Deze vraag komt eigenlijk in mij op, omdat ik bij mezelf vaak merk dat ik aan mezelf twijfel wat betreft zaken interpreteren/begrijpen/voelen.
Ik weet dat ik extra voelsprieten gekregen heb, maar ik vraag me vaak nog steeds af of ik ze wel goed interpreteer en dat ze niet door mijn onderbewustzijn worden beïnvloed omdat ik zaken misschien juist graag op die manier zou willen uitleggen terwijl er een hele andere uitleg voor is.
Zelf denk ik dat dat de ontwikkeling van mijn intuïtie behoorlijk in de weg staat, waardoor ik eigenlijk ook zelden of nooit zuiver iets kan interpreteren tenzij de signalen zodanig zijn dat ik er niet omheen kan. Want als je jezelf al niet volledig vertrouwd, hoe kan je dan een basis vormen op je gevoel?
Herkennen jullie dit? Hebben jullie ervaring mee?
Wat ik er denk ik dan ook bij moet vertellen is, dat ik vroeger als kind en tiener juist ontzettend dichtbij mijn gevoel stond, onderbouwen en omschrijven kon ik het toen niet, maar instinctief handelde ik er altijd naar met altijd positieve resultaten. Maar het blijft in deze wereld een beetje asociaal om te zeggen dat je iets niet doet omdat het niet goed voelt, mensen willen soms toch wat meer uitleg als je een afspraak afzegt ofzo. Zodoende dat ik in therapie gegaan ben en geleerd heb om kritischer naar mijzelf te gaan kijken zelfreflectie.
En ik denk juist doordat die zelfreflectie gegroeid is, het een rommeltje geworden is met mijn intuïtie want vanzelf ga je daar dan ook kritischer naar kijken waardoor je niet helemaal meer zuiver voelt.
Zou het mogelijk zijn, dat ik daardoor vaak zo vastloop? En wat zou ik eraan kunnen doen om het weer in balans te krijgen? Want met dat kritisch denken ben ik ook wel blij.