Gister zat er bij mij achter het gordijn een bij
De jongste kat van ons (Snorro)was aan het jagen op deze bij, zodoende ging ik kijken...
Het arme beestje was ten einde raad, en probeerde met man en macht door het raam heen te vliegen.
Helaas gaat dat niet, dus!
Ik heb eerst geprobeerd het beestje op een foldertje te laten gaan lopen, maar het beestje wilde persé door het raam
ik heb zeker 3 kwartier geprobeerd om hem 20 cm verder te verplaatsen, maar dit ging gewoon niet!
Omdat ik kosten wat het kost het beestje wilde "redden" heb ik een takje kamperfoelie geplukt uit de tuin,
Dit in een ( schoon) longdrink-glas geschoven en het heel vlak bij de bij gehouden dat ie er wel in moest kruipen!
Zodra hij in het glas zat, ben ik snel naar buiten gelopen en heb het glas op het schuur-dak gelegd...
De bij was druk bezig met honing uit de bloem halen, dat ie volgens mij niet eens meer in de gaten had dat hij in een glas zat
Gelukkig stak het takje wat ik geplukt had zeker nog 10 cm uit het glas, en heb de bij samen met het takje voorzichtig weer uit het glas gehaald...
Het is ongelofelijk, maar de bij ging gewoon verder met honing uit de bloemen halen, alsof er niets gebeurd was
Weet je wat ik ook ontdekt heb?
Een bij past niet eens in een kamperfoelie bloem en daarom steekt hij met zijn angel dwars door de bloem heen om toch bij de honing te kunnen komen
Hier kun je dat heel goed zien ^^
Een bij is een beschermde diersoort...
Ook snap ik de term: de bezige bij heel goed!
Vorig jaar had ik maar 1 bij die mijn kamperfoelie honing kwam halen, dit jaar heb ik er wel 4!
die beginnen om een uur of 6 en houden ermee op tot de zon onder is!
Ze zijn best leuk vind ik
groetjes moonflowertje