Loading...
nl

Je vorige leven

Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Hoi allemaal,

Ik ben al lange tijd geïnteresseerd om te weten te komen wie ik in mijn vorige leven(s) ben geweest. Vooral dan mijn laaste incarnatie. Ik heb het gevoel dat deze informatie me zou kunnen verder helpen bij wie ik in dit leven ben / verder zal worden. En vooral... omdat ik al heel mijn leven het gevoel heb dat ik op zoek ben naar mijn ware liefde. En dat deze persoon hoogstwaarschijnlijk de persoon is waarmee ik in mijn vorige leven een relatie had, maar waar er problemen zijn geweest waardoor we misschien wel niet helemaal bij elkaar konden komen. Ik heb in het verleden al wel wat beelden doorgekregen over zaken die heel erg leiden tot een bepaalde tijd waarin ik geleefd zou hebben en hij dan ook. Hou het voorlopig liever even voor mezelf. Maar ik zou er meer onderzoek naar willen doen. Om hopelijk te kunnen vinden wie ik en hij zijn geweest. Het is natuurlijk niet evident om erachter te komen wie we exact zijn geweest, maar het kan ook al helpen als ik daar een stukje dichter bij kom en bv. al wat meer te weten kom over onze situate. Mijn gevoel zegt ook enkele dingen, maar dat kan je nooit zeker weten.

Heeft iemand enig idee hoe ik die informatie zou kunnen vinden of krijgen? Heeft iemand een hulpmiddel?


Veel liefs,

Elfje21
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 20 '12
Je berichtje is (nog) niet af, maar ik reageer wel op je berichtje omdat ik in mijn praktijk veel werk met vorige levens. Namelijk via regressie therapie.

http://www.merudi-praktijk.nl/cgi-bin/cl/index.pl?page=/therapievormen/Regressie%20Therapie.htm

Regressie betekend letterlijk "het teruggaan tot een vroeger stadium". Als regressie als therapievorm wordt gebruikt, gaat men terug naar de oorzaak van een probleem. Hierdoor kan er inzicht worden verkregen in het ontstaan van dit probleem. Regressie wordt vaak met vorige levens in verband gebracht, maar dat hoeft helemaal niet. Een oorzaak kan ook in de vroege kindertijd liggen. Regressie brengt daar, waar de oorzaak van het probleem ligt.

Met regressie therapie ga je terug naar de oorzaak van de hulpvraag. Wanneer is iets begonnen en welke patronen herhalen zich in je leven? Deze vragen staan centraal bij regressie therapie.

Ben je nieuwsgierig naar vorige levens? Ook met regressie therapie kun je hier kennis mee maken. Soms ligt de oorzaak verder terug dan op het eerste gezicht lijkt. Toch hoef je niet in vorige levens te geloven om regressie therapie te kunnen doen.
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Ja, had per ongeluk mijn berichtje te vroeg doorgestuurd.

Ja, heb al wel van regressietherapie gehoord, maar heb het nog niet geprobeerd.
Het lijkt me interessant om het te proberen, maar weet op dit moment niet of dat een goede oplossing is.

Het zou ook kunnen dat het beter is voor me om bepaalde dingen met mijn zielsverwant op te lossen. Dan begrijpt hij misschien beter waarom ik bepaalde dingen voel en moeilijk zijn in een relatie. En misschien heeft hij er ook wel iets aan in de periode dat ik mezelf daarin ontwikkel.

Vandaar mijn vraag... wat gebeurt er precies bij regressietherapie? Kan je ook iets meer over je vorige leven te weten komen, zonder meteen bepaalde problemen op te lossen. Of gaat dit vaak samen? En wat voor soort informatie krijg je vaak door over een incarnatie?

Ik woon zelf wel in België, dus dat wordt misschien moeilijk om tot jou praktijk te komen. Hoeveel betaal je eigenlijk gemiddeld voor regressietherapie?


Veel liefs,

Elfje21
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 20 '12
Als ik jouw volledige verhaal zo lees, lijkt het erop dat je met deze persoon in jouw vorige leven een zielscontract hebt afgesloten. Dat zorgt ervoor dat jullie nog steeds iets hebben uit te werken.

Dit doe je altijd alleen en niet met die persoon zelf, en kun je eigenlijk alleen via regressie uitwerken, omdat je moet teruggaan in het leven waarop jullie dit contract hebben gemaakt. Dit moet dan ontbonden worden, waarbij jij zelf terughaalt wat je daar bent kwijtgeraakt.

Klinkt ingewikkeled, maar dat is exact wat je in een regressie sessie zou moeten doen.

Je hebt er ook angst zitten, want het voelt als een onbreekbare band waarop straf staat. En dat is niets anders dan een echo uit het verleden, wat jou in je greep houdt om hier niet mee te gaan werken. Je hebt het tenslotte ooit met de beste bedoelingen afgesproken. Echter is het nu de tijd om deze contracten te vebreken, anders kun je niet verder naar je eigen zelf, en eigen identiteit te ontwikkelen.

Ik raad je echt aan om hiervoor naar een goede regressietherapeut te gaan, die ervaring heeft met het ontbinden van zielscontracten. Ik weet echter niemand in belgie die dit goed kan, dus laat je hierover goed informeren. Mocht je toch naar mij willen komen, dan kost een sessie 45 euro per uur.

Als je meer wilt weten, vraag het dan gerust.
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Hoi NiMS,

Het is heel raar om dat te horen. Het zou kunnen dat we een zielscontract hebben afgesloten, maar wil dat dan zeggen dat als ik die persoon nogmaals ontmoet in dit leven ik niets meer met hem mag of kan beginnen?

Want ik begrijp niet zo goed wat de bedoeling is van een zielscontract afsluiten en gebeurt dit tijdens het aardse leven of wanneer je al bent heengegaan en op weg bent naar een volgend leven op aarde?

Wat zou ik dan precies moeten terughalen uit dat leven?

Ik denk dat er inderdaad niet veel mensen zijn hier in België die dat doen. Maar ik zal eens nadenken of ik misschien eens tot bij jou kan komen. Misschien in de vakantie. Wanneer het schooljaar gedaan is.

Het boezemt me ook wat angst in te horen dat het contract moet ontbonden worden. Natuurlijk ook omdat ik niet goed weet wat het contract juist inhoudt en wat de bedoeling ervan is. Maar ik hoop dat ik hier niets verkeerd mee zou doen?

Veel liefs,

Elfje21
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Ik wilde je een privéberichtje sturen over iets waar ik nog aan dacht dat mogelijk zou kunnen zijn. Maar vind nergens hoe ik dat kan doen. Zou je me even kunnen helpen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 20 '12
Of je wel of niet een relatie met iemand zou moeten beginnen, zou een vrije keuze moeten zijn. Niet omdat er nog iets uit te werken is, of omdat jullie het vanuit een vorig leven hebben afgesproken. Je kunt deze vraag pas beantwoorden als je inzicht hebt gekregen in je contract, waarom het er is, en wat er is afgesproken. Dan kun je dit losmaken zodat je vanuit jezelf een keuze kunt maken hoe je met deze persoon, in dit leven, wilt omgaan.

Een contract ontstaat vanuit een aards leven, of soms ook vanuit het hiernamaals. Dat ligt aan wat je afspreekt. Als je bijvoorbeeld met de ander afspreekt: "Ik zal altijd voor je zorgen", dan heb je dit vastgezet en zul je je altijd verplicht voelen om voor die ander te zorgen. Een contract hoeft dus niet een fysiek papiertje te zijn, maar kan ook een "eed" of een uitspraak die vol overtuiging is gemaakt. Wat wel zo is, dat het altijd tussen 2 personen is en dat je deze altijd mag verbreken als het niet meer dient.

Als je angst voelt bij het idee dat je een zielcontract gaat verbreken, dan weet je dus al bijna zeker dat je er eentje hebt. Weet dat je altijd de keuze hebt om er iets mee te doen, dus het is aan jou om dit te bepalen. Wel is het zo, dat je er meer last van hebt, dan dat het je helpt, omdat je hierdoor niet vrij in het leven kan staan. Ook niet met deze persoon, omdat het contract nog tussen jullie instaat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 20 '12
Klik op mijn naam naast mijn bericht, en dan verschijnt de link: "Stuur een PB".
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Nu begrijp ik wat je bedoelt.

Het wijst er inderdaad wel op dat ik een zielscontract zou kunnen hebben gemaakt met iemand. Ik zal meteen in mijn PB vertellen wat ik denk dat er gaande is, al ben ik niet helemaal zeker of dat het probleem is, maar het lijkt niet anders te kunnen dan dat dat het probleem is.

Wel nog een vraagje: zou ik zoals je zegt, eerst aan de hand van een regressie kunnen achterhalen wat er precies is afgesproken en waarom we dit wilden? Zodat ik pas nadat ik dit weet kan beslissen of ik het contract wil verbreken of niet? En beslis je bij zo’n contract beiden over hetzelfde? Of kan het ook zijn dat ik iets wilde en hij niet?

Komt dit eigenlijk veel voor dat mensen een zielscontract maken? En hoe gaan de meesten ermee om?

Wat ik altijd al heb gevoeld is dat ik naar de wereld ben gekomen om mijn ware liefde te vinden en met hem een relatie te kunnen hebben. Ik heb altijd gevoeld dat ik hem zou vinden, maar kon nooit goed aanvoelen of het uiteindelijk iets zou kunnen worden tussen ons. Ik kan alleen maar zeggen dat ik voel dat hoewel er bepaalde problemen zullen zijn, alles wel goed gaat komen tussen ons en dat hij heel veel van mij zal houden. Als je deze laatste alinea goed leest, moet je het maar eens vergelijken met wat ik in mijn PB zet. Want ik ben zo verward nu en al een tijdje dat ik gewoon niet meer weet of het om een en dezelfde persoon gaat of om twee verschillende personen.

Kan ik dit eventueel ook achterhalen indien het om twee aparte personen gaat welke van de twee het is?
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Wat ik ook nog wil zeggen, want ik ben er al een even over aan het nadenken sinds ik erover praat met je... Het is alsof ik in een vorig leven heb afgesproken met iemand om altijd bij elkaar te kunnen blijven. Daar lijtk het toch op. Wie het is daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Maar het voelt tegelijkertijd verkeerd aan om het contract te verbreken. Omdat ik gewoon heel graag heb gewild dat we bij elkaar konden komen en waarschijnlijk hij ook. Maar ik weet inderdaad niet of dat wil zeggen dat het in dit leven ook wel echt zou (kunnen) gebeuren.
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Nog een vraagje... hoeveel sessies heb je nodig om er achter te kunnen komen wat er in het zielscontract is afgesproken en waarom je het hebt gesloten?
En hoeveel sessies heb je nodig om het zielscontract te ontbinden, indien ik dat zou willen?
Want ik moet zien dat ik het ook kan betalen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 20 '12
Het lijkt erop dat de details van het contract naar boven komen. "Het altijd bij elkaar blijven." Als je hierop een sessie doet, kan je in de sessie zelf besluiten of je hem wilt vebreken nadat je het inzicht hebt gehad. Het is aan jou om dit te doen. Dit kun je pas beslissen als je ontdekt waarom het is ontstaan in de eerste plaats. Dus wat jouw les hierin was.

Eén sessie is voldoende om dit uit te werken.
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Ik begrijp wat je bedoelt. Als ik nadat ik tot inzichten ben gekomen, toch zeg dat ik het niet wil verbreken, kan ik het op een later tijdstip in mijn leven dan toch nog wel verbreken?

En is het mogelijk om ook iets meer over mijn vorige leven te weten te komen met hem of al is het enkel maar over mezelf of over het land of de tijd waarin ik hetb gewoond? Of moet ik om deze dingen te weten te komen best een aparte sessie voorzien.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 20 '12
Als deze dingen komen tijdens zo'n sessie aan het licht...
Wie je was, met wie je was, waar je woonde,
En het belangrijkst: waar komt dit gevoel vandaan?

Als je daar bent, zul je het inzien, samen met NiMS en gidsen of iemand anders die daar ervaring in heeft ga je het inzien en hetgene afsluiten om in dit leven, te kunnen leven zonder het gevoel te hebben dat je iemands bezit bent, of contract breuk pleegt als je een relatie aan gaat met iemand...

Ze noemen dit ook Regressie- Reïncarnatie therapie
Dit is wat ik heb begrepen uit de boeken die ik er over gelezen heb...
Het kan echt heel goed zijn om iets af te kunnen sluiten uit een vorig leven, nu je de kans hebt...
Sommige hebben het gevoel telkens weer vast te lopen... levens achter elkaar ( dit zal ook duidelijk worden tijdens zo'n sessie)

groetjes moonflowertje wink

PS mijn informatie komt uit boeken, heb het zelf nog niet gedaan... terwijl het voor mij ook helemaal niet verkeerd zou zijn eigenlijk...
Momenteel heb ik alleen het geld ff niet...
laughik maak alleen maar schilderijen die ik zelf wil houden
Stom eigenlijk... maargoed, er komt vanzelf een moment dat ik inzie dat het een kwestie is van loslaten wink
Elfje21
Elfje21 jun 20 '12
Bedankt Moonflowertje! Ik hoop inderdaad ook om te kunnen achterhalen wie, wat en waarom en waarvan dat gevoel,...

Ik denk zelf wel dat het beter is voor me om het contract te breken om voort te kunnen in mijn leven, maar weet nog niet zeker of dat op het moment is wat ik wil. Dus ik hoop dat ik daar nog tijd voor kan hebben om erover na te denken. Maar het lijkt inderdaad niet slecht om ervanaf te zijn. Maar eerst natuurlijk even te weten komen waarom ik dat gevoel heb en wat het precies is. Dat is ook belangrijk voor mij.

Ik hoop dat jij ook met de tijd kunt regressie gaan doen of een manier kunt vinden om datgene los te laten wat je wil loslaten.

Bedankt voor je antwoord over waarover zo'n sessie gaat.
Hoop in ieder geval dat het me zal helpen als ik het in de toekomst uitprobeer. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki