Hoi Tammie,
Nog nooit heb ik een foto van een dier gelezen. Vooral ook omdat zij niet kunnen bevestigen of het klopt. Maar eens moet de 1e keer zijn.
Moeilijk vind ik het omdat ik al gelezen heb dat je schrijft dat je hondje ook energie oppikt van de onrust die in je huis was. Dit zal ik dus proberen uit mijn hoofd te zetten ... maar ja, ik ben een mens ... Dus ... of er wat zinnigs voor jou uitkomt?
* * * *
Wat me als 1e opvalt als ik jouw hondje zie is dat ze haast in elkaar gedoken zit. Afwachtend en bescherming zoekend op schoot. Nou loop ik vaak met mijn eigen hond in het bos en zie regelmatig dit soort hondjes (bedoel ik absoluut niet lelijk!!!) en heb daar een beeld bij: zenuwachtige blaffertjes (is mijn hond ook hoor
dus weer niet lelijk bedoeld)
Ze lijken voor niemand bang maar zijn soms kleine angsthaasjes en zeer aanhalig. Jouw hondje lijkt helemaal aan dit beeld te voldoen: angstig, aanhalig, zenuwachtig. Maar dat is wat ik zie op de foto. Mìjn 1e indruk. (en ik ken ze alleen uit het park en ik zie jouw hondje alleen op de foto en dat is een momentopname)
Ze kijkt ook zielig. Haar rechteroogje zit een ? voor, ik weet niet hoe dat heet. Ze kijkt moe. Ze is toch niet zo oud? Ik schat een jaar of 4 (maar wie ben ik)
Ze lijkt moe, berustend maar vreselijk lief en aanhalig. Doet alles voor haar baasje maar weet het even niet meer. Ze is in de war. “help me, ik wil slapen, ik ben moe maar ik weet het even niet meer. Gewoon slapen, zonder iets aan mijn hoofd.” Is het zo’n gevoelig hondje. Gevoelig voor stemmingen, voor verandering? Is er verandering bij je thuis? Ander huis, iemand erbij? Kan het zijn dat ze bang is jou kwijt te raken? Ik voel druk boven aan mijn maag.
Moeilijk hoor Tammie. Ik krijg zin haar op te pakken en te knuffelen en te zeggen dat het allemaal goed is en goed komt. Heel erg de bevestiging nodig dat het goed is en dat zij rustig hond kan zijn. Maar ja, het is mijn 1e keer en echt lezen is moeilijk. Ik denk haar te horen maar dat kan ook fantasie zijn ….
Wat er ook is met haar: wat een lieverd!!!