Loading...
nl

Schoonheid

niels
niels jul 18 '12
Hallo allemaal,

Vandaag was voor mij een zeer bijzondere dag laughWat begon als een doodnormale dag is uitgevallen in een super fijne dag. Hoe dit komt zal ik jullie eens haarfijn uitleggen:D
Het begon allemaal deze morgen toen ik bij mijn grootmoeder mijn stiefvader aan het helpen was om de haag te scheren en op te ruimen vooral het laatste was mijn taak. Ik vond dit alles behalve vervelend. Ik genoot erg van de heerlijke geur van vers gesnede buxushaag en lavendel, echt een heerlijke geur. Op een gegeven moment zat ik dede bladeren van de haag bijeen te rapen toen ik plots iets met mijn hark raakte. Wat ik eerst voor een steen had aangezien was eigenlijk een pad. Eerst schrok ik een beetje en de pad was ook behoorlijk geschrokken ,hij bleef zo stil zitten dat ik voor vreesde dat ik hem een te harde tik had gegeven met hark. Maar snel genoeg bewoog die allerschattigste pad weer en met kleine parmantige sprongetjes kroop hij weer onder de haag. Ik vond dit zo schattig laugh.
Een paar uur later kwam ik thuis aan en zat ik rustig met mijn moeder te praten op het terras terwijl ik uitkeek over onze tuin toen plots een grote groep vogels neerstreek in de tuin. Je had moeten zien hoe schattig die vogeltjes liepen en hoe ze in groep zaten. Precies kleine mensjes laugh.
Deze 2 wondermooie ervaringen maakten mijn dag bijzonder goed en heb ik eindelijk het liedje kunnen maken dat ik al zo lang wou maken laugh
http://snd.sc/M7pQtR

Heel veel liefs
Niels
Delen:
Enigma
Enigma jul 18 '12
Hey Niels smile

Ik begrijp jou helemaal
Wat kunnen kleine dingen je toch gelukkig maken heh
Ik krijg er dan ook echt een blij gevoel van laugh

Ik had deze week een zelfde ervaring als jij
Mijn hond deed vreemd in de tuin, dus ik ging kijken
Er zat een pad voor de schuurdeur
Ik dacht straks beschadigd de hond de pad, laat ik hem maar naar de rand van de sloot brengen
Ondertussen met mijn blote voeten stappend op naaktslakken tongue

2 dagen later een jonge vogel die werd verzorgd door zijn moeder op de schutting van de tuin
Hij was nog een beetje wiebelig en de moeder hield hem goed in de gaten
Hij probeerde aan de bovenkant van de schutting insecten te eten
Dit deed hij terwijl hij met zijn pootjes de bovenkant vasthield en fladderde met zijn vleugels om zichzelf in evenwicht te houden
Hahaha ... het was een wat onhandig gedoe om te zien, maar uiteindelijk lukte het onder het toeziend oog van zijn moeder smile

Daar word ik blij van laugh

Ik begrijp dat je daar je inspiratie vandaan haalt voor je muziek wink
Ik heb ernaar geluisterd en vond het erg mooi
Vooral de opbouw wink
Dat zou zo in een film over de natuur kunnen passen smile

Lieve groetjes Enigma


MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 19 '12
Wou..

Prachtig stukje muziek, Niels!

En wat goed, dat je oog heb voor de prachtige natuur smile

Ik heb net een uil gezien tongue
hij streek ongeveer 5 meter van mij af neer
Ik zei heel zachtjes: Wou.. Hij keek een beetje om zich heen
Wel een minuut of 3 bleef hij zitten... Toen had hij me pas in de gaten tongue
Ook omdat ik hem na ging doen, denk ik smile
Hij kijkt dus met 2 ogen ipv met 1 zoals de meeste vogels doen
Hij stak zijn nek uit en hield zijn koppie schuin...
Dat deed ik ook... toen vloog hij weg shocked

(ik schrijf "hij" maar het kan net zo goed een "zij" zijn wink

Ik zat daar omdat ik wilde checken of ik er eventueel kan zoeken met mijn metaaldetector, volgende week...
Dat vind ik echt leuk om te doen, de plek is niet zo geschikt!
Ik ben blij dat jou pad niet hierbij zat, want de uil eet hem op, denk ik tongue

Vorige week zag ik op dezelfde plaats ook al een vos...
het is gewoon prachtig daar! langs de Waal
Cirr
Cirr jul 20 '12
Prachtig stukje muziek Niels, knap !!

Mooi gebied daar Moonflower !!
niels
niels jul 21 '12
@Enigma, oh, wat een fijne ervaringen laughvooral het verhaal over het lieve kleine vogeltje vind ik persoonlijk fantastisch. Het doet me een beetje denken aan het vogeltje dat ik vorig jaar een dag had opgevangen totdat het terug kon vliegen.:D
Dankje dat je het liedje mooi vond:D

@ Moonflowertje, dat lijkt mij daar wel een prachtige plaats daar de Waal. vossen en uilen zijn ook weer van die fantastisch mooie dieren laugh. Met een metaaldetector heb ik nog nooit gewerkt dus ik zou niet weten welke plaats ervoor geschikt zou zijn. Maar ik zie me al een beeld voor me van een vrouw met een te lange stofzuiger over de grond te zoeken naar iets waardevols zoals romeinse munten of iets dergerlijks laughHet lijkt me iets fijns om te doen laugh.
Jij ook bedankt dat je het liedje mooi vond:D

@Cirr, wat een mooie naam:D Jij ook enorm bedankt voor je lieve complimentje laugh
Cirr
Cirr jul 21 '12
Graag gedaan, Niels ! laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki