Loading...
nl

Voor Marrianne van Leeuwen, ORB op de foto

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 9 '06
Ik plaats deze foto voor iemand die mij gemaild heeft.
 Quote:
ik zend u de foto van de orb die op mijn verjaardag verscheen in de zaal
ik weet niet wat dit is en betekend voor mij
ik hoop dat u mij andwoord kan geven met vriendelijke groeten marianne van leeuwen
Delen:
????
???? aug 9 '06
Die orbsen die iedereen altijd ziet op digitale foto's zijn gewoon stofjes in of op je lens of er vlak voor. Deze ontstaan ook meestal op geflitste foto's omdat deze stofjes het licht van de flitser weerkaatsen. Als je al eens buiten een foto maakt tijdens een buitje en je flitst dan, moet je eens zien hoeveel orbjes je dan ziet. Ook kan een andere lichtbron deze orbs veroorzaken. Zoals de zon of een lamp. Het is dus een weerkaatsing van licht.

Anderen zullen er mischien iets anders in zien. Geloof wat je denkt dat goed is.
De lichte plek op het voorhoofd van die vrouw met rode vest is de reflectie van de flitser.
LPChip
LPChip aug 9 '06
Ik vind die grote wel erg groot voor een stofje.. moet dan ook echt op de lens zitten.
????
???? aug 9 '06
Maar wat zou het in jou ogen zijn dan LPChip?
LPChip
LPChip aug 9 '06
Geen idee. Ik heb zelf nog nooit een Orb gezien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 9 '06
Orbs worden ook wel eens gezien als energien die vastgelegd worden. Soms zijn het entiteiten, soms zijn het stofjes. Ik geef LPChip wel gelijk dat deze erg groot is voor een stofje. Ik heb zelf regelmatig stofjes op mijn digicam-foto's, en die zijn meestal kleiner en zien er anders uit. Hebben een donker vlekje in het midden, en een randje. Deze heeft een aparte vorm. Toch is de kans groot dat dit wel iets is dat op het moment van fotograferen voor de lens "vloog" zeker gezien er geflitst is. De kans dat iets een echte ORB is vele malen groter wanneer er niet geflitsts is. Toch wil dat niet zeggen dat dit er geen eentje is! Zeker als ik kijk naar de positie van de ORB. Deze komt bij mij namelijk niet "willekeurig" over. Maar goed ik heb er geen verstand van verder.
LPChip
LPChip aug 9 '06
Dat is nou precies wat ik bedoel Nims. Kijk bijvorobeeld ook naar die rare kronkel lijnen binnen de "orb". Mogelijk een haartje op de lens naast een stukje stof, maar toch, erg raar gezicht.
????
???? aug 9 '06
Dit lijkt in mijn ogen op die dingen die je wel eens in je eigen ogen ziet. (niet in de spiegel maar als je op een bepaalde manier kijkt.) Dan kan je wel eens van die slijm achtige vlekken zien waar dan ook van die sliertjes door lopen.
Dat ie zo groot lijkt kan ook komen dat het een uitvergroting is van een kleinere foto. Maar wie weet is het wel een entiteit of energie. Ik vind het wel frapant dat je dit bij analoge fotografie bijna nooit tegen kwam.
Ayasha
Ayasha aug 9 '06
de foto is erg onduidelijk. Het stofje hoeft maar 1 mm groot geweest te zijn, door de oplichting van de flitst (die duidelijk gebruikt is) lijkt het veel groter en lijkt het een lichtbol :)
en inderdaad sylli: het grote kan ook door het vergroten van de foto. Van zo'n onduidelijke foto is het erg moeilijk om te zeggen 'ja das een orb!' of: 'nee hoor das geen orb!'

Maar ik voel persoonlijk niets speciaals bij deze foto...
LPChip
LPChip aug 9 '06
Ik ben met kath eens dat er verder geen "speciale" gevoelens zijn. Wat me wel op valt is, dat de andere stofdeeltjes (zie bovenaan) een stuk kleiner zijn dan deze grote.

Daarom moet het haast wel dat deze op de lens zit, mits het natuurlijk een stofdeeltje betreft.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki