Loading...
nl

Nims, wie wil mij lezen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '12
Ik probeer een foto te uploaden om te zien of het goed gaat. Uiteraard mag je deze ook lezen. Een zeer recente foto van vorige week smile.
Delen:
admin
admin jun 9 '12
Is gelukt! Ik zie jouw foto!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '12
Klopt, dus wie wil mij lezen? smile
Serenity
Serenity jun 9 '12
Ik durf niet zometeen beledig ik weer iemand en in dit geval ben jij dat dus dat gaat ik niet doen, nope! ^^

:-D
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '12
Wees gerust, ik voel me niet snel beledigd. En daarnaast zal ik altijd een reactie teruggeven hoor smile.
Butterfly86
Butterfly86 jun 9 '12
Mag ik eens proberen?

Ik zie een enthousiast iemand, en volgens mij maak je ook wel vrij snel nieuwe contacten, je lijkt me niet verlegen, maar eerder iemand die op een persoon afgaat om een praatje ofzo te maken..

Je hebt een groot hart, en volgens mij ben je ook niet snel kwaad te krijgen maar als ze jou kwaad krijgen dan is daar ook echt een goede reden aan vooraf gegaan.
Mensen voelen zich op hun gemak bij jou

Ook lijk je me heel aardig en sociaal en je houd van leuke dingen doen :-)

Hou je ook van shoppen?

Dit is de 1ste x dat ik dit doe, dus laat me iets weten of ik iets goed gezien heb....

groetjes

Butterfly86
admin
admin jun 9 '12
Ik ga een poging doen.

Je bent iemand die energetisch snel contact kan maken zonder er veel inspanning voor te doen. Het ligt in je natuur, het gaat zo goed als vanzelf. Het voelt een beetje aan alsof je kan 'spelen' met energie, het ook enigzins kan sturen/helen.
Je kijkt heel goed anderen aan, wanner ik naar je foto kijk dan kijk jij me recht aan.
Je kan goed in anderen kijken en daarbij weet je je te aarden, anderen spiegelen zichzlf wel eens aan jou maar eigenlijk reik jij hen aan van het hoort bij jou niet bij mij. Je kan dingen naar boven halen waar zij zich niet bewust van zijn.
Je bent heel vaak met anderen bezig, je blijft veel beter bij jezelf dan in het verleden daar had je nog wel eens last vast, hoe kom ik terug bij mezelf in mijn eigen energie/kracht.
Je houdt wel van een vlaagje humor en je kan waarderen wanneer een ander je een handvat aanreikt maar je wenst wel dat dit zuiver is, anders bedank je vriendelijk.
Je staat goed in het leven, je bent goed aanwezig in het nu. Je kan indien nodig voor je eigen groei terug in delen van jezelf om deze vervolgens in het nu los te laten.
Voor jou is het goed zoals het is. Je bent een tevreden iemand en geniet van het leven. Je onderricht jezelf, ik zie je daarbij in boeken. Het boek staat symbool voor de wijsheid en kennis waarover je beschikt.
Waarom vang ik nu maatschappelijk welzijn op?
Je voelt als een 'verlicht' iemand. Je hebt bagage uit je rugzak leeggemaakt en je beseft dat je die rugzak eigenlijk niet nodig hebt. Ik voel ook dat je zelf kan reizen in andere sferen? Je hebt je vleugels maar te spreiden en jij kan reizen naar waar je maar wil. Lemuriaan?
Je kan heel eenvoudig dicht bij anderen komen op hartgebied maar andersom is dat complexer maar ik voel hierin een stukje verleden dus wellicht is dat voorbij? Anderen hadden het moeilijk om dicht bij jouw hart te komen, je hield een bepaalde afstand, tot daar en niet verder, er was een grens.

Ik ben benieuwd of je er wat mee kan.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 10 '12
Het eerste wat in mij opkomt is (letterlijk)

Haha, kijk hem daar liggen dan smile
Je zit vol met positieve energie, en dat is ook wat je als het ware geeft op deze foto...
Ik zou bijna zeggen dat mensen die zich een beetje "down" voelen
(ochtendhumeurtje of iets in die geest)
maar eventjes naar deze foto moeten kijken, en ze zijn weer vrolijk

Dat is mijn beleving ^^

laughgoed bezig !

groetjes moonflowertje wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '12
Origineel bericht van: Butterfly86
Mag ik eens proberen?

Dat mag altijd smile.
Origineel bericht van: Butterfly86

Ik zie een enthousiast iemand, en volgens mij maak je ook wel vrij snel nieuwe contacten, je lijkt me niet verlegen, maar eerder iemand die op een persoon afgaat om een praatje ofzo te maken..

Klopt helemaal. Dat doe ik makkelijk en vind ik ook leuk om te doen.
Origineel bericht van: Butterfly86

Je hebt een groot hart, en volgens mij ben je ook niet snel kwaad te krijgen maar als ze jou kwaad krijgen dan is daar ook echt een goede reden aan vooraf gegaan.

Ja dat klopt ook.
Origineel bericht van: Butterfly86
Mensen voelen zich op hun gemak bij jou

Klopt ook.
Origineel bericht van: Butterfly86

Ook lijk je me heel aardig en sociaal en je houd van leuke dingen doen :-)

Ja ook dat is helemaal waar!
Origineel bericht van: Butterfly86

Hou je ook van shoppen?

Soms wel en soms niet. Ik ben wel van, als ik het nodig heb, dan koop ik het. Ik vind het wel leuk om te doen, omdat ik wel dingen koop die ik leuk vind. Dus ja, hou er wel van smile.
Origineel bericht van: Butterfly86

Dit is de 1ste x dat ik dit doe, dus laat me iets weten of ik iets goed gezien heb....

groetjes

Butterfly86

Alles is goed gezien, dus voor een eerste keer, helemaal goed! Gewoon ermee doorgaan dus wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '12
Origineel bericht van: Annasy
Ik ga een poging doen.

Je bent iemand die energetisch snel contact kan maken zonder er veel inspanning voor te doen. Het ligt in je natuur, het gaat zo goed als vanzelf. Het voelt een beetje aan alsof je kan 'spelen' met energie, het ook enigzins kan sturen/helen.

Klopt, dat doe ik inderdaad. Energetisch werken is iets wat ik zeer goed kan.
Origineel bericht van: Annasy

Je kijkt heel goed anderen aan, wanner ik naar je foto kijk dan kijk jij me recht aan.

Klopt ook. Ik kijk mensen altijd aan. Dan zie ik ook het meeste wink.
Origineel bericht van: Annasy

Je kan goed in anderen kijken en daarbij weet je je te aarden, anderen spiegelen zichzlf wel eens aan jou maar eigenlijk reik jij hen aan van het hoort bij jou niet bij mij. Je kan dingen naar boven halen waar zij zich niet bewust van zijn.

Ja klopt ook helemaal. Dat doe ik ook in mijn eigen praktijk, zodat anderen zichzelf kunnen zien. Als ik dat doe, noem ik het transparant worden. Ik zit er dan niet meer tussen, maar ziet de client zichzelf volledig.
Origineel bericht van: Annasy

Je bent heel vaak met anderen bezig, je blijft veel beter bij jezelf dan in het verleden daar had je nog wel eens last vast, hoe kom ik terug bij mezelf in mijn eigen energie/kracht.

Ja dat is ook waar. Dat ben ik inderdaad veel minder aan het doen nu.
Origineel bericht van: Annasy

Je houdt wel van een vlaagje humor en je kan waarderen wanneer een ander je een handvat aanreikt maar je wenst wel dat dit zuiver is, anders bedank je vriendelijk.

JA helemaal goed. Dat doe ik zeker en ik hou inderdaad goed van humor.
Origineel bericht van: Annasy

Je staat goed in het leven, je bent goed aanwezig in het nu. Je kan indien nodig voor je eigen groei terug in delen van jezelf om deze vervolgens in het nu los te laten.

Ja dat klopt ook helemaal.
Origineel bericht van: Annasy

Voor jou is het goed zoals het is. Je bent een tevreden iemand en geniet van het leven. Je onderricht jezelf, ik zie je daarbij in boeken. Het boek staat symbool voor de wijsheid en kennis waarover je beschikt.

Klopt ook.
Origineel bericht van: Annasy

Waarom vang ik nu maatschappelijk welzijn op?

Kan het zijn vanwege mijn de merudi praktijk?
Origineel bericht van: Annasy

Je voelt als een 'verlicht' iemand. Je hebt bagage uit je rugzak leeggemaakt en je beseft dat je die rugzak eigenlijk niet nodig hebt.

Klopt. Zonder rugzak is mijn leven een stuk makkelijker om te lopen.
Origineel bericht van: Annasy

Ik voel ook dat je zelf kan reizen in andere sferen? Je hebt je vleugels maar te spreiden en jij kan reizen naar waar je maar wil. Lemuriaan?

Ja inderdaad ik kan reizen in de sferen maken. Alleen geen Lemuriaan, maar Engel wink.
Origineel bericht van: Annasy

Je kan heel eenvoudig dicht bij anderen komen op hartgebied maar andersom is dat complexer maar ik voel hierin een stukje verleden dus wellicht is dat voorbij?

Voor mijn gevoel is dat voorbij. Ik ben wel voorzichtig naar wie ik toelaat, dus misschien is dat wat je voelt?
Origineel bericht van: Annasy

Anderen hadden het moeilijk om dicht bij jouw hart te komen, je hield een bepaalde afstand, tot daar en niet verder, er was een grens.

Ja dat klopt zeker wel. Ik ben duidelijk in mijn grenzen smile. Mijn vriendin komt af en toe nog wel eens te dichtbij en dan maak ik even heel goed duidelijk, dat er een duidelijke grens is.
Origineel bericht van: Annasy

Ik ben benieuwd of je er wat mee kan.

Ja super lezing! Alles klopt echt helemaal. Goed gedaan en dank je wel!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '12
Origineel bericht van: MoonFlowertje
Het eerste wat in mij opkomt is (letterlijk)

Haha, kijk hem daar liggen dan smile
Je zit vol met positieve energie, en dat is ook wat je als het ware geeft op deze foto...
Ik zou bijna zeggen dat mensen die zich een beetje "down" voelen
(ochtendhumeurtje of iets in die geest)
maar eventjes naar deze foto moeten kijken, en ze zijn weer vrolijk

Dat is mijn beleving ^^

laughgoed bezig !

groetjes moonflowertje wink

Dank je en inderdaad, een positieve flow is wat ik daar zeker ervaarde.
admin
admin jun 11 '12
Heel graag gedaan NiMS, ik dank jou voor je reactie laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 11 '12
tongue
Butterfly86
Butterfly86 jun 11 '12
Dank je wel voor je reactie! Begint ergens op te lijken hihi
Novi
Novi jun 11 '12
Hoi NIMS, als zie ik je foto al vaker hier zal ik toch een poging wagen. Dit is ook niet helemaal mijn ding, maar je weet nooit he.

Ik vind je een natuur-tiep erg speels en jongensachtig. Daarnaast heb je wel heel veel kennis en wijsheid. Komt altijd slim, intelligent uhm juiste woord, veel-wetend uit de hoek.

Afwachtend ook, misschien een beetje op afstand maar wel gereserveerd (is dat het goede woord) zo van. Ik laat wel iets horen als het mijn tijd is. Dan zeg je iets belangrijks, zo kijk je wel.

Op zijn tijd ook wel erg charmant, maar daar moet je jou wel eerst voor leren kennen. Als je vrienden bent/hebt is dit zeker vol vertrouwen, eerlijkheid en zekerheid. Op zijn tijd heb jij dan wel weer die afstand nodig.
Is denk ik ook goed, kom je weer lekker terug tot jezelf. 'moet ook niet alles op straat gooien'.

Ik denk dat je mensen altijd spontaan en vriendelijk ontmoet, halverwege en dat mensen dit ook zo zien.

Je hebt een grote steun en achterban, dit zou misschien ook wel spiritueel kunnen zijn. Ik zie je op de foto echt zo vastgehouden. Van; wij doen dit samen. Goed werk.

Verder hou ik ook wel van mensen die je echt aankijken, maar kijk je soms ook jezelf zo echt aan? Erdoorheen? Dan is het weer even tijd voor jezelf. Je hoeft niet gekwetst te zijn/worden.

Geen idee wat ik met dit laatste bedoel, dat kwam zo maar. Misschien dat je met die steun die ik omschreef en met hengeen je ons allemaal laat zien op merudi nog iets kan? Bijvoorbeeld, zelfwerk? Ik heb ook wel het idee dat je graag zelfwerk doet, dingen lezen en leren. Maar misschien dat je binnenkort een gevoel of kennis mag krijgen voor jou persoonlijk.

Oef, ik dacht ik probeer dit eens, kort vertellen, eerste indruk in een paar regels. Maar het is een heel verhaal geworden.

In ieder geval, jij lijkt me echt een super leuk iemand. :-)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '12
Origineel bericht van: Novi
Hoi NIMS, als zie ik je foto al vaker hier zal ik toch een poging wagen. Dit is ook niet helemaal mijn ding, maar je weet nooit he.

Ik vind je een natuur-tiep erg speels en jongensachtig.

Natuur valt wel mee, maar wel zeer speels en jongens achtig smile. Ik wordt ook altijd veel jonger geschat.
Origineel bericht van: Novi

Daarnaast heb je wel heel veel kennis en wijsheid. Komt altijd slim, intelligent uhm juiste woord, veel-wetend uit de hoek.

Klopt ook. Ik weet super veel. Wetenschappelijk, maar ook spiritueel.
Origineel bericht van: Novi

Afwachtend ook, misschien een beetje op afstand maar wel gereserveerd (is dat het goede woord) zo van. Ik laat wel iets horen als het mijn tijd is. Dan zeg je iets belangrijks, zo kijk je wel.

Ja dat heb ik de laatste tijd wel geleerd. Vroeger was ik aanwezig en ga ik wel mijn mening, ook zonder dat het gevraagd werd. Tegenwoordig zeg ik alleen wat als erom gevraagd wordt. Ik zie namelijk soms zoveel, dat niet iedereen goed weet hoe die hiermee overweg kan. En dan heeft het weinig nut om het te zeggen.
Origineel bericht van: Novi

Op zijn tijd ook wel erg charmant, maar daar moet je jou wel eerst voor leren kennen.

Dat valt wel mee. Ik flirt graag en makkelijk. Niet om er iets uit te halen, maar gewoon voor de gezelligheid. Met wildvreemden praat ik ook heel makkelijk.
Origineel bericht van: Novi

Als je vrienden bent/hebt is dit zeker vol vertrouwen, eerlijkheid en zekerheid.

Klopt helemaal.
Origineel bericht van: Novi

Op zijn tijd heb jij dan wel weer die afstand nodig.

Valt mee. Ik heb liever mensen om me heen, dan niemand. Zoveel afstand heb ik niet nodig, omdat ik altijd mijn eigen ruimte inneem. Ook als er veel mensen zijn, neem ik nog steed mijn ruimte in, waardoor afstand niet meer zo nodig is. Ik heb vooral geleerd om mijn grenzen aan te geven.
Origineel bericht van: Novi

Is denk ik ook goed, kom je weer lekker terug tot jezelf. 'moet ook niet alles op straat gooien'.

Haha, dat doe ik wel. Facebook gebruik ik super veel, om alles te delen smile.
Origineel bericht van: Novi

Ik denk dat je mensen altijd spontaan en vriendelijk ontmoet, halverwege en dat mensen dit ook zo zien.

Ja dat denk ik wel. Ik ben zonder oordeel naar anderen en laat ze zichzelf zijn.
Origineel bericht van: Novi

Je hebt een grote steun en achterban, dit zou misschien ook wel spiritueel kunnen zijn. Ik zie je op de foto echt zo vastgehouden. Van; wij doen dit samen. Goed werk.

Ik zie de Merudi leden wel als mijn achterban, aangezien ik Merudi heb opgericht. En ik geloof inderdaad dat wij het allemaal samen doen smile.
Origineel bericht van: Novi

Verder hou ik ook wel van mensen die je echt aankijken, maar kijk je soms ook jezelf zo echt aan? Erdoorheen? Dan is het weer even tijd voor jezelf. Je hoeft niet gekwetst te zijn/worden.

Nee dat doe ik niet. Daarvoor heb ik de wereld die mij spiegelt.
Origineel bericht van: Novi

Geen idee wat ik met dit laatste bedoel, dat kwam zo maar. Misschien dat je met die steun die ik omschreef en met hengeen je ons allemaal laat zien op merudi nog iets kan? Bijvoorbeeld, zelfwerk? Ik heb ook wel het idee dat je graag zelfwerk doet, dingen lezen en leren. Maar misschien dat je binnenkort een gevoel of kennis mag krijgen voor jou persoonlijk.

Ja dat geloof ik zeker. Ik ben ervan overtuigd dat het leven mij allemaal zaken terugspiegelt. En dat is bij mij vandaag weer gebeurd. Dat ga ik binnenkort weer delen als aanvulling van straal 12, Lemurie 2. Wordt vervolgd dus wink.
Origineel bericht van: Novi

Oef, ik dacht ik probeer dit eens, kort vertellen, eerste indruk in een paar regels. Maar het is een heel verhaal geworden.

Heel goed hoor en kan ik goed plaatsen allemaal.
Origineel bericht van: Novi

In ieder geval, jij lijkt me echt een super leuk iemand. :-)

Dank je. Ik kan het alleen maar hier mee eens zijn wink.
admin
admin jun 22 '12
Rond mijn mond, mijn lippen gaan tintelen. Je lacht, dat staat lief maar er is afstand, een muur omheen. Een bescherming. Je kan niet dicht bij je komen als jij dat niet wilt. Ik heb echt moeite je foto te lezen en moet echt diverse keren zeggen dat je het me wel kan laten doen omdat je je foto neer hebt gezet zodat we kunnen oefenen.

Dan komt er weer een beetje informatie, maar niet meer dan jij wilt. Makkelijk te lezen ben je niet.

Superwijze ogen, maar ze (door)voelen niet mee. (dit bedoel ik niet negatief! ze luisteren mee, je adviseert maar je huilt niet mee, snap je?) Je helpt maar het raakt je niet. Als je naar huis gaat ben je het kwijt. Aardig, meelevend en begrijpend maar die afstand blijft. Niets geef je van jouw energie als je dat niet wilt. Helpen ok, maar zelf hang je erboven.

Toch een beetje uitdagend kijkt dat rechteroog van je. Probeer me maar uit, het lukt je toch niet lijkt het te zeggen. Vind je het zo leuk dat mensen toch proberen jou verder te krijgen dan jij wilt in de wetenschap dat ze dat ècht niet kunnen. Een soort machtsgevoel, jij staat er ver boven denk je. Innemend maar zo'n afstand! Krijgt iemand ooit echt contact me je inzoverre dat je jezelf een beetje bloot geeft, je kwetsbaar opstelt? Wel mooi dat je je niet kwetsbaar opstelt, kan je ook niet geraakt worden. Kan je dan wel leren of hoef je niet gekwetst te worden om te leren. Ik vind het serieus wel heel mooi; ik zou willen dat ik het zou kunnen. Knap van je!

Kan niemand dicht bij je komen? Altijd die afstand? Wel aardig maar komt onecht over (voor mij, maar dat ligt meer aan mij dan aan jou). Misschien ook omdat ik gewend ben dat mensen geven, maar dan ook echt geven en daarna kapot zijn. Fout maar gebeurt heel vaak. Niet bij jou! Jij geeft maar mensen proberen het niet eens door jouw muur te breken om bij jouw energie te komen. Knap maar heeft iemand ooit het gevoel dat ze wat krijgen? Liefde, steun, aandacht geven zonder te verliezen. Mooi eigenlijk, ik denk even hardop. Hoever ben jij, ben jij die afstandelijke en speel je gevoel of ben je iemand die voor zichzelf opkomt, ook gevoel heeft, steunt maar dat doet omdat hij het kan, niet omdat hij dat zo voelt.

Voelen ... Weer die tinteling rond mijn lippen. Je houdt vaak je mond. Waarom? Omdat je vindt dat je niet alles hoeft te zeggen hoor ik. Grappig joh, die tinteling heb ik nog nooit gevoeld. Voelt ook een beetje gespannen, verbeten. Heel apart.

Ben benieuwd naar je reactie.
Eigenlijk denk ik het wel te weten, je geeft maar laat je niet leeg zuigen. OK, moeten we allemaal doen eigenlijk. Ben heel benieuwd naar die tinteling, gespannenheid. Die enorme muur.

pffff, zal ik dit plaatsen of niet? Misschien word ik gelijk verbannen hier frown

Groetjes, Sarah
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 22 '12
Origineel bericht van: sarah81
Rond mijn mond, mijn lippen gaan tintelen. Je lacht, dat staat lief maar er is afstand, een muur omheen. Een bescherming. Je kan niet dicht bij je komen als jij dat niet wilt. Ik heb echt moeite je foto te lezen en moet echt diverse keren zeggen dat je het me wel kan laten doen omdat je je foto neer hebt gezet zodat we kunnen oefenen.

Dat klopt Sarah, ik ben inderdaad open voor wie ik toelaat, maar gesloten voor wie niet. Dat je een tinteling voelt heeft denk ik te maken omdat ik sinds gisteren ineens zeer verkouden ben. Alles is aan het stromen en ik nies me in het rond. Vandaag valt het gelukkig alweer reuze mee en snuf ik nog een beetje.

Ik ben daardoor wel helemaal op mijn eigen energie en eigen herstel gericht en sta ik inderdaad niet open voor buiten.
Origineel bericht van: sarah81

Dan komt er weer een beetje informatie, maar niet meer dan jij wilt. Makkelijk te lezen ben je niet.

Dat hoor ik wel vaker.
Origineel bericht van: sarah81

Superwijze ogen, maar ze (door)voelen niet mee. (dit bedoel ik niet negatief! ze luisteren mee, je adviseert maar je huilt niet mee, snap je?) Je helpt maar het raakt je niet. Als je naar huis gaat ben je het kwijt. Aardig, meelevend en begrijpend maar die afstand blijft. Niets geef je van jouw energie als je dat niet wilt. Helpen ok, maar zelf hang je erboven.

Klopt en heb ik ook geleerd omdat ik therapeut ben. Ik voel wel mee, maar draag het niet mee. Dat komt, omdat ik anders voor de client ga zorgen en zijn / haar last ga dragen. Dan ontstaat er een afhankelijkheid en kan de client niet voor zichzelf zorgen en verwacht hij / zij dat ik de last van die persoon ga dragen en met me meenemen.

De client helpt zichzelf niet en gebruikt mij als ontladingsplek, er wordt niets opgelost, maar enkel de pijn verlicht.

Ik heb geleerd dat dit niet helpt en de client ook niet. Dus heel goed gelezen, want dat is namelijk precies hoe ik therapie geef.
Origineel bericht van: sarah81

Toch een beetje uitdagend kijkt dat rechteroog van je. Probeer me maar uit, het lukt je toch niet lijkt het te zeggen. Vind je het zo leuk dat mensen toch proberen jou verder te krijgen dan jij wilt in de wetenschap dat ze dat ècht niet kunnen.

Nee daar sta ik buiten. Mensen mogen het proberen, maar dat zegt veel meer over hun dan over mij. Ik ben gewoon mezelf en ik ben daar blij mee. Het is niet aan mij om iemand zijn / haar proces niet te gunnen, dus als iemand mij aan het uitproberen is, spreek ik ze aan op juist dat wat ze aan het doen zijn.
Origineel bericht van: sarah81

Een soort machtsgevoel, jij staat er ver boven denk je. Innemend maar zo'n afstand! Krijgt iemand ooit echt contact me je inzoverre dat je jezelf een beetje bloot geeft, je kwetsbaar opstelt?

Ik zou het niet kwetsbaar noemen, maar gewoon mezelf. En omdat ik mezelf altijd en overal kan zijn, mag iedereen dit ook zien. En omdat ik alles laat zien, geef ik me ook volledig bloot. En omdat ik blij ben met alles in en van mij, ben ik hier ook niet kwetsbaar meer. Ik heb de meeste dingen uitgewerkt. En ja, ik kom zeker nog wel dingen tegen en daar doe ik dan een sessie op. Zo wordt ik steeds minder kwetsbaar, maar niet omdat ik onkwetsbaar wilt zijn, maar omdat ik het uitwerk.
Origineel bericht van: sarah81

Wel mooi dat je je niet kwetsbaar opstelt, kan je ook niet geraakt worden.

En ik heb het gevoel dat juist deze zin hierboven, heel veel zegt over hoe jij in het leven staat. Ik zoek juist de dingen op waarin ik geraakt wordt, omdat ik hiervan leer en door het uit te werken, overheen komt.
Origineel bericht van: sarah81

Kan je dan wel leren of hoef je niet gekwetst te worden om te leren. Ik vind het serieus wel heel mooi; ik zou willen dat ik het zou kunnen. Knap van je!

Precies wat ik bedoel. Dit is jouw thema. Ik raad je dan ook aan, om hier eens naar te kijken en te leren hoe het ook kan. Een mooie uitspraak is dit:

Wees niet bang om te vallen, maar geniet juist van het leren opstaan. Zo heb je tenslotte ook leren lopen, want anders ging je nu nog kruipend door het leven.
Origineel bericht van: sarah81

Kan niemand dicht bij je komen? Altijd die afstand? Wel aardig maar komt onecht over (voor mij, maar dat ligt meer aan mij dan aan jou). Misschien ook omdat ik gewend ben dat mensen geven, maar dan ook echt geven en daarna kapot zijn. Fout maar gebeurt heel vaak. Niet bij jou! Jij geeft maar mensen proberen het niet eens door jouw muur te breken om bij jouw energie te komen. Knap maar heeft iemand ooit het gevoel dat ze wat krijgen? Liefde, steun, aandacht geven zonder te verliezen. Mooi eigenlijk, ik denk even hardop. Hoever ben jij, ben jij die afstandelijke en speel je gevoel of ben je iemand die voor zichzelf opkomt, ook gevoel heeft, steunt maar dat doet omdat hij het kan, niet omdat hij dat zo voelt.

Mooi hoe hier je eigen worsteling met dit thema naar boven komt. Laat het op je inwerken en trek je eigen conclusie. Ik kan je alleen zeggen hoe ik het zelf doe, en waarom ik het doe zoals ik doe. Ik doe het om te leren. Niet om onkwetsbaar te zijn.
Origineel bericht van: sarah81

Voelen ... Weer die tinteling rond mijn lippen. Je houdt vaak je mond. Waarom?

Omdat ik heel veel zie en weet en meestal het pas zeg als iemand het mij vraagt. Dit heb ik geleerd nadat ik veelvuldig bij anderen de vinger op de zere plek heb gelegd, maar dit niet werd gewaardeerd en zelf in het hulpverleners syndroom trapte. Dit heb ik losgelaten en houdt nu mijn mond tenzij iemand erom vraagt.

Dat geeft mij rust en hoef ik niet te werken, maar mag de ander aan zichzelf werken.
Origineel bericht van: sarah81

Omdat je vindt dat je niet alles hoeft te zeggen hoor ik. Grappig joh, die tinteling heb ik nog nooit gevoeld. Voelt ook een beetje gespannen, verbeten. Heel apart.

Ben benieuwd naar je reactie.
Eigenlijk denk ik het wel te weten, je geeft maar laat je niet leeg zuigen. OK, moeten we allemaal doen eigenlijk. Ben heel benieuwd naar die tinteling, gespannenheid. Die enorme muur.

pffff, zal ik dit plaatsen of niet? Misschien word ik gelijk verbannen hier frown

Groetjes, Sarah

Zie mijn reactie hierboven. En verbannen? Wees gerust want ik vind het een hele mooie en goede lezing. Een heel mooi process beschrijf je hier en je hebt me heel goed gelezen. Misschien is het nieuw wat je ziet, maar het klopt helemaal. Dus goed gedaan! En mocht je nog wat meer willen weten, voel je vrij om te vragen.
admin
admin jun 22 '12
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ook ik leer hier weer van blijkbaar!

Groetjes, Sarah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki