Loading...
nl

4de dementie

Ilona83
Ilona83 jun 9 '12
Het lijkt wel alsof de betekenis van dementies in mijn eigen woorden word vertaald.
1d is plat....zoals een kind die tekend met stiften op papier.
2d gewoon de stoffen zoals deze zijn.
3d diepte in de wereld..diepteinzicht..een 3D inzicht zoals mensen diepte kunnen zien.
en dan 4d.....tijd.....
Ik kan tijd niet plaatsen.....
Het lijkt wel alsof ik moet leren om in 4D te leren leven..met tijd.
En niet abnormaal..maar op een manier zoals andere mensen tijd beleven.
Gewoon met een agenda en afspraken plannen in tijd.
Zoals volgende week..mischien zelfs morgen...verjaardagen...enz enz...

In mjn belevenis is 4D toch wel speciaal omdat wel als tieners gewoon met de tijd meegaan....,maar op het moment dat we ouder worden tijd een beter begrijpbaar consept word.

Zo heb ik ook een filmpje op youtube gezien dat als je dood gaat..tijd geen begrip meer is.
(Ik kan het niet duidelijk uitleggen..maar wat ik wil vertellen is dat tijd geen betekenis meer heeft want het begrip tijd zoals wij dat kennen bestaat dan niet meer)

Tja..ik weet het verder even niet meer en mijn uitleg is enorm warrig.
Maar ik wilde dit gewoon even kwijt.
Mischien dat in de loop van mijn leven dit voor mij duidelijker word.
Delen:
Serenity
Serenity jun 9 '12
Moet je nagaan dat er meer dan 4 dimensies zijn althans volgens andere , nou ik heb er ook de ballen verstand van en ik snap er ook geen fluit van!
Dus jouw uitleg was zeker van harte welkom bij mij. ^^
Novi
Novi jun 15 '12
Zo zie ik het ook altijd.
Quote:
1d is plat....zoals een kind die tekend met stiften op papier.
2d gewoon de stoffen zoals deze zijn.
3d diepte in de wereld..diepteinzicht..een 3D inzicht zoals mensen diepte kunnen zien.
en dan 4d.....tijd.....


Het mooie is, je kan die dimensies ook gewoon bereken en je kan daar dan theoretisch wat mee.
Toen men vroeg zei dat er geen leven na de dood was. Of dat mensen opgedeeld zijn en kleine deeltjes, molekulen en atomen. Was dat ook alleen theoretisch. Wie weet wat wij nog allemaal mogen leren.
Ariel
Ariel jun 15 '12
Sommige dingen zijn ook haast niet te bevatten.
En toch kun je erin leven.
Ik heb ook altijd moeite gehad met tijd ,maar tijd is ook iets dat mensen kennen.
Het universum kent het niet en dieren ook niet..
Ze reageren allemaal op de planeten.
Misschien de natuurlijke tijd?
Toch kun je zonder dit begrip heel goed meekomen in de wereld toch?
Je weet dat je om 9uur moet werken dus je bent dan op je werk.

3D: 3d diepte in de wereld..diepteinzicht..een 3D inzicht zoals mensen diepte kunnen zien.
Ik vind mijzelf in deze een mooi voorbeeld dat als je iets niet waarneemt wel in de wereld kan deelnemen.
Ik zie geen 3D.
Alles is plat en beelden bewegen voor elkaar langs.
Zo weet ik dat een auto voor een huis staat.
Ik kan afstand houden met autorijden omdat ik gewoon weet waar ik op moet letten om te weten dat ik vergenoeg weg ben.
Ik kan een pen pakken door er naar te blijven kijken en in te schatten waar het ligt.
Vroeger greep ik vaak mis ,maar nu heb ik tucjes geleerd vooral onbewust, waardoor ik wel iets kan pakken.
Als ik bij een afgrond sta weet ik dat het diep is ,maar als ik vertrouw op mijn ogen stap ik zo de afgrond in ,want het is even diep.
En zo kan ik doorgaan.
Je hoeft niet iets daadwerkelijk waar te nemen en toch is het er en kun je ermee omgaan.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki