Loading...
nl

De TV de deur uit! Rust zonder die negativiteit.

admin
admin jun 8 '12
Sinds februari kijk ik al geen tv meer..... smileHeerlijk die rust! Mijn hoofd is leeg en ik kan me meer richten op het GOEDE wat zich in dit speciale jaar zal gaan afspelen. Ik weet dat alles GOED komt. En om me dan te laten bestoken door de negatieve input vanaf de tv, kies ik voor alleen maar positieve input van de Engelen. Op die manier is mijn energie uitstoot (om zo te zeggen) meer positief geladen.

Dus ik laat de politiek voor wat het is....... winktongueen blijf daardoor dichtbij mijzelf.
Ik zou zeggen probeer het eens......... smile
Delen:
admin
admin jun 8 '12
Ik merk heel goed wat er met mij gebeurd als ik dan toch even via teletekst (via het net) het nieuws bekijk blush........ik voel direct een afkeer sick(alleen maar negatieve berichten)! Dus dat laat ik maar achterwege.... smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 8 '12
Ja dat doe ik ook, geen TV meer kijken. Ik heb ook geen kabel abonnement. Als ik iets wil kijken, dan download ik het wel smile.
Ariel
Ariel jun 8 '12
De tv is niet helemaal uit bij ons ,maar we zijn heel selectief erin.
Inderdaad al dat nieuws geneuzel...het klopt vaak nog niet eens ook.
Ik merk altijd precies wie wel kijken ,want die mensen zijn vaak ook gestrest om wat er gebeurd in een ander land en o wat erg.
En dan denk ik :Ja wat kan ik ermee? Alleen liefde zenden naar de slachtoffers ,maar meer ook niet."
We kijken gewoon wat serietjes en een enkele talent show e.d. vermaak programma's
Geen reality dingen als big brother en zo waar mensen lange tijd met elkaar optrekken en al hun gezeur.
Of van die shows die zich inzetten om mensen die een puinhoop leven hebben weer te helpen.
Ik erger me er vaak gewoon aan hoe mensen een puinbak hebben gemaakt van hun leven en dan nu uit hun eigen puinbak gehaald worden voor tv en dan al die vrienden die dan ineens wel kunnen helpen.
Ik vraag me af :leren de mensen hiervan of zitten ze later weer in dezelfde puinbak.
Ook discussieshow wordt ik gek van.
Praten over niks en dan zogenaamt een fijn gesprek hebben gehad.
Ik mis veel heel veel diepgang in de tv tegenwoordig.
Ik wil gewoon dingen die je blij maken zien.
De tv staat dus meer uit dan aan ,want er is weinig blij makend op tv.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 8 '12
Ik heb er even een eigen topic van gemaakt. Wie van jullie kijkt nog steeds TV, en wat vind je er van? En wat kijk je graag, en wat kijk je liever niet?
admin
admin jun 8 '12
Ik heb eigenlijk alleen nog maar tv in huis omwille van mijn dochter. Zelf kijk ik zelden tv juist door bovengenoemde negativiteit erin.
Mocht er nu een goed nieuws zender bestaan zou ik wel kijken.
Als ik al eens kijk is het naar Animal Planet of National Geographic. Resultaat is wel als ik op het werk ben heb je dit niet gehoord of dat niet...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 8 '12
Ja dat is wel vaak de eerste reactie die ik krijg als ik zeg dat ik geen TV heb. "Maar hoe weet je dan wat er op het nieuws is?"

Mijn antwoord is dan altijd: Daarvoor heb ik facebook. Als er echt iets belangrijks gebeurd dan lees ik het wel bij mijn vrienden.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 8 '12
ik kijk ik zeker wel televisie!
vooral de waargebeurde programma's over fbi files
(hoe ze soms de daders vinden)
Ik weet niet waarom maar het boeit me gewoon...
wat ik ook leuk vind om te kijken zijn programma's als Tussen kunst en kitsch (schatgraven op tv gelderland)
En Pawn- stars
Het is soms ongelofelijk te zien hoe veel iets waard is...

Wat ik minder vind is die eeuwige reclame tussendoor

2 jaar geleden keek ik alleen op zondag-avond televisie
dan kwam altijd Vampire- dairees, medium, supernatural en charmed...
Helaas is dit nu niet meer...

tongue
Ariel
Ariel jun 8 '12
Ik dacht al:ben ik nou kippig ,maar er is een eigen topic van gemaakt hihi

Ja dat heb ik ook hoor dat mensen zich dan afvragen dat ik dan toch echt belangrijk nieuws mis.
Als het echt belangrijk is krijg ik het vanzelf te horen.
Dan vinden ze het nog raar ook.
Dan is er een bekend persoon overleden en dan is iedereen geschokt en dan reageer ik met :ja dat is ook erg ja.
En dan vinden ze me nuchter reageren.
Ik vind het jammer als een persoon die nog middenin het leven stond ineens weg is zoals Michael Jackson.
Ik luisterde graag naar zijn muziek en nu zal je niks meer horen ,maar ja als het tijd is is het tijd.
Zeker als iemand al hoogbejaard is ga ik er niet meer om treuren dan om mijn eigen familie.
En zo kan ik doorgaan ,maar als het inderdaad echt belangrijk is hoor je het vanzelf.

En ach wat is belangrijk: dat bepaal je eigenlijk zelf nog.;)
Solaria
Solaria jun 8 '12
Ow ik heb wel tv en kabel haha. laugh

Maar ik kijk bijna alleen films en series. nieuws programma's enzo kijk ik niet, wordt ik toch niet vrolijk van. Het is toch niet de hele waarheid, alleen dat wat ze willen dat je weet. Daarnaast geeft het me al snel een negatief gevoel. En je hoort het belangrijkste toch wel via via. smile
amor
amor jun 8 '12
Ik heb al een tijd geen tv meer en kijk ook amper programma's op internet, eigenlijk alleen documentaires en films. Was ik vandaag dus bij vrienden waar we voetbal keken, hartstikke leuk, maar dan tussendoor, reclame en voorstukjes van series en dacht echt bij mijzelf, mensen vragen mij altijd hoe overleef je dat zonder tv, nou moet zeggen, ik heb echt niets gemist.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 8 '12
Pas geleden waren we bij een oude vriend van mijn vriend
Die zei op een gegeven moment:
Ach ik heb een tv omdat er licht vanaf komt
En het geeft me het gevoel dat ik niet alleen ben...
meestal staat het geluid uit, en heb ik mijn eigen muziek aan staan
(hardrock, metallica, greenday enzo)
Ik moest er wel een beetje om lachen want ja...
Ieder zijn ding toch?
en eigenlijk past het wel een beetje bij hem

Eten koken doet hij ook alleen maar, zodat de bacteriën dood gaan
ipv dat het gaar wordt shocked
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '12
Voetbal is het enige waarvoor ik nu de TV aanzet. Dat vind ik leuk om te kijken en ook spannend omdat ik met een Poule meedoe smile. Zo ga ik ook vanmiddag lekker naar de stad, om naar Oranje te kijken. Dat vind ik heerlijk. Maar inderdaad die reclame, wat irritant dat getetter de hele tijd. Op mij komt het over als aandacht vragen.
Novi
Novi jun 11 '12
Ik heb wel een TV, deze word voornamelijk gebruikt door mijn vriend . Die wil elke dag TV kijken. Ik word er best wel gek van, en vraag regelmatig of ie uit mag.
Het vreemde is dat de tv alleen aanstaat als het donker is buiten.
Lang Leve de zomer dus.

Vroeger keek ik 's middags series, van die lekker voorspelbare. Dat deed ik eigenlijk tijdens het huiswerk maken omdat ik het huiswerk zo ongelooflijk saai en langduring vond duren omdat je per se alle vragen moet maken. Toen Dr Phil nieuw was, keek ik dat.
Nu kijk ik eigenlijk of er soms een leuke comedie op tv komt, die kijk ik dan samen. Reclame kijk ik het liefst niet.
Soms komen er mooie programma's zoals God in de Lage Landen. Leer je nog eens wat over Nederland en België en waarom dingen zo zijn intwikkeld. 3 op reis vind ik ook wel eens leuk.

Verder doe ik liever iets anders. Gelukkig heb ik 's avonds altijd veel werk of hobbies dus kom er weinig aan toe.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '12
Origineel bericht van: Novi

Het vreemde is dat de tv alleen aanstaat als het donker is buiten.
Lang Leve de zomer dus.

Ik vind dit wel opvallend. Alsof je vriend moeite heeft met het donker en alsof hem het gevoel van "alleen"-zijn overkomt, zodra het donker wordt. Wat vind hij hier zelf eigenlijk van? Wat voor gevoel geeft donker hem?
niels
niels jun 11 '12
Ik kijk de laatste tijd ook heel weinig tv. Ik heb vroeger nooit echt veel tv gekeken en als ik dan keek dan keek naar comedy series laughNu nadat ik klaar ben met leren , bezoek ik mijn favoriete fora en dan kijk een comedy serie op youtube. Dat is zoveel beter want op die manier heb je niet zoveel last van reclame laugh. Om eerlijk te zijn mis ik het echt niet. Veel liever zit ik nog een beetje te schrijven of te praten over iets interresants dan naar iets inhoudsloos te kijken.
Maar om eerlijk te zijn, niet alleen de televisie is er erg aan toe maar ook het onderwijs. De laatste jaren is het zo inhoudsloos geworden. Als je bijvoorbeeld naar taalvakken kijkt, dan zie je dat vaardigheden belangrijker zijn dan kennis ( eigenlijk zie je dat in elk vak) te weten hoe je iets moet gebruiken is veel belangrijker . Maar goed doet onze school daar niet aan mee met dat spelletje , hoewel ze de bepalingen van de inspectie en peadagogen niet volledig kunnen buitensluiten. Soms lijken de dingen die je leert nutteloos en zou je soms denken dat je beter andere dingen kunt leren dan geschiedenis , literatuur of filosofie. Maar die dingen maken je juist kritisch. Je gaat je makkelijker vragen stellen bij de dingen die in de wereld gebeuren. Je kunt me misschien een doemdenker noemen maar in mijn ogen , en ik ben niet alleen ook mijn leerkracht Nederlands denkt er zo over, is het weglaten van de kennis een manier om mensen minder kritisch maken , zodat ze later in het economische leven gehoorzaam zullen zijn aan de bevelen van hun baas. Zo gebeuren er nog van die dingen, zo zijn er bijvoorbeeld mensen die graag zouden willen dat hogere studies die belangrijk kunnen zijn voor de economie dat de lesgelden daarvoor goedkoper moeten worden gemaakt , terwijl richtingen zoals letterkunde of filosofie juist duurder moeten worden gemaakt. Gelukkig is dit nog niet gebeurd en ik hoop dat het nooit gebeurd. Geen wonder dat zoveel mensen zich tegen de maatschappij afzetten. De romantiek uit de 19de eeuw is terug tot leven gekomen en wij zijn daar een deeltje van laugh

Heel veel liefs
Niels
Novi
Novi jun 15 '12
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Novi

Het vreemde is dat de tv alleen aanstaat als het donker is buiten.
Lang Leve de zomer dus.

Ik vind dit wel opvallend. Alsof je vriend moeite heeft met het donker en alsof hem het gevoel van "alleen"-zijn overkomt, zodra het donker wordt. Wat vind hij hier zelf eigenlijk van? Wat voor gevoel geeft donker hem?


Hij zegt: "Omdat hij in de zomer nog buiten kan zijn bij de lampjes en het licht."
Op jou quote zegt hij, ja misschien . Hij voelt zich minder blij en dan zet ie gewoon de tv aan.

Ik zie wel een ontwijk gedrag. TV aan=lekker makkelijk ontsnappen? Zou kunnen hè.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 15 '12
Voelt zich minder blij. Waarom?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 16 '12
Een vriend van mij doet dit juist om niet alleen te zijn shocked

of gewoon de stilte (confrontatie ) met zichzelf uit de weg te gaan

Heb de vriend een lange tijd niet gesproken
Dus weet niet of hij dit nog steeds heeft...
Wel hebben ze schizofrenie bij hem geconstateerd

Ik hoop dat de hulp die hij krijgt mag baten!

wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki