Natuurlijk, regressietherapie zou best kunnen helpen maar heb je je ook al laten informeren over andere manieren? Ik ken iemand die enorme angst had en m.b.v. EMDR eraf is gekomen. Zo zal je nog meer manieren hebben.

Niet dat ik zeg dat regressie niet zou kunnen helpen (wie ben ik om dat te zeggen! Ik wil zelf ook nog een keer bij Julien of iemand anders regressie doen om te begrijpen waarom ik reageer zoals ik reageer) Toch vraag ik mij af of je het niet via je huisarts moet spelen ... heb je daar al aan gedacht?

Heel veel sterkte en lieve groet, Sarah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki