Loading...
nl

[gedicht] Geen titel...?

jo
jo dec 28 '06
Soms voel ik me gelukkig maar meestal niet
Hoe kan het toch dat niemand dat ziet
Na lange maanden komen ze met vragen wel een miljoen
maar vertellen me niet wat ik moet doen
Ik heb ook geen antwoorden op al die vragen
het enige wat ik doe is klagen
en waarover? over gewone dagelijkse dingen
die alleen maar leiden tot spanningen
ik voel me niet fijn en alleen
maar ik wil en durf ook nergens heen
Het enige wat ik wil is gelukkig zijn
maar op dit moment voel ik alleen maar pijn
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 30 '06
Mooi gedicht. Ik weet niet of dit je eigen gevoelens zijn, maar misschien dat dit helpt:

Pas als je iets wilt vertellen, kan je de vragen beantwoorden. Waarom zou je een vraag beantwoorden waarvan je het antwoord niet wilt geven als je de motivatie van de vraagsteller niet begrijpt?

Ik denk dat veel mensen met de angst leven dat wanneer je jezelf blootgeeft, er direct misbruik van wordt gemaakt.
jo
jo dec 30 '06
dank je wel nims en ja dit zijn mijn gevoelens opeens dacht ik: ik moet het nu opschrijven dat helpt. en ineens stond het er..

Ik denk dat veel mensen met de angst leven dat wanneer je jezelf blootgeeft, er direct misbruik van wordt gemaakt.

dat is idd zo ik ben er idd bang voor dat dat tegen mij gebruikt gaat worden..
waarschijnlijk omdat dat al zo vaak is gebeurd en iedere keer laat ik het weer toe!

Volgens mij weet ik nu waarom ik me al die tijd zo voelde.. ik heb dus ook mijn relatie soort van verbroken. maar dat zit een beetje lastig allemaal.

gr Jo
Thomas A
Thomas A dec 30 '06
Zet maar door Jo, de ontmoeting met jezelf is uiteindelijk de mooiste, daarna kun je de rest van de wereld aan...........

De angst waar jij over schrijft is voor de meeste mensen gewoon schaamte maar bedenk je;

kracht is mijn kwetsbaarheid
en kwetsbaarheid is juist mijn kracht.......

Liefs van

Thomas
jo
jo dec 30 '06
Dank je.. nu maak je me aan het huilen...
maar dat is niet erg!! zal er wel uit moeten..
Dit nieuwe jaar ga ik goed in! en niemand die mij tegen kan houden! mijn moeder zegt: Jojanneke in zo'n situatie mag je best eens een keer egoistisch zijn en lekker aan jezelf denken! maar ik kan het niet helpen ik krijg altijd medelijden door bepaalde dingen en vergeet ik de "kwade" dingen. Maar nu schrijf ik alles op en kan het dus niet meer vergeten!
Gr Jo
hestia
hestia dec 30 '06
ik sluit me voorledig bij de rest aan,
je hebt je gevoel mooi verwoord en denk dat ook dat een stap in de goede richtig voor jezelf is ,
veel sterkte,liefde en licht toegestuurd
liefs,
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 30 '06
Goed gedaan jo! Als er iets scheef zit, valt het niet recht te praten. Dat ligt altijd aan allebei. Het inzien hiervan is pas waar het om gaat. Bedankt dat je je wel naar ons wilt openstellen! Tenslotte is er niets kwetsbaarder dan het Internet.
jo
jo dec 31 '06
dank jullie wel!
Het ligt idd aan allebei en ik hoop dat ook hij dat gaat inzien.. Ik ben het alleen niet helemala met je eens over dat internet kwetsbaar is! ik zit hier veilig thuis achter mijn computer en ken jullie niet persoonlijk. dat maakt het voor mij makkelijker omdat ik dan alleen maar hoef te typen dat heb ik altijd al makkelijker gevonden dan praten..
Gr Jo
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 1 '07
Ik snap dat je het zo voelt, maar vergeet nooit dat het Internet niet zo anoniem is als dat je denkt. Zo kan iemand uit jouw normale leven ineens erachter komen dat jij hier op dit forum bent, en dingen van je te weten komen die je niet kwijt wilt. Als je heel veel pech hebt, kan dit ook iemand zijn die daar misbruik van maakt.

Het is ook geen verwijt, maar een waarschuwing. Wees je bewust van wat je neerzet. Ik let altijd op wat ik zeg, en gooi meestal niet zomaar mijn diepste gedachten en gevoelens op het Internet. Ik weet gewoon dat dit nare gevolgen KAN hebben.
jo
jo jan 1 '07
ja oke dat kan! maar ik gooi hier ook niet met details.. als iemand uit mijn omgeving dit zou lezen weten ze ineens een hoop meer over mij maar hebben niet de details om mij aan te kunnen vallen zeg maar...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki