Loading...
nl

Pijn klachten

Tammie
Tammie jul 8 '12
Hallo lieve allemaal

Nou komt ie dan hoor:

Ik heb sinds een maandje of drie ernorme pijn!
De pijn is begonnen in mijn nek spier, beide kanten! Deze pijn werd snel al veel erger, het voelde alsof het helemaal strak getrokken was. Daarop volgde er een enorme hoofdpijn van 4 dagen lang! (normaal nooit last van) Toen is de pijn vanuit mijn nek langs mijn beide schouderbladeren gegaan. De pijn is daar enorm aan het steken. Langzaam trok ook dat door naar mijn armen en een beetje in mijn vingers zelfs. Net kleine stroomshocke'n.

Ik ben 5x naar een masseur gegaan!
De pijn is iets minder nu, maar nog steeds niet weg. Ik voel het nog steeds overal!

Ik zelf denk dat het spanningen en stress is, maar wat ik er ook tegen doe... helemaal niets helpt.

massage, warmtepleisters, kersenpitzakken, warm bad, oefeningen... allemaal al geprobeert en doe dat nog steeds.

Toen het begon zat ik nog in een relatie met iemand die niet goed voor mijn gezondheid was, die relatie heb ik net stop gezet. Maar goed... ik zit nog steeds met al die klachten te kijken! {:
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie jul 9 '12
Bij spanning en stress heb ik wel wat lichaamsgerichte tips. Deze heb ik geleerd van een medestudent op mijn opleiding tot holistisch therapeut/coach.

Klacht:
Lichaamsgerichte oefening om energetische spanning uit mijn schouder- en nekgebied los te laten.

Houding 1.1.:
Ik ga plat op de grond liggen, met een yogablok/of handdoek onder mijn schouderbladen. Ik houd mijn benen in kleermakershouding en leg mijn armen parallel aan de schouders opzij. Ik blijf 3 min in deze houding liggen en concentreer mij op mijn ademhaling. Wat ik ervaar is dat de spanning vanuit mijn schoudergebied wegvloeit via mijn handen; voelbaar als energieschokjes.

Houding 1.2.:
Ik rol op mijn rechterzij en blijf 3 min liggen om bij te komen van de vorige houding.

Houding 1.3.:
Childhouding. Ik ga op mij benen zitten en kniel voorover. Mijn voorhoofd laat ik rusten op de vloer. Mijn armen vallen langs mijn lichaam op de vloer. Zo blijf ik 3 min liggen, waarin ik de spanning via mijn derde oog en armen van me af laat glijden.

Serie: Somatics
Houding 2.1.:
Ik lig op mijn rug, waarbij mijn onderrug plat op de vloer ligt. Ik doe mijn rechterbeen over mijn linkerbeen. Mijn armen zijn parallel aan mijn schouders en vallen opzij. Ik laat mijn twee benen, die over elkaar zijn, 5 keer naar links vallen. Twee aandachtspunten zijn de ademhaling en de spanning rondom mijn heupgebied.

Houding 2.2.
De vorige houding houd ik aan. Dan strek ik mijn twee armen boven mij. Ik doe mijn handen tegen elkaar aan en laat mijn armen 5 keer naar rechts vallen en weer terug naar het middelpunt. Handen blijven op elkaar. Wat ervaar je?

Houding 2.3: contrabeweging
In deze houding doe ik een combinatie van de bovenstaande twee oefeningen. Het is als het ware een kurkentrekker beweging. De benen vallen naar links. De armen naar rechts. Wat ervaar je?

Houding 2.4.
Bovenstaande drie oefeningen, maar dan met het linkerbeen over het rechter.

Houding 2.5: contrabeweging
Rechterarm zwaait over de grond naar boven. De benen vallen naar links. Een tegengestelde beweging, waarbij mijn ogen mijn arm volgen.


Voor mij werken deze oefeningen heel goed. Op internet kun je ook filmpjes vinden: over 'Somatics'.

Groetjes,
L'arbe de vie
Tammie
Tammie jul 10 '12
Dank je wel ! Ik zal het gaan proberen
L'arbre de vie
L'arbre de vie jul 12 '12
Youre welcome

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki